Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какви екстри за Румстър?


СТРАННИК

Recommended Posts

Здравейте и от мен. Имам малко въпроси към форумците :).Вчера взехме решение с жената да поемем курс към Румстър.За сега съм си харесал 1,6

бензин ниво стайл или комфорт ,и се чудя с какво да го "накича" тъй като явно ще се чака 60 дни за цвят.За сега съм се спрял на ЕСП , анти буксуваща система, заводска аларма и темпомат. Още се двуомя за защита под двигателя и макси дот дисплея?Чудя се и за тези светлини които завиват- за мъглата и горните?

А струва ли си доплащане за климатроник или и климатик върши същата работа?Ще навъртам здраво междуградско с него така че всичко което е за удобство ще ми е от полза (стига да не е излишна глезотия като панорамен джам на таван примерно).Благодаря предварително и много кеф зад волана!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-лесно ще ти бъде да се водиш по листа с допълнителните екстри. Моя го имаха на склад и без да съм искал се сдобих със заводска музика, от която съм страшно доволен и ASR. Защитата под двигателя, освен ако не пътуваш прекалено много по черни пътища, не ти е много необходима, румстера има доста приличен клиренс. Относно климатик или климатроник - на твое място бих взел климатроника. Максидота е изключително полезна екстра, така че те съветвам и него да поръчаш. Задължително си поръчай парктроник, защото видимостта назад не е особено добра (чудя се колко ли ще ме оскубят в ЕТ за допълнителен монтаж на парктроник :roll: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен климатроника е излишна екстра - повреди ли се свят ще ти се завие. АКо ще караш колата НЕ на 3-4 км си вземи климатик. Вложи парите, спестени от него в друго - примерно maxi-dot display-a и фарове за мъгла а може и ксенонови светлини. Парктроник мисля, че е 50 на 50. Ако свикваш бързо с габаритите на дадена кола е ненужна екстра, но спор няма, че е полезен в началото. Лично аз си сложих защита от лоши пътища защото доста от моите познати си начупиха картерите по пътищата на страната ни. Съжалявам малко, че не си сложих елктроуправляеми и подгрявани огледала за обратно виждане. За заводската аларма и аудио система, мисля че и двете си заслужават парите но съм доволен и от тази аларма, която монтират ЕТ (287 лв.), а що годе свястно CD ще ти излез горе долу колкото фабричното, тъй като се сменят куп неща докато се сложи купешки такъв, разликата излиза някъде към 150 лв по-малко за купешкото при цена на CD-то 259 лв. Също така е хубаво да си окабелиш с допълнителните говорителчета и да си сложиш вътрешното осветеление за задната седалка. Казаха ми, че темпомата доста спестява от горивото тъй като го дозира абсолютно оптимално за определените обороти и скорост. Пък и крачето ти не се уморява на дълъг път:) Но така и не си го инсталнах.

Колкото до завиващите фарове ми ... доста скъпо удоволствие!

Ако се сетя нещо друго ще го постна.

Направил си правилния избор:)

 

п.п. Въоръжи се с търпение. Точно на 60 календарен ден си я взехме:)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига да имаш възможност, не се лишавай от:

1. Макси Дот дисплея - на него ще получаваш далеч повече и по-лесно читаема информация. Пък и е готино да го имаш.

2. Темпомат - особено щом пишеш, че пътуваш доста извън града. Ще ти позволява на крака да почива. Ще ти свали и разхода, но не заради по-добро дозиране на горивото, което според мен не е вярно, колкото заради това, че при него липсва волното или неволно непостоянно поддържане на натиска върху педала на газта.

3. Парктроник - колкото и добър шофьор да си, парктроника улеснява много маневрирането. Т.е. не съм съгласен с максимата "свикнеш ли с габаритите не ти трябва парктроник". Когато може нещо да бъде по-лесно, защо да не бъде. Ако има опция за преден парктроник - слагай и него.

4. Климатроник - за разлика от климатика, при който компресора в повечето случаи е под постоянен товар, при климатроника, когато се достигне желаната температура в купето, товара върху него намалява. Резултат - по-нисък разход на гориво и по-добра динамика на двигателя. Всъщност има и климатици с променлив товар, но дали такива се монтират на Румстър не знам.

5. Кората под двигателя - допълнителната защита в даден момент може да ти се отплати.

 

Бих добавил - според финансовите ти възможности и желанието за харчлък - колкото повече екстри добавиш, толкова по-доволен ще бъдеш след като се нарадваш в първия момент на новата кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точната дозировка на горивото спрямо оборотите и скоростта е предимството на темпомата, както и отмората на крака! Разбира се има го и този момент с неволното натискане на педала на газта:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прецени си финанските, и така започвай да подреждаш списъка с допълнителните екстри.

задължително първо слагай екстри за твоята и на семейството ти защита. С тези трагедии по пътищата лошо ми става.

Щом пътуваш много извънградско слагай темпомат. Задължително си сложи оригинална музика, с повече говорители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гласувам простив климатроника-вземи обикновен климатик!

Според мен си поръчай този предпазен щит,който е под колата,адски полезен е,аз имам такъв и мога да ти кажа че така си много по-спокоен да не спукаш картер или нещо подобно!

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гласувам простив климатроника-вземи обикновен климатик!

Според мен си поръчай този предпазен щит,който е под колата,адски полезен е,аз имам такъв и мога да ти кажа че така си много по-спокоен да не спукаш картер или нещо подобно!

Поздрави! :)

Хлиматроника е на светлинни години от обикновенния климатик. Мисля, че не си прав като ги равнопоставяш, та дори смяташ климатика за по-добър.

Относно защитата под автомобила си напълно прав. Мисля, че да България тя е напълно нужна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гласувам простив климатроника-вземи обикновен климатик!

Според мен си поръчай този предпазен щит,който е под колата,адски полезен е,аз имам такъв и мога да ти кажа че така си много по-спокоен да не спукаш картер или нещо подобно!

Поздрави! :)

 

Tafkata e прав! А освен че климатроника е в пъти по-добър като охлаждащ уред, той е и пъти по-добър от гледна точка на консумация на енергия...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СТРАННИК, хубаво че си наблегнал на сигурността (ESP). Да не се налага да виждаш как работят, но си поръчай максималния брой въздушни възглавници, ако имаш възможност.

-Фабричната аудио система ти предлага комфорт в смисъл, че няма да мъкнеш панели със себе си.

-Фразата "Паркирам по слух" придобива съвсем ново измерение с паркинг сензорите. Както и Mishelle написа, ако има предни сензори, поръчай и тях. Но май нямаше. При новите коли, изискванията за сигурност са направили обзора около колата ужасен. А сензорите те водят безопасно до препятствието. Никой водач не може да чувства габаритите на колата си така, както сензорите за паркиране.

-По въпроса климатик или климатроник - някои колеги не са прави. Още на Fabia I се монтира автоматичен климатик, който поддържа желана температура. Климатроника е по прецизен по отношение на задаването. Въпрос на избор и финанси. При мен скалата е разграфена през 2 градуса. Такъв е и климатика на Roomster-а.

-Темпомата има смисъл ако пътуваш много по магистрали. В БГ на магистралата (коя да е), в едната лента летят ниско с по 170, а в другата се влачат със 70. Мисля, че Шкода все още не предлага автоматично поддържане на дистанция спрямо предния автомобил, така че доста често ще reset-ваш темпомата. Иначе екстрата е хубава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, знаете каква е разликата в цената на двата охлаждащи агрегата! И тази разлика не е случайна, ей така - балъците да си купуват климатроник, пък ние тарикатите да си купуваме климатик с врътка "Раховец", да не говорим, че трябва да се чете запитването на човека - решил е да си купува бензинова кола, на тези 11-12 на сто дето и без това ще му гори, още един литър с обикновения климатик ще му се отрази "перфектно".

 

Поръчването на допълнителни въздушни възглавници е пълна глупост! За мен това е все едно дилърът да ти предложи 2 нива на сигурност:

1. При челен удар двигателят да пада под купето - доплащаш 800лв

2. При челен удар двигателят ти премазва краката - стандартно оборудване

 

Темпоматът е супер екстра, повярвайте ми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек, ще ти отговоря, защото ми се струва, че твоя пост визира мене.

Никъде не съм написал, айде на климатиците. Аз също смятам климатроника за по-добър избор, но чак да харчи литър по-малко? Я да не оспанваме темата, прочети тази:

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5420

 

Хора, знаете каква е разликата в цената на двата охлаждащи агрегата! И тази разлика не е случайна,........

 

Поръчването на допълнителни въздушни възглавници е пълна глупост! За мен това е все едно дилърът да ти предложи 2 нива на сигурност:

1. При челен удар двигателят да пада под купето - доплащаш 800лв

2. При челен удар двигателят ти премазва краката - стандартно оборудване

Много интересно, значи има значение разликата в цената за духалката, а по-отношение на сигурността няма. Нито една кола, която има 5 звезди на EURONcap, не го е постигнала само с две възглавници. И дано на никой не му се налага да разбира, колко здрава е колата му всъщност.

 

P.S.: Как ти даде сърце да си сложиш врътка "Раховец" на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Това с "Раховеца" ме разби тотално :D

2. Не съм съвсем съгласен, че ще му харчи чак 11-12, освен в София при някакъв зверски трафик. С подходящ безнин, нормално каране и мааалко късмет със задръстванията на мен ми дажа 8 до 10 в най-лошия случай в града.

3. Напълно съм съгласен с Mishelle за всичко, което е написал. Ако имаш финансовата възможност задължително вземай Макси ДОТ и темпомат. Темпомата (автопилот, круз контрол) е една от най-добрите екстри - пестиш гориво, отмаляване на крака и не се притесняваш за куки. При формата и размера на Руммстъра наистина е добре да сложиш и парктроник отзад. За отпред не знам, аз мисля, че може и без него. За килматроник/климатик не мога да кажа, аз съм с климатроник, по удобно е според мен (и няма врътки тип "Раховец" :)) Добре си е ориентирал към ESP (единствената екстра за която съжалявах, че не успях да отделя пари), а към него има и допълнителна екстра "подпомагане потеглянето под наклон" - като пуснеш спирачката и задържа колата няколко секунди за да имаш достатъчно време да си натиснеш газта. Не беше скъпа екстра, а според мен е удобно, особено в БГ, където колегиалните шофьори никога не ти спират на 5см за задната броня. Върви само с ESP. Въздушните възглавници - колкото повече, толкова повече, но са доста скъпи. За "завиващите" фарове мисля, че са излишни пари. Инаш си достатъчно добри стандартни фарове + фарове за мъгла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завиващите фарове са нож с две остриета! SAAB ги направиха да се изключва завиването защото много от клиентите им се оплакали от завиване на свят. Така че мноого Фнимателно с тая екстра :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, вземи си мрежи за багажника, щото иначе е някакъв малък ад като поставиш няколко дребни неща отзад и те започнат да се разхождат по време на движение :mrgreen: . Аз понеже съм "умен", днес ходих за енти път до ЕТ, за да си взема мрежи...ще пропусна да кажа, че трябваше едва ли не да падна на колене на духльото от магазина, за да провери имат ли и съответно да си разходи дебелия гъз до склада да ги вземе :evil: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей хора за сефте виждам толкова отзивчив форум! БЛАГОДАРЯ ВИ от сърце.Одеве подписахме договора и минутите вече се нижат бавно.За сведение - Румстър 1,6 16V Стайл + ЕСП, анти буксуваща система,темпомат, фарове за мъгла,цвят металик,заводска аларма,система за налягането на гумите,автоматично включване на късите светлини= 14 128 евро. На по късен етап ще прибавя и щит под двигателя- в сервиза е с 40 лв. по-скъп от заводски поставения.За парктроника- често карам различни коли и имам 6-то чувство :D .За сега ще пробвам без него, ако не се справя ще ида да ми сложат по късно.Относно макси дот дисплея- до сега съм карал Туинго а всички знаете колко са им големи на тях дисплеите.От тук нататък всичко ще ми се види макси дот дисплей :D, Мисля че направих добър списък с екстри- съжалявам единствено за подлакътника ама 202 лева ми се видяха много за подпиралка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти според мен най - удачните са:

- подлакътник отпред (много е удобно)

- ESP

- Климатроник

- Ел.огледала с подгряване

- Заводско радио CD Skoda Dance MP3

- Прожекторни фарове (може и завиващи)

- фарове за мъгла (мен ако питаш не си ги поръчвай завиващи - те не завиват просто като правиш ляв завой гасне десният фар за мъгла и обратно).

- сгъваема масичка отзад с подлакетници (много е удобно - само 50 Лева)

- Заводска аларма (Ако е Sport/Comfort) , ако е Style - VEGA za 287 Лева иначе заводската е скъпичка

- Никелирани рейки на покрива - 233 Лева

- Maxi-Dot

- Темпомат

- Защита за лоши пътища (мен ако питаш задължително за BG)

- Пръскачки на фаровете

- Спортен пакет Dynamic - изглежда невероятно

 

Тове е от Мен .Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Много да те радва, колата е страхотна, аз на моята не мога да й се нарадвам още :mrgreen: . И дано бързо да ти я докарат, че на мен две седмици чакане ми се видяха цяла вечност :?.

Междудругото, не знам споменал ли ти го е продавача - има възможност те да ти го регистрират с/у 60 лв - спестяваш си чакане в КАТ и доста нерви. За целта ти трябва ГО и пълномощно. Кажи, моля те, каква е цената на щита под двигателя, че се колебая дали и аз да не инвестрирам в един такъв. Относно парктроника, след десетина паркирания из София днес, почти свикнах и наистина може и без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз я взимам на лизинг така че ще е регистрирана.Защита за лоши пътища- разбирай щит- 317 лв. от завода. В магазина на ЕТ- 353, отделно за поставянето.Не го поръчах защото ми се видяха нещо неубедителни-"Ама тя има кора, ама тя не е цяла тази кора, абе не бе цяла е..." и т.н.Реших като дойде и я видя тогава ще реша дали да си взема- разликата не е много голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз как става монтирането в ЕТ. Нали освен кората и самата кола е вдигната с някакви милиметри. Може ли да стане това в сервиз. Аз мислех, че само в завода може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз как става монтирането в ЕТ. Нали освен кората и самата кола е вдигната с някакви милиметри. Може ли да стане това в сервиз. Аз мислех, че само в завода може.

 

 

Само щит под двигателя слагат. Повдигането на Румстера не е особено нужно, клиренса му е доста приличен. Само Скаута е вдигнат, но нали той е "оф роуд звяр" :lol: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тогава няма особен смисъл. На мен основната идея ми беше заради повдигането. Малко е нисичка Октавията. Има една много гадна лайсна или греда (не знам как да го кажа) пластмасова отдолу на бронята, която вече няколко пъти я закачам леко на много ниски бордюри.

 

А иначе кавичките на "оф роуд здвяр" са доста уместни :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз как става монтирането в ЕТ. Нали освен кората и самата кола е вдигната с някакви милиметри. Може ли да стане това в сервиз. Аз мислех, че само в завода може.

 

На октавията доколкото си спомням се водеше пакет от метална кора за под двигателя и 4 втулки за амортисьорите които повдигат колата 2 см.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според дилъра като е бил на обучение са им казали че скаута се повдига само от 17" колела. въобще не бърникат по окачването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.