Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

температура


morafeta

Recommended Posts

колата е felicia 1.3 mpi двигател за доста кратък срок от време смених 2 термостата и колата подаржа температура в града около 100 градуса дори и малко над това и вентилатора се вклучва доста често особено като паркирам редовно нормално ли е това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тез жеги напоследък бих казал , че е нормално да позагрява колата особено при работа на място , когато няма струя да охлажда радиатора , но чак да стига до 100 те градуса е малко шит работа ... зависи какви термостати си взел - има едни френски Вернет , от които и чеп за зеле не става - не съответстват по работна температура , закъсняват с отварянето и блокират на затворено , което е много лошо за мотора . Има едни полски , които се продават , но за тях нищо незнам ... най - доволен съм от немските Валтер , ам те пък трудно се намират . Има вероятност и да не отговаря датчика по цвят т.е. при една и съща температура да си променя съпротивлението по друга схема и съответно да получаваш грешна информация , но това можеш да го провериш на стенд за дигностика или с дигитален термометър .

Относно работата на вентилатора съм писал сума пъти , че оригиналните са много не ефективни - малки обороти и малък дебит и колкото и да работят радиатора почти не го усеща , тъй че ако те не мързи вземаш един я от Голф2 , я от Кадет садиш го на твоя радиатор и си свиркаш и за да ти е по - спокойно си изкарваш и едно ключе на таблото ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не е нормална тази температура, пробвай да сложиш датчик за радиатора който да включва перката на по ниска температура. Ако и това не помогне - лошо... Не съм фен на смяна на радиатори, копчета и т.н. Като имаш проблем в двигателя всичко е временно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнато праволинейно - не става , но ако се замисли човек , винаги има начин да го оноди ... на Голфовете до 1,8 радиаторите са с дължината на фаворитовия радиатор и като го вземеш барабар с кората все ще измислиш начин да завариш 4 ушички , щот кората е тенекиена , които да съвпадат с дупките на радиатора ;)

Лично аз съм с кадетов и съм много доволен ... при сегашните жеги в рамките на 30 сек. до минута прави температурата около 90 градуса от 97+ , а тва оригиналната духалка няма да го стигне посмъртно - тествано е :mrgreen: после корите са направени така , че обхващат голяма площ от радиатора , а не като оригиналната фунийка и накрая оборотите - 2600/мин. срещу 6000+ ... кво повече да коментирам :?:

П.П. Ако има нещо нефелаво в системата колата ще си грее пак , но това е превантивно , за да не се стига до положение да кипи на път и да грее ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнато праволинейно - не става , но ако се замисли човек , винаги има начин да го оноди ... на Голфовете до 1,8 радиаторите са с дължината на фаворитовия радиатор и като го вземеш барабар с кората все ще измислиш начин да завариш 4 ушички , щот кората е тенекиена , които да съвпадат с дупките на радиатора ;)

Лично аз съм с кадетов и съм много доволен ... при сегашните жеги в рамките на 30 сек. до минута прави температурата около 90 градуса от 97+ , а тва оригиналната духалка няма да го стигне посмъртно - тествано е :mrgreen: после корите са направени така , че обхващат голяма площ от радиатора , а не като оригиналната фунийка и накрая оборотите - 2600/мин. срещу 6000+ ... кво повече да коментирам :?:

П.П. Ако има нещо нефелаво в системата колата ще си грее пак , но това е превантивно , за да не се стига до положение да кипи на път и да грее ;)

Харесах си един кадет 1.8, дано стане. Ако не е проблем, ще питам при трудности с реализацията.

ПП Моят изгоря днес:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не пускам нова тема ще пиша в тази и моля колегата за разбиране.Имам чувството,че и моята доста често включва перката.Значи извън града поддържа 90гр.Щом влезна в града и врътна няколко пресечки и перката се включва и стрелката сочи около 100гр.По интересното е,че мерих температурата в разширителният съд и когато перката въртеше показваше 90гр.Мерих с мултицет и живачен термометър-показват еднакво.Като казах,че поддържа 90гр. имах предвид,че стрелката показва средната черта която принципно трябва да отговаря на 90гр.Възможно ли е антифриза да се охлади толкова бързо в разш. съд,че да дава такава разлика.Не вярвам и двата датчика в такъв синхрон да са дали фира.При вашите коли как е?Дори при по-хладно време като днес включваше през пет минути.Друго което забелязах е че стрелката леко подскача нагоре и перката се включва.Как мога да разбера имали и къде е проблема.Като повърти вентилатора и стрелката се връща пак на около 90гр.Значи охлаждането е наред,но защо толкова често върти този вентилатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dekata , твоита имаше и климатизатор ако не ме лъже паметта , а тва е много лошо за охлаждането на мотора , в смисъл , че пред радиатора на мотора е тоз на климатика , който освен че спира въздуха за мотора е и с много ситна пита и лесно се задръства с боклуци / кал и прахоляк / и за да подобриш охлаждането и да не се включва толко често перката е хубаво да се измива на пароструйка тоз радиатор поне на 2 години .

Ако искаш да получиш верни данни за температурата на мотора трябва да я мериш преди термостата - там е най - топлата вода ... жертваш някоя кинта за датчик пробиваш го , лепваш си сондата на уреда и мериш ;)

 

П.П. Според мен няма проблем ... карай и не барай .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно.За малкият радиатор на климатика не бях се сетил.Наистина покрива голяма част от радиатора на охлаждането :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Събуждам темата, за да не отварям нова. От известно време ми тръгна на охладителна система. Най-напред смених термостат, после разширителния съд на антифриза, капачки и пр. - последните неща ги има в друга тема. Та оттогава малко се вманиачавам по въпросите с температурата, маркучите, налягането, показанията на термометъра, такива неща.

 

Конкретно: Какъв е температурният режим на Фелицията?

Последните няколко дни - с по-топлото време, в задръстване или работа на място доста бързо стрелката отива към 100-те градуса (средата между отметките на 90 и 110 гр, тоест). Перката се включва тогава - както пише по книга (95-99 градуса).Проблемът й е, че се случва все по-често. Нормално ли е или има причина за съмнения?

 

И друго - колко твърди трябва да са "твърдите" маркучи (за проблемна гарнитура иде реч) ? Веднага ли трябва да се втърдят или след като е загрял двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста относително е да се говори за твърдост защото за мен нещо меко може да е за теб твърдо и само да те заблуди някой от форума. С това изказване едвали съм ти много полезен ама да имаш едно наум като някой ти каже, че трябва да са меки, а според теб са твърди

Щом ти е запалила колата то маркучите трябва да са се втвърдили, при покачване на оборотите стават още по твърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Znachi nqkolkogodishen opit v pregrqvaneto na favorita :) Pri zapalen zagrql motor ako igrae strelkata na temperatyrata, ako pri otvoren kapak i dobre zatvorena kapachka ne mojesh da si "pipnesh prustite" prez markycha deto vliza v kazancheto (debeliq kum radiatora)- rabotata ne e nai-dobre. A, i ako se gybi antifriz i parno- togava e sigyrno... No minalata sedmica po sofiiskite ylici i na men mi se pysna perka, a sum s termostat na 82 gradysa, ta vnimavai da ne se vmaniqchish bez prichina :)

 

Пиши на кирилица!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Събуждам темата, за да не отварям нова. От известно време ми тръгна на охладителна система. Най-напред смених термостат, после разширителния съд на антифриза, капачки и пр. - последните неща ги има в друга тема. Та оттогава малко се вманиачавам по въпросите с температурата, маркучите, налягането, показанията на термометъра, такива неща.

 

Конкретно: Какъв е температурният режим на Фелицията?

Последните няколко дни - с по-топлото време, в задръстване или работа на място доста бързо стрелката отива към 100-те градуса (средата между отметките на 90 и 110 гр, тоест). Перката се включва тогава - както пише по книга (95-99 градуса).Проблемът й е, че се случва все по-често. Нормално ли е или има причина за съмнения?

 

И друго - колко твърди трябва да са "твърдите" маркучи (за проблемна гарнитура иде реч) ? Веднага ли трябва да се втърдят или след като е загрял двигателя?

 

При мен е абсолютно същото положение.

Перката се включва на градско между средната черта която би трябвало да е 90 градуса и отметката за 110 градуса.

Та моето питане е перката на 95-99 градуса ли трябва да се включва и само едни обороти на работа ли има?

Няма ли по бавни обороти който примерно да се включват на около 92 градуса и по бързи който да се включват на 95-99 градуса.

Има ли причина за притеснение или да си карам така?

Дали лятото когато навън температурата стане доста над тази която е в момента перката ще съумява да охлади колата?

Мойта кола е Felicia 1.9 D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моято две години вече я карам така.Явно е нормално.За лятото перката ще си върши работата,просто ще включва по-често.Сега като пребирах колата в гаража,докато отворя вратите и т.н. и перката се включи.Бях и забравил звука :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.