Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем ?! - Свърши ми бензина...


Skoda100S

Recommended Posts

Привет, колеги!

 

От седмица - две с геометрично нарастващи темпове от бензиностанциите започна да изчезва любимия на Шкодата ми А 92Н.

Обезпокоен веднага се затичах към книжката с инструкциите за експлоатация на автомобила и с нещастие открих, че препоръчвания бензин е с октаново число 85!

И нещо ми се видя извън нормалните граници да карам 95Н при положение, че хората са казали 85 (че дори и без "Н").

За късмет в бидона все още се клъмбуца някой и друг литър от стария бензин и започвам да се питам какво да правя, когато колата "изсмуче" и него?

 

На служебната 120-ка си караме 95 от край време, ама тя е служебна дет се вика, пък моята 100С си е моя...

 

Ще структурирам запитванията по отделни точки, за да е по-лесно на този, който реши да ми отговори:

1. Да сипвам ли с 3 октана повече, при положение, че и без туй до момента съм превишавал 85-те със 7?

2. До какво ще доведе употребата на 95Н? Предполагам, че неговото изгаряне е свърано с отделяне на по-висока температура и това не вярвам да се хареса на иначе над 30-годишния ми двигател...

3. Мога ли да заместя част от бензина с друга течност с чел понижаване на октановото число?

4. Някаква алтернатива на бензина? Ацетон+нещо си или... ?

 

Например с ацетона ще го повиша, но вероятно има нещо, с което да го намаля. Баща ми едно време е карал с тулол, който ни го знам на какво мяза, но явно свойствата му са близки до тези на бензина.

 

 

П.П.:

Някъде горе казах за бидона, та ще ползвам случая да попитам дали на някой не му се намира гумена свръзка от капачката до самия резервоар, че моята е изгоряла (от дългата НЕупотреба или от въобще многото години) и не мога да си ползвам резервоара. Който е наясно какво представлява знае, че е доста специфична и трудна за приспособяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, карай си спокойно с 95. Мойто МВ от години се кара с такъв и няма проблеми никакви. В последната година даже го карам само с V Power и за около 10 000 км нямам никави проблеми, върви повече и харчи по-малко :) . В най-лошия случай се скъсява интервала за смяна на клапани, тъй като бензина е безоловен, ама това не е болка за умиране. Някои колеги си карат Шкодите основно на газ и не се оплакват от скапани клапани. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при положежие, че мотор 2-ра ръка за стара шкода струва 30 до 50 кила бензин, мисля няма какво толкова да се косиш, просто си вземи резервен мотор ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още преди доста време, околко половин година четох официално изявление от ЛУКойл, че спират 92 от производство. Явно до сега е имало запаси, но все някога ще свършат. Никога не съм предполагал, че по-хубавия бензин може да увреди мотора. Един приятел чат-пат сипва на една Корса 1.2 Супер 100 бензин и колата се побърква, на магистралата излита сапунерката му със сапунерка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега КАРАЙ СИ СПОКОЙНО-аз на Зденка слагам само 98,или 100октана(ЗДЕНКА-100Л-на Хашек красавицата) и тя си кърти отлично!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз помня един случай от преди 29г, баща ми се връща от Германия със старата шкодичка S100, и там сипал човека 98

И в началото вика, върви като пушка, ще излети.

И влязъл в Бг, та на Видин, сменял клапани на пътя, че изгорели.

Но наистина при нас нито 92 е 92, нито 95 е 95

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nicolas, и баща ми е сменял изгорели клапани (не на пътя разбира се), ама след близо 15 000 км из Европа с МВ-то и каране със 100 октанов бензин :mrgreen: . На 100 S-а на колегата няма нищо да му стане от нашия 95, не го шашкайте човека :P . Поздрави!

 

П.П.:

Някъде горе казах за бидона, та ще ползвам случая да попитам дали на някой не му се намира гумена свръзка от капачката до самия резервоар, че моята е изгоряла (от дългата НЕупотреба или от въобще многото години) и не мога да си ползвам резервоара. Който е наясно какво представлява знае, че е доста специфична и трудна за приспособяване.

 

Ще погледна довечера в каталога с какви размери е тръбата(диаметър и дължина) и ще ти пиша на лично. Според мен във всеки що годе добре снабден магазин за гумени съединения и маркучи ще има такъв диаметър.Чак сега видях и тази част от поста ти :oops: . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензиностанциите на Петрол, се предлага бензин 92 ... питах момчето което наливаше, що го продавате като е спрян и откъде го намирате ... второто не разбрах, но го продавали, защото имало селскостопанска техника, която бачкала само с такъв.

Не знам до колко е вярно, но поне засега бензин 92 има. Друг е въпроса, че струва само с 2-3 стотинки по-малко от 95.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма страшно и аз карах до скоро с 92...и като гледам че няма вече...минах си на 95...няма никаква разлика..едно и също си е..така че не се шашкай ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали на някой не му се намира гумена свръзка от капачката до самия резервоар, че моята е изгоряла

 

В София съм виждал да се продава в магазините на Симеоновско шосе и при бай Мето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!

 

Ще си карам с А 95Н с чиста съвест пък да види9м какво ще стане! ;)

 

 

Дано, когато идната седмица дофтасам в столицата имам време да отскоча до магазина на Симеоновско шосе и при Бай Мето. Надявам се да намеря адресите им в подобаващия раздел на форума.

 

 

@gogata

Диаметъра на тръбата ще ми е полезен само, ако реша да заместя част от нея (скъсаната част) с неръждаема тръба и пластмасова такава, но като цяло идеята не ме кефи, особено тази с пластмасата...

Ще потърся още известно време оригинална шкодаджийска тръба.

 

Поздрави и благодарности на всички! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си карам с А 95Н с чиста съвест пък да види9м какво ще стане!

- Проблема ти не е в това че вече няма 92, защото дори и 92то си беше безоловен, а колата ти е направена за етилиран бензин. Има една добавка на Арал ако не се лъжа - нека Наско да уточни ако не го мързи, която е направена точно за по-стари автомобили, които не са подходящи за работа с безоловен бензин. Защото не само старите шкоди са такива. Тази добавка се сипва в бензина и добавя смазващ ефект /без да има общо с оловото/ за клапанните легла, който липсва при безоловния бензин, а и не е нужен при повечето двигетил, защото клапаните и главата са им направени както трябва. Тая добавка е синя на цвят и май се продаваше в ОМВ.

 

пп. Аз си карам само на газ /тя пък съвсем не е етилирана хаха/ и не се оплаквам, така че свиркай си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да точно на АРАЛ е въпросната добавка, идея си нямам каква работа върши а и то не може да се разбере. трябва да карам един двигател с добавката 100 000 км и после един да го карам без добавка пак толко км и да видя разликата при отворен мотор. На мен ми я подариха тая добавка като ми казаха че е за вдигане на мощността, естествено това е пълна глупост ама като я имам за без пари си я сипвам с бензинчето. Като ми свърши добавката не бих дал пари за ново шишенце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.