Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чисто нова Октавия Тур имали смисъл ? (и всепак Октавия II)


spectrum

Recommended Posts

Тотално се обърках ... темата се раздели на 2 първата час на темата бях сигурен че ще си взема Окт. 1 сега вече почнах да мисля че е подобре да си взема Окт. 2 с по-слабо оборудване разликата е точно 3000 лв. но пък за сметка натова Окт. 1 съм я оборудвал максимално а Окт. 2 е изпълнение амбиенте ... ще мисля до събота и в събота да не ми мине котка път отивам и поръчвам една от двете със сигурност ...

 

Окт. 1 е с вдигател ТДИ-ПД 101к

Окт. 2 е с двигател ТДИ-ПД 105к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си подреждах документите за колата и тъй като е лизингова ми дават разпечатка и за другите договори при плащането на пътен данък. Останах втрещен като погледнах, че за Октавия 105к.с. данъка е 282 лева мисля. Например за моята е 25 лева. Ужас просто!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да пуснат вече лизинг с опция за връщане на колата. Взимаш си Октавия, като излезе новата -> връщаш си старата, вземаш нова и т.н.

 

Колега,

 

ЕТ го предлага. Просто преди да изплатиш колата отиваш на оглед и ти казват "даваме ти Х пари". Ако те устройва - това са парите за първата вноска на новата кола. Ако не - пазарене (официално не го казват, но...) и/или си я продаваш ти.

 

Izov,

Проблема с данъка идва от това че автомобили до 100 коня с катализатор плащат 50% от данъка. А и самия данък скача след минаване на границата от 100 коня. Та ако регистрираш колата с 99 коня (примерно) плащаш 48лв (май мойта беше толкова). Ако е 101 коня плащаш 200+ Дали е правилно или не няма да коментираме, нали?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия Амбиенте съвсем не е "гола пушка". Мисля, че има доста нещица- фарове за мъгла, всички системи за стабилност+ 4 еърбега, дръжки на вратите и огледала в цвета на купето, климатик, ел. стъкла отпред и огледала, компютър, централно и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А и самия данък скача след минаване на границата от 100 коня. Та ако регистрираш колата с 99 коня (примерно) плащаш 48лв (май мойта беше толкова). Ако е 101 коня плащаш 200+ Дали е правилно или не няма да коментираме, нали?

 

Поздрави

 

И само една вметка. Всъщност при изчисляване на данъка границата на мощността е дадена в киловати, а не в конски сили. Границата е 74кВ - до 74кВ включително цената е една, от 75кВ нагоре - друга. Та TDI-PD 101кс попада под границата, защото е 74кВ. Даже леко се позачудих защо толкова малко пари ми искат, но се съгласих... какво да правя :mrgreen:.

 

Обаче новата с нейните цеееели 4кс в повече нагазва в другата категория :roll:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен лично ми харесва по вече возията на старата Октавия. Имам щастието да карам и двата модела в момента - естествено и двете са дизели :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да дам малко акъл :D

 

Мисля, че има значение колко смяташ да я караш колата, т.е. ако мислиш да я караш много като километри - може би старата е по-добър вариант (изчистена от проблеми и по-евтина поддръжка). От друга страна - ако мислиш да я сменяш след 4-5 години - може би новата ще е по-добър вариант, защото вероятно ще могат да и се вземат повече пари, макар че разликата може и да е малка.

 

Колеги казват, че салона бил по-добър ... ми те повечето копчета, поафони и т.н. са еднакви :D Салонът на 1-цата е много изчистен, мен това ми харесва. Лек проблем е сглобката - има разни тракания от пластмаси, особено на топло време, но няма гаранция, че и при новата няма да се прояват пък и не са болка за умиране :)

 

Старата Октавия е на база Голф 4, новата е на база Голф 5 ... не знам като окачване и т.н. какви са разликите и коя е по-добре. Също и мотора ... 105 коньовия май има Евро 4 а други май е с Евро 3, но не съм сигурен. Пък и от това засега няма никакви проблеми.

 

Октавия 2 е с по-модерен дизайн, но мен дизайна на 1-цата много ме кефи и ми се вижда по-идивидуална.

 

За екстрите ... примерно подлакътниче и такива глезотийки ще те кефят при всяко сядане в колата; задна чистачка - не знам има ли голям смисъл (мен ми грознее задницата с чистачка), пръскачки на фаровете не бих си взел. Фабричен касетофон - незнам ... би трябвало да не го крадат, ама пък е доста скъп.

 

Лети джанти - с 16-ки ще е по-красива, но и с 15-ки е добре. Разлика в разхода мисля, че се определя само от дебелината на гумата, а не от цолажа, тъй че това да не те притеснява, ако сложиш 205-ци и в двата случая, би трябвало да харчи еднакво (поправете ме, ако греша).

Друг е въпроса, че на 15-ки май можеш да сложиш и 195, а на 16-ки само 205.

Аз лично бих карал лятото с 16-ки, зимата с 15-ки ... между другото 16-ките са доволно по-скъпи.

Тук има друг момент ... колите обути с 15-ки идват с гуми Матадор, а 16-ките са с по-маркови (май Континентал). За това трябва да питаш дилъра.

 

В заключение - аз и в друга тема бях повдигнал въпрос, за който нямам отговор :D - Дали си струва да се дават толкова пари за модел на 10-тина години, като новия е на 2-3 и струва малко повече.

Много е дискусионно ... в този случай мисля, разликите не са толкова големи, май най-вече в дизайна ... тъй че по-скоро си струва :?

 

Най-добре разгледай двата модела хубаво ... направи тест драйв ... виж дали единия няма да те изкефи осезаемо повече ... и тогава купувай :)

 

Квото и да вземеш - няма да сбъркаш 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да дам малко акъл :D

Старата Октавия е на база Голф 4, новата е на база Голф 5 ... не знам като окачване и т.н. какви са разликите и коя е по-добре. Също и мотора ... 105 коньовия май има Евро 4 а други май е с Евро 3, но не съм сигурен. Пък и от това засега няма никакви проблеми.

За екстрите ... примерно подлакътниче и такива глезотийки ще те кефят при всяко сядане в колата; задна чистачка - не знам има ли голям смисъл (мен ми грознее задницата с чистачка), пръскачки на фаровете не бих си взел. ...

 

Тук има друг момент ... колите обути с 15-ки идват с гуми Матадор, а 16-ките са с по-маркови (май Континентал). За това трябва да питаш дилъра.

 

По ред :)

Двигател - в България вече не се внасят двигатели не покриващи Euro 4. С други думи - всички дизели са PD, т.е. дали старата или новата все с един и същи двигател.

Нямаш си на представа колко НЕ си прави за задната чистачка! Сутрин като е запотено стъклото, като си я оставил на прашно място, зимата като вали сняг и т.н. и т.н. Всеки ден я ползвам поне по 5 пъти! Без майтап!

Пръскалките на фаровете - имат ефект само зимата като е кално. Срещу насекоми не помагат :( Спорно дали бих си поръчал пак...

Обуването с Матадор е въпрос на късмет. Едни са с Матадор, други с Континентал. Аз съм от "късметлийте" в това отношение :evil:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обуването с Матадор е въпрос на късмет. Едни са с Матадор, други с Континентал. Аз съм от "късметлийте" в това отношение :evil:

 

 

офтопик :oops:

 

:roll: На мен Румстера ми е обут с Бриджстоун, без да доплащам за това. :mrgreen: Сигурно е някакъв щур късмет :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам пак да благодаря на всички колеги които изказаха мнения в темата в краина сметка колата колято поръчах е :

 

Shkoda Octavia II 1.9 TDI-PD 105k ELEGANCE

 

+

 

допълнителни екстри : Защита от лоши пътища (повдигане на колата 2 см и метален щит под двигателя стандартно е 16 така става 18 см ), Радио CD, задна чистачка, лети джанти 16 цола

 

много се чудех дали да я поръчвам с "Зашита от лоши пътища", но след като всички знаем в какво състояние са намират пътищатани мисля че има смисъл а и сепак това е нова кола и аз като всеки горд собственик на шкода искам да я опазя максимално ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега!

Със здраве да си я караш (като дойде де) и никакви проблеми да нямаш! :smt017

 

Добре си направил със защитата от лоши пътища. Обаче с риск да те разочаровам - стандартно новата Октавия е на 14см от земята. Изключение са 4х4 модификацията - 16,3см (мисля) и Скаут-а - 18см. Така че, явно след повдигането твоята ще бъде на 16см от земята. Но и 16см хич не са малко. За сравнение - старата 4х4 е 15,1 см, но досега не ми е правила проблеми дори при каране из горите... просто трябва да се има едно на ум.

 

ПП: Не съм 100% сигурен за тези числа. Нека някой ме поправи ако греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега пък почва да ме гложди някакво съмнение че 1.9 ТДИ-ПД 77кВ/105к няма да е достатъчно пъргав за това купе имали нещо такова всепак колата ще се кара основно градско ... мислители че 2.0 ТДИ-ПД 103кВ/140к е моторът за тази кола или и 1.9 и седи прилично ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. Ясно е че 140 коня ще са по-пъргави от 105! Но въпроса е какъв ти е стила на каране! Аз карам сравнително бързо и агресивно и 90 коня ме уреждат (почти де).

 

PS: Ако смяташ че 105 коня са малко ти предлагам тест возене - качвам те и казваш дали динамиката на 90 коня са ок или не. Така ще имаш представа какво да очакваш от 105 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като вече си я поръчал недей изобщо да се връщаш назад и да си мислиш "Абе това дали не сгреших, онова дали не сгреших...". Естествено, че по-големия двигател е по-добре. Винаги е по-добре. Най-добре един като на Мишел V6 3.0, ама все пак всичко е пари! Аз не карам 1.9, но съм сигурен, че е съвсем приличен, освен ако не си някой състезател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

:roll: На мен Румстера ми е обут с Бриджстоун, без да доплащам за това. :mrgreen: Сигурно е някакъв щур късмет :lol: .

 

и нашия е с Bridgestone :D

 

сега пък почва да ме гложди някакво съмнение че 1.9 ТДИ-ПД 77кВ/105к няма да е достатъчно пъргав за това купе имали нещо такова всепак колата ще се кара основно градско ... мислители че 2.0 ТДИ-ПД 103кВ/140к е моторът за тази кола или и 1.9 и седи прилично ?

 

спокойно

екстра е двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега пък почва да ме гложди някакво съмнение че 1.9 ТДИ-ПД 77кВ/105к няма да е достатъчно пъргав за това купе имали нещо такова всепак колата ще се кара основно градско ... мислители че 2.0 ТДИ-ПД 103кВ/140к е моторът за тази кола или и 1.9 и седи прилично ?

 

Имам Октавия 4х4 комби 1.9 TDI и на мен лично ми е повече от достатъчно. Карам умерено бързо - на магистралата 160-180 максимум. Колата може спокойно и още но жената получава ортикарии при скорости по-високи от 140 :mrgreen:. И за градско и за извънградско ми е достатъчно.

 

Естествено е вярна и сентенцията на Мечо Пух "колкото повече, толкова повече" :lol:

 

Така че ако искаш можеш да я "чипосаш" на 130 коня след като ти изтече 2 годишната гаранция. Ауди А3 и Голф излизат с този двигател но програмиран на 130 коня, така че това си е съвсем във възможностите на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.