Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колко ви харчи климатика


maxrpm

Recommended Posts

Ето малко инфо от http://news.automedia.bg/read/2061.html

 

Копирам и текста, за да бъде по-лесен прочита ;)

 

Как работещата климатична система влияе на разхода на гориво? Тест на ADAC

14.06.2007 10:06

 

 

Това, че пуснатата климатична система повишава разхода на гориво в автомобила е известно на всички. Немският автоклуб ADAC в своя най-нов тест се опитва да покаже какво е влиянието на използвания климатик върху разхода на гориво.

 

Според ADAC, върху разхода влияе най-силно първата фаза, при която се охлажда въздуха в купето до желаната от водача степен. Теста на германския Автомобилен Клуб показва, че за да се понижи температурата в купето от 31 градуса до 22 °C, автомобилът има разход по-висок от нормалния с 2,47 до 4,15 литра на 100 км.

 

 

Този най-висок разход обаче продължава относително кратко – около 3-4 минути. След това е втората фаза, при която климатичната система само поддържа равнището на избраната температура.

 

При тази втора фаза разхода на гориво зависи изцяло от вида на климатичната система и разбира се от стила на управление на колата. Според теста на ADAC, разходът на гориво при нея се повишава от 0,76 дo 2,11 литра на 100 км при градско управление и от 0,09 дo 0,66 литра на 100 км при извънградско управление.

 

Това означава, че при осемчасов преход, примерно при пътуване за летен отдих, разхода на бензин при среден клас автомобил, ще се увеличи с пет до осем литра. Или разхода в пари за това пътуване ще се повищи с 5 до 10 евро.

 

Естествено по-висок разход на гориво, съответно и на пари, ще има при много горещи дни, при гъст автомобилен трафик и задръствания и при програмирането на много ниски температури в купето.

 

Според теста на ADAC, за разхода е много важен типа на климатизация в автомобила. По-елементарните климатични системи винаги работят на пълни обороти, по-високотехнологичните системи могат да регулират мощността на компресора и така да пестят гориво.

 

Върху икономичността на климатичната система може да влияе и водача. Например достатъчно е само за минутка преди път в летните жеги да проветрим автомобила за да може нажежения въздух да излезе, а не да бъде охлаждан от климатичната система. В първата фаза на охлаждане е добрe да се затвори прилива на външен въздух и да се натисне бутона за вътрешна циркулация. Така няма да се налага да се охлажда непрекъснато прииждащия от вън горещ въздух.

 

При движение на автомобила естествено трябва да бъдат затворени прозорците, а където има възможност да са пуснати и сенниците, съветват от ADAC. Освен това, според немския Автомобилен Клуб, най-добре е в интериора на автомобила да се поддържа температура от 21 до 23 °C.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се опитвам да спазвам предписанията и т.н., но в града ми вдига разхода с около 2-3 литра в зависимост от задръстванията. На извънградско е по-малко от литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От както я имам наблюденията са ми че ми харчи около 1л а може и малко повече в задръствания:)Например от 6.5 разход таван да иде 8 с климатика...и то по сфетофарите!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В градско ми вдига разхода с около литър. На извънградско с 1/2 литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, това, което си видял сигурно е бил моментния разход(виждал съм Октавия 1,9 ТДИ с моментен разход 17/100 :!: ). Обективно погледнато, не трябва да ти качва средния разход с повече от литър. Иначе, ще ти кажа утре личните си наблюдения по въпроса :mrgreen:. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога,

 

да ти постна моментен разход от 30? Това не е меродавно.

А ти взе ли Roomster-а?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога,

 

да ти постна моментен разход от 30? Това не е меродавно.

А ти взе ли Roomster-а?

 

Поздрави

 

И аз казвам, че моментния разход не е меродавен. Всъщност въпросната Октавия с моментен разход 17 ме докара преди минути в нас и на мен просто ми увисна ченето като го видях тоя разход. :mrgreen:

Румстъра утре в 10:30 имам час да ходя да го взимам и после почти веднага имам път до Самоков, та за това казах, че ще изкажа лични наблюдения за разхода на климатика. Весела вечер :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Ще честитя утре като я вземеш! И първите километри мнооого внимателно - гали я! Особено спирачката и газта!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И първите километри мнооого внимателно - гали я! Особено спирачката и газта!

 

Ще бъда максимално нежен с "внучето на баба Шкода" :lol: :mrgreen: .

 

П.П. Оспамихме на Сашо темата :oops: .

 

Весела вечер ;) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Max,

 

Ти си непоправим! На теб нова кола не трябва да ти се дава!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес останах доста учуден от гледката как климатика на Омега Б 2.5tdi харчи 3.3L отгоре на малки обороти. Найстина ли харчи толкова много тази благинка

Приятелю при мен Октавията 1.9 тди, дава 0.5 л повече разход -извънградско с климатик и 1 л в градjavascript:emoticon(':idea:')

Ideaа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За единия месец,през който пускам А/С на моята Фабийка 64 к.с. съм установил следното:

1/на празни обороти при загрял ДВГ разходът е 0.4/0.5 л/час,а с пуснат А/С се качва до 0.9/1.1 л/час.

2/не мога да преценя точно с колко се вдига той при движение из града,защото обстановката се мени непрекъснато,дори и при един и същ маршрут,но едно е сигурно:тя се спъва здравата,особено по баирите,направо е мъка,за да не спре,трябва да се кара до 3.400/3.500 об/мин на всяка предавка,та след смяната да падне на около 3.000,т.е.около макс.въртящ момент.

3/А/С ми е проверен,всичко му е наред,но е слабоват по рождение.Ако е безоблачно,всичко черно в колата се нагрява до червено,и той се задъхва.На 4-та степен на вентилатора,вътрешна циркулация и на минимум се старае,но не е като в баварец.Май не е оразмерен за жегите напоследък по нашите ширини.Сигурно тропическите изпълнения са с по-добри характеристики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този двигател няма как да сложат по-мощен компресор. И без това като го пуснеш все едно си дръпнал ръчната.

 

Лично аз на къси разстояния гледам да не го пускам не заради икономия,а защото е вредно за здравето и то много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май забравяме нещо важно - нека всеки пише и с какъв двигател е! Защото на 3L двигател климатика ще вдигне разхода значително по-малко отколкото на 1.2 (примерно!).

 

По тоя случай - 90коня, 210нютона дизел.

Градско +1 литър

Извънградско +0.5 литра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В градско ми вдига разхода с около литър. На извънградско с 1/2 литър.

smile162

На извънградско с постоянна скорост на магистралата, изключвал съм климатика и моментния разход пада с 0.4-0.5 литра/100км. За градско не съм засичал.

Гога, сутрин на студен двигател, веднага след палене, моментния разход стига 99.9. Индикатора не показва по-големи числа. И няма никакво пържене, нe вдигам повече от 2000 rpm.

При загрят двигател и много бързо ускорение от място, моментния разход стига 45 - 48 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика да ми вдига разхода с литър на сто.

Както сте споменали, много ми спъва колата, а и не е много мощен, в смисъл, че не охлажда много добре купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста трудно е да се даде сравнително точно измерение, но ако трябва да дам числа, те ще са вече споменатите:

градско: ~1 л/100км

извънградско: ~0.5 л/100км

 

Това е на tdi-pd - 101кс / 240нм.

 

Колкото до разликата в динамиката при включен климатик - има разбира се, но сравнена с разликата при Авенсис 1.8 бензин (не vvti) е направо нищожна. Авенсиса беше 110кс и към 145-150нм... и с него ми беше станал навик при изпреварване извънградско преди да посегна за по-ниска предавка, да цъкна копчето на климатика. Иначе беше една мъкаааа. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с охлаждането го има като проблем и при мен. Май на слабите двигатели слагат по-слабички климатици :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а и не е много мощен, в смисъл, че не охлажда много добре купето.

 

сигурен ли си че работи нормално?

измери ако можеш температурата на изходящия въздух

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с охлаждането го има като проблем и при мен. Май на слабите двигатели слагат по-слабички климатици :(

тонирай стъклата има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според руски сайт средно употребената мощност е 2 кВт, а повишението на разхода е между 5 и 10%,в зависимост от номиналната мошност на двигателя.

А от един сервиз в Испания,където ми поддържаха служебния автомобил,зная,че температурата при розетката на въздуховода на режим вътрешна циркулация трябва да е 12 градуса,при режим на вътрешна циркулация след 10 мин работа и на сянка.

Според един американски сайт температурата на изпарителя трябва да бъде около нулата по Целзий.Ако някой разбира от термодинамика,би могъл да сметне с колко би паднала температурата на охлаждания въздух при определен обем и ако е външен или при вътрешна циркулация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.