Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Искам да си купя Фелиция. Дайте съвет!


Recommended Posts

Здравейте! Карам 20-годишен Опел Кадет и си мисля да го сменя с 10-годишна Фелиция. Предлагат ми Фелиция 1.3 MPI, внесена тези дни от Австрия, за около 2800 лева. Продавачът ми обяснава, че трябва да сменя ангренажния ремък, който бил верига, а не гумен и карал 120 000 км. Колата изглежда прилично. Какво трябва да гледам и да проверявам?

Ще ви бъда благодарен за всяко едно мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-добре я закарай на сервиз да я огледат отгоре-отдолу но за тези пари ако е запазена си струва покупката :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и според мен я закарай в сервиз, ама не тоя дето ти го препоръчва продавача, а тоя дето ти го препоръчват приятели.

Предполагам че ако ти разбираше от коли нямаше да питаш тука какво да гледаш. Правя си този извод от това твое изречение.

 

"""че трябва да сменя ангренажния ремък, който бил верига, а не гумен """

 

С това изказване не целя да те обидя, че не разбираш, но и да ти кажем какво да гледаш точно едвали ще го направиш по същия начин по който ще го направи един префесионалист на който са минали хиляди автомобили през ръцете.

 

и все пак ще напиша 2-3 неща.

 

- измери компресията на двигателя

- провери какви какви грешки дава компютъра и ако има опция да видиш от там кога за последно е проверявано или пипано нещо по него.

- поразгледай как е окачването да няма някакви изциганьосвания и нещо което е правено колкото да се закрепи.

 

както виждаш нещата не стават без инструменти(комп и компресомер) и без условия за това (канал)

 

успех ти желая и дано не сгрешиш с покупката си.

дръж ни в течение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално относно веригата - това е най-малкото нещо за което да гледаш - смяната и не е спешна дори да е на 120 000, нито е скъпа. Не знам дали си забелязал, но според мен основното нещо е да я огледаш за корозия, защото по този показател Фелицията много наподобява Кадета. Мотора дори и MPI трябва да знаеш че не превъзхожда по динамика и мощност 20годишния ти Кадет, така че направи едно кръче с колата, която ти предлагат, за да видиш дали ти допада и дали ти е удобна за твойте нужди.

 

Ако ти харесва и окачването е в прилично състояние - т.е. не трябва веднага да се почва смяна на един куп неща, не е почнала да гние и двигателя е наред я взимай и се похвали после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си потърси Felicia 1,3 с карбуратор.

Тя е с доста по-ефтина поддръжка...

При карбуратора нямаш компютър, катализатор, ламбда сонда, горивен филтър до резервоара.

Да не си вкараш таралеж в гащите с това MPI, прецени правилно :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих 1.3 MPI преди 2 седмици. Колата лично на мен много ми харесва, но моята е на 6 години платих за нея близо 4500 комби има климатици 2 еърбега и много други глезотии. Колата се ремонтира лесно (при положение, че си разглобявал 120-ка) Двигателя и е 120-ковия (смисъл блока е 1:1) с доста подобрения преработки и т.н.

Ако питаш мен гледай купето- всичко останало се прави, а купето колкото и да го кърпиш пак пробива :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си потърси Felicia 1,3 с карбуратор.

Тя е с доста по-ефтина поддръжка...

При карбуратора нямаш компютър, катализатор, ламбда сонда, горивен филтър до резервоара.

Да не си вкараш таралеж в гащите с това MPI, прецени правилно

 

Как ти хрумва, че кола с карбуратор, който не дозира правилно сместа при различни режими и който държи автоматичния си смукач сума ти време е по-икономична от същата с пълна инжекция. Поддръжката на кола с карбуратор в никакъв случай не е по-евтина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Виктор ... отдавна си мечтая зимата като прехвърлям на газ да не чакам да свърши бензина в карба , а едно проклето жигльорче ми къса нерва непрекъснато ... е всичко е въпрос на късмет - ако вземеш калпава ижекция пък ще се чудиш как да си сложиш карбуратор ;)

Относно поддръжката - сменях капак на карбуратора , а на Пиербурга всичко е в него и въобще не се върза много евтино ... въпрос на късмет , но ако търсиш динамика и нисък разход инжекциона е за предпочитане .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да споря с колегата Виктор, ала при изправен термостат автоматичния смукач се изключва след първите 2-3км. Може да се изключи и по-рано чрез еднократно натискане на педала на газта до крайно положение.

Карам от 6 години Фелиция 1,3 карб и за това време по запалването съм сменял само свещи(на всеки 30хил.) и горивен филтър преди карборатора.

Нека колегата се осведоми за цената на компа, който управлява MPI-то. Катализатора също е цифромания.

Нека колегата Петьо каже колко струва една газова уредба за Felicia 1,3MPI, като за сравнение при карбораторния модел цената с монтажа е 300-350лв.

Разхода за карбораторния модел на бензин при 90км/ч е 5,6л/100км :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека колегата се осведоми за цената на компа, който управлява MPI-то. Катализатора също е цифромания.

Нека колегата Петьо каже колко струва една газова уредба за Felicia 1,3MPI, като за сравнение при карбораторния модел цената с монтажа е 300-350лв.

Разхода за карбораторния модел на бензин при 90км/ч е 5,6л/100км :roll:

 

Фелицията 1.3MPI е по пъргава, върви доста по добре и е по икономчина от карбуратора както и да го караш ;) По тея въпроси няма смисъл да спориш. И като цяло е по добре този вариант. Това че е малко по скъпа поддръжката си е според зависи и е долу-горе естествено предвид по "новите" технологии които са добавени...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dian , и аз карам Шкода с карбуратор и то от 9 години , харчи доста малко и на газ и на бензин , но ако ми изпадне от някъде моно или пълен инжекцион от Фелиция хич няма да се замисля да го монтирам и незнам какво толко те страхува тоя комп ... една платка с чипове , по която ако не ръчкаш или не се озовеш в епицентъра на ядрен взрив нищо няма да и се случи , все пак е правена от BOSH , а не от завод Ворошилов :mrgreen:

 

П.П. Разликата в цената на газовите уредби идва от монтирането на автоматичен ключ , емулатор на ламбда сондата и едно реле , което гаси компа когато колата не работи за да не трупа грешки и да не ти свети лампата и е около 100 лв. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека колегата Петьо каже колко струва една газова уредба за Felicia 1,3MPI

Още не съм и монторал, но предстои - искат ми към 450-500лв. с монтажа. подчертавам ГАЗОВА УРЕТБА, не ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ;)

 

...все пак е правена от BOSH , а не от завод Ворошилов :mrgreen:

 

[-X на моя комп пише SIEMENS :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, че Felicia 1,3MPI е по-пъргава от Фелиция 1,3карб.

Мой колега има Felicia 1,3MPI 40kW, а моята с карбуратора е 43kW :)

Та този мой колега, последно сменява бензиновата помпа, която е в резервоара. Изръси се с 260лв само за двигателчето на помпата.

За същата помпа в ЕураТек му искаха 390 EUR :roll:

Относно компа за Felicia 1,3MPI -цената е 1300лв :roll:

Всеки сам да си направи сметка, кое е по-ефтино за поддръжка.

Поздрави на всички :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петьо, не беше ли по-удачно да си вземеш Felicia 1,9D -все пак нафтата е по 1,20лв :)

Ти този твоя Siemens гледай да не го мокриш. Онази цена, за която споменах е за комп втора ръка от авто морга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой колега има Felicia 1,3MPI 40kW

 

Моята е 1.3MPI 50kW Това е 100% проверена информация :!: :!: :!:

 

Имаш номер на рама.... имаш къде да го провериш, а именно тук http://www.skoda-club.ru/yuri/default.htm и нещата са повече от ясни 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40kw mpi e 135М, а 50kw е 136М. Заблуждаваш се че 3 кила вата :D при карба дават по-голяма мощност отколкото при mpi-то. Мотора е един и същ и определено 40кВт му е по-реалната мощност при по-правилно семесообразуване. Компютър се разваля много рядко било и е изключение. Познавам хора които всекидневно почти сменят чип на компютъра си за да пробват различни настройки и различни варианти и на които компа стои в краката на пътника и още нищо му няма. бензиновата помпа било ел. е консуматив както и механичната такава. Дай да караме Лади само защото са им евтини частите по тая логика?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, че Felicia 1,3MPI е по-пъргава от Фелиция 1,3карб.

Мой колега има Felicia 1,3MPI 40kW, а моята с карбуратора е 43kW :)

Та този мой колега, последно сменява бензиновата помпа, която е в резервоара. Изръси се с 260лв само за двигателчето на помпата.

За същата помпа в ЕураТек му искаха 390 EUR :roll:

Относно компа за Felicia 1,3MPI -цената е 1300лв :roll:

Всеки сам да си направи сметка, кое е по-ефтино за поддръжка.

Поздрави на всички :D

 

Аз пък не съм съгласен с теб че карбуратора е по пъргав. И повечето МПИ-та са 50kW. А твоя колега са му одрали кожата защото не е отишъл на подходящото място. Под 100 лева е чешкия патрон за помпата му....Поздрави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, момчета!

Благодаря за мненията и дискусията. Чета внимателно всичко, което сте написали. Не знам дали съм съвсем прав, но достигнах до следните изводи:

1. Май няма защо да сменям засега 20-годишния си Опел за 10-годишна Фелиция. Опелът беше с моноинжекция, после му сложиха карбуратор, точно поради мизериите, които взе да прави. Не, че карбуратораторната система е по-добра, но все пак говорим за стари автомобили и поддръжката им.

2. Опелът си има газова уредба, на която през октомври 2006 смених изпарителя. Обясниха ми, че бил някакъв турски вариант на Ловато. Кой го знае дали е вариант на Ловато, но извън града харчи около 7 литра, а в града (е, градът не е София) е малко над 9. Извън града спокойно си поддържа 120

3. Вярно, кара ми се кола, която да изглежда по-млада и на която пластмасите по купето да не са толкова демоде и да скърцат по-малко. Освен това имам сантимент към Шкодите. Но засега ще почакам.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Виктор, че при 40kw MPI e мотор 135М, а 50kw е 136М.

Виждам и че колегата St61 e взел правилното решение :D

Хареса ми и това цитирам: опелът беше с моноинжекция, после му сложиха карбуратор, точно поради мизериите, които взе да прави. Не, че карбуратораторната система е по-добра, но все пак говорим за стари автомобили и поддръжката им...

Поздрави на всички колеги :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хареса ми и това цитирам: опелът беше с моноинжекция, после му сложиха карбуратор, точно поради мизериите, които взе да прави. Не, че карбуратораторната система е по-добра, но все пак говорим за стари автомобили и поддръжката им...

- И аз съм съгласен, че по селата това е много популярна конверсия поради ред фактори от които най-важните са липса на части втора употреба и наличиие на майстори разбиращи единствено от механика.

 

Тук обаче съм вижал точно обратната конверсия на не една кола, особено на такива които има обратен бензин и датчици е много олеснен монтажа на моно. Вземи за пример Горфове с електронния Pierburg2EE или Фаворит с екотроник система /пак същия карбуратор/. Според мен мизериите които прави един карбуратор са много повече отколкото едно моно или пълна инжекция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.