Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia Tour-що е то блокаж на диференциала и ASR, разликата


Dereal

Recommended Posts

Колеги, имам такъв въпрос - Zloqq - Велко кара L&K Октавия от старата и има блокаж на диференциала. На сегашната Tour се предлага ASR, което предполагам, че просто прилага спирачно усилие на предните колела, когато започнат да превъртат.

Блокажът на диференциал е по-добър вариант, но дали това е серийно или е екстра за Lauren & Klement? Колата, за която ме интересува е нова Tour с 1.9 TDI 101кс двигател - дали има блокаж или е по-добре да се вземе ASR.

Кое от двете е налично на новата Tour и дали си струва да се взима ASR?

 

Благодаря предварително

 

Edit: - Добре, колеги, разбрах (както си и мислех), че ASR не е блокировка. Но струва 190лв и не знам дали си ги струва. Затова е темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли предлагат и двете. И ASR е контрол над боксуването. Системата която реализира блокажа е ABS чрез EDL. Чрез сензорите си, тя засича по-бързата скорост на едното колело и му задейства спирачката само на него. Затова казват и EDL - електронен блокаж на диференциала. Другото е механичен блокаж на диференциала, но той е по-скъп и добавя повече тегло към колата.

ASR е надстройка на EDL и ABS. Тя определя количеството гориво което се подава към двигателя, за да се ограничи боксуването на колелата. Дори и да залепиш педала на газта до ламарината, електрониката се намесва и следи това да става плавно, за да се избегне боксуване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам такъв въпрос - Zloqq - Велко кара L&K Октавия от старата и има блокаж на диференциала.

 

Доколкото ми е известно няма Skoda с блокаж на диференциала. Имаш 4х4 което само разпределя услието между предната и задната ос, но не и между колелата на една ос.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Доколкото ми е известно няма Skoda с блокаж на диференциала. Имаш 4х4 което само разпределя услието между предната и задната ос, но не и между колелата на една ос.

 

Поздрави

 

Прав си, това, на което казваме блокаж на диференциала всъщност няма почти нищо общо с това понятие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Edit: - Добре, колеги, разбрах (както си и мислех), че ASR не е блокировка. Но струва 190лв и не знам дали си ги струва. Затова е темата.

 

Аз нямам ESP, но имам ASR. и ASR то ми помага в завои например когато влезна с по-висока скорост светва защото колелата буксуват и ми подсказва да намаля. Иначе усещането е малко странно, лично аз очаквах колата да тръгва по-бързо, но става точно обратното когато настъпиш газта. Колата без включената система превърта гуми и тръгва, докато със системата или се "мъчи" сумати време или трябва да върнеш малко газта за да тръгне. Да не говорим че при малко дъжд когато е най хлъзгаво с включена система колата едвам идвам тръгва дори и да не настъпиш газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.