Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Тракане в предницата на Фаворит


smirn0ff

Recommended Posts

Здравейте,

 

появи ми се едно тракане в предницата.

Колата е на място, завъртам волана и се чува как нещо трака, когато развъртя в ляво и дясно. Когато се движа по павета или минавам през трамвайни релси също трака и то доста - направо е все едно се удрят две железа едно в друго.

 

Чудя се какъв е проблема. Рейката ли е заминала или са шарнири?

Ясно ми е че трябва да се вдига и да се гледа, но последно преди месец-два като ходих в сервиз прегледаха на Фаворита окачването и казаха че всичко е в норми. Тогава пак претракваше, но по-малко.

 

Изключително неприятно е ... :( ШИБАНИ ПЪТИЩА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя форман притраква, шарнирите са ми за смяна... но на мен потропва и от към макферсоните и се чудя по тази логика дали и амортисиора е заминал или е само за ударен тампон, защото не подскача от дупките и се държи стабилно. Само че като мина през дупка се чуват как съскат амортисиорите.Това добре ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе и моята не подскача по неравностите...ама като мина през трамвайни релси и направо имам чувстото че волана ще ми остане в ръцете-едно тракане едно чудо е. иначе съм гледал специално амотисьори и са в ред всичките!

тампоните са сменяни преди по-малко от 6 месеца..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да погледна шарнирните болтове първо и да я вдигна на крик и прегледам колелетата от къде трака. Ако се окаже рейка - много лошо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тракането при въртене на волана може да се получи от много неща :

1. долното каре на кормилния прът / или е разбито или има луфт във шлиците / - обръщаш пръта и си ОК ;

2. луфт между червяка и зъбния гребен в рейката , но тракането ще изчезва в крайно ляво и дясно положение - кофти чака те сериозен ремонт;

3. втулката на рейката - като се пробваш да вдигнеш колата от дясната кормилна щанга ще видиш , че хлопа

4. тампоните на рейката - ако са заминали при въртене на волана рейката се движи по моста и в общи линий това е , което можеш да чуеш като метален звук при въртене на волана от купето ;)

Хлопането по паваж и при минаване през трамвайни линий често идва от спирачните апарати ;)

Успех в диагностиката !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

притеснява ме че не са спирачните механизми, защото са сменени накладки и им правена профилактика...

днес като бях на място и завъртях волана единият ми крак беше на спирачката а другия на пода. усещах доста добре хлопането с крака който беше на пода...

само дано да не е точка 2, че доколкото знам ме чака разгобяване на цялото табло, вадене на двигател и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е правена профилактика на цилиндърчетата не значи , че няма луфт във водачите , а за тях няма втулки или ремонтни комплекти - сменя се направо супорта , ама тва е бял кахър ... моите незнам дали някога не са хлопали на паваж , по скоро бих се притеснил ако не хлопат :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като се качих днес в колата и навих пълен десен. след раздвижване на волана тракане в дясно нямаше, само си стигаше края на завъртането, но като врътвам в ляво пак причукаваше.

 

Май ще се ходи в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

появи ми се едно тракане в предницата.

Колата е на място, завъртам волана и се чува как нещо трака, когато развъртя в ляво и дясно. Когато се движа по павета или минавам през трамвайни релси също трака и то доста - направо е все едно се удрят две железа едно в друго.

 

Трака на място , или когато потегляш?При мен имаше такъв проблем когато се беше скъсал тампона на двигателя отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трака на място без да е запален двигателя дори, при развъртане на волана в ляво и в дясно.

 

 

правя ето така: \:D/ (показвам посоката на въртене на волана ляво-дясно , ляво-дясно и то само докато леко започнат да се движат колелата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. докато обера луфта, а той не е голям ... около 5-10 градуса... все пак казвам а око , а не съм вадил транспортир... ако извадя транспортира и може да се окаже дори по-малко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

онзи ден смених рейката и тракането продължи. оказа се че е болт който стяга кормилния прът с рейката, болта в момента го пристегнаха много здраво, тракането почти изчезна(само при много големи неравности го има) но на мен не ми вдъхва доверие и искам да го сменя.

 

та интересува ме от къде мога да го намеря тоз болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фаворита и Формана това им е хубаво , можеш да обърнеш кормилния прът ... ако си сигурен , че от там е тракането обърни пръта наопаки така , че това каре да мине откъм волана - там шлиците са доста по - масивни и не е циркулярен канала , а за болта има засек и би трябвало да изчезне тракането , инак ще ти се наложи да се разделиш с около 60 лв. за кормилен прът .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е аз вече се разделих с 175 за рейка(пълен комплект) остава и със 60 за кормилен прът да се разделя :(

 

а въпроса ми е като обърна кормилния прът после трябва да си обърна и волана на обратно нали?

трябва и на реглаж на предница да ходя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кормилен прът е едно желязо с две карета , което свързва опашката на рейката с едно желязо , на което е наденат волана ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кормилен прът е едно желязо с две карета , което свързва опашката на рейката с едно желязо , на което е наденат волана ;)

хм там има ли един болт който ги захваща? поне от това което аз съм виждал точно този болт ми прави проблема ... след яко стягане вече почти не трака, но не ми е спокойно защото ако има голямо усилие може да се скъса и тогава лошо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

normal_kormilo.jpg

 

Те това е схемата на цялата кромилна колона и твоята задача е да обърнеш пръта с двете карета , така че това горното да стане долно , но става като свалиш цялата кормилна колона . Двете карета са еднакви , но шлиците на опашката на рейката и на тоз прът означен с номер 1 са различни като конфигурация ... действай смело и внимавай с пружина 23 , че е малко ячка ;)

Успех!

 

П.П. Почти съм сигурен , че на долното каре шлиците са замазани и има запазен участък само в пасфателния канал и колкото и да стягаш няма да има ефект .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си ... със стягането почти няма ефект... на място не трака, но в движение през по-голяма неравност "бие" яко

 

благодаря за инфото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.