Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Километража на Октавия 1


Боби Доктора

Recommended Posts

Колеги, я ме светнете за какво са червените чертички на някои илометражи. При мен на Марта има две - на 30 и 50 км/ч. На голфа на баща ми е една - на 50 км/ч. Забелязах, че на едно А4 със същия мотор като мен има две - на 30 км/ и на 120 км/ч.

Извинявам се, ако темата е била обсъждана преди това. Не намерих нищо по въпроса :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби по принцип знам че на другите коли...давам пример с Пежо..че за него се сещам..то има на 50..на 90..и на 130 км...това ще рече 50-градско..90-извънградско..130-магистрала..но немога да разбера защо ти имаш на 30 км червено.. ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това са допустимите скорости в различните зони - например 30 км/ч в жилищните комплекси, 50 км/ч по другите улици и така нататък. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това са допустимите скорости в различните зони - например 30 км/ч в жилищните комплекси, 50 км/ч по другите улици и така нататък. ;)
:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги на повечето коли... макар че е малко странно защото в различните държави може да има различни скоростни ограничения особено за максимална допустима на магистрала, както е при Аудито. А надали за всяка държава се прави отделен километраж....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди имах Голф и чертичките бяха с едно, две и три деления и съответсваха на макс. допустимата скорост на първа, втора и трета предавка. На 50 беше по дебела и означаваше мин скорост за пета предавка. Мисля, че и сега е същото. Ще потърся малко повече инфо и ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A,

 

Объркал си се! Чертичките наистина показват разрешените скорости в населено място, извън населено място и на магистрала. Пардон, препоръчителните, не разрешените. Доколкото си спомням си го пише дори в книжката на колата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

До "Bobi Doctora" - Доколкото съм чувал първата червена чертичка (откъм малките километри) показва максималната скорост на 1-ва предавка, а последната червена чертичка (откъм голямите километри) показва минималната скорост за последната предавка! Това за разрешените скорости в населени места и извън тях направ уби всичко детско в мен :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Bobi Doctora" - Доколкото съм чувал първата червена чертичка (откъм малките километри) показва максималната скорост на 1-ва предавка, а последната червена чертичка (откъм голямите километри) показва минималната скорост за последната предавка! Това за разрешените скорости в населени места и извън тях направ уби всичко детско в мен :(

 

А пък ти, утрепа всичко детско в мен ;) Ами ако имаш само една червена чертичка, кое ще показва - максималната скорост на първата или на последната предавка :mrgreen: Ами ако имаш 2 чертички и еднта е на 50, а другата е на 130, но километража ти е до 240...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Bobi Doctora" - Доколкото съм чувал първата червена чертичка (откъм малките километри) показва максималната скорост на 1-ва предавка, а последната червена чертичка (откъм голямите километри) показва минималната скорост за последната предавка! Това за разрешените скорости в населени места и извън тях направ уби всичко детско в мен :(

 

Колега,

 

Извинявай, но си в голяма грешка! Чертичките които имаш на километража са препоръчителните скорости за градско, извънградско и магистрала. Поразрови форума. Темата вече е дискутирана!

 

Поздрави

 

PS: Минимална скорост на Х-та предавка означава минимални обороти на двигателя. Т.е. по-логично е да се сложат чертички на оборотомера а не на скоростомер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, разъждението ти макар да е логично не е правилно - едни и същи обороти означават различна скорост. Как ще направиш връзката обороти-скорост? Това е математика, която не ти се налага да правиш, ако скоростомера ти е разграфен с чертичките. Не знам какво представляват, но например една черта = 1-ва скорост, две черти = 2-ра скорост, три черти - 3-та скорост и т.н.

Няма смисъл да ти е на оборотомера, защото там имаш еднакви минимални обороти, докато при скоростомера ти е показано еди колко-си км/ч отговарят на максимум/минимум еди коя-си предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да поспорим, щом искаш :mrgreen:

 

Минималната скорост на която и да е предавка се определя от минималните обороти допустими за двигателя. Не говоря за празен ход а натоварен. Демек трябва по-лесно е да разчертаеш оборотомера къде му е работния диапазон вместо да слагаш чертички по километража, нали? И не случайно доста от оборотомерите имат жълта (за ниски обороти), зелена (за оптимални) и червена (за много високи/ниски обороти) зона.

 

Сега, да кажеш че минималната скорост на 1ва предавка е Х км/h е безмислено. Да кажеш че максималната скорост на 1ва е 30/50 също. От друга страна най-често разграфяването е 30/50/90 (или 80 на по-старите). Защо ли? Да не би тия скорости да съвпадат с ограниченията жилищна зона, градско, извънградско?

 

В заключение - тия чертички нямат нищо общо с оборотите. Само да вметна че един и същи километраж се монтира както на бензинова кола така и на дизелова. Нали се сещате че максимума на дизела е на 4500 оборота, а на бензина над 6500!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, може и да си прав.

Както съм написал и по-горе, имах на Гълфона 3 чертички. Съответно с 1,2 и 3 чертички всяка. Нито една не беше на точна скорост. Първата малко над 40, втората малко под 80 и третата под малко под 120. Е колко е тази макс. скорост? 87 извън градско?

Отделно имаше една по-дебела точно на 50. Друг Голф с подобни чертички на километража не съм виждал, така че може и предишния собственик да е бил самодеец. Лошо няма. Но си изглеждаха, като фабрично направени.

Не знам откъде съм го чул/прочел, но в съзнанието ми е останало, че всяка от малките чертички е за макс скорост съответно на 1,2 и 3 предавка. Не съм силил, но горе долу, си отговаряха и на макс обороти по оборотомер.

По-дебелата беше за мин. скорост на 5-та. Аз на 5-та под 80, не карам.

Ако намериш някой линк, дай го. Аз не намерих, но аз казах, ти каза, си е спор за маса с мезета и бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Нямаш грижи! С удоволствие бих изпил бира две с теб smile159 Дано довечера се сетя да си взема книжката към колата. Май там ги пишеше кое за какво е.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорът стана интересен..., но все пак ние незнаещите не можахме да разберем кое е вярно :?:

 

Това, което казва PRR. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не успях да погледна книжката днес. Ако някой има под ръка да хвърли едно око. Много е вероятно да го пише. BTW, Goga ти нямаш ли книжка ве? Че аз от няколко дена пак съм ти съсед и тук нямам нищо :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това гледах в мойта книжка,PRR, ама нищо не пише за това. :| Иначе на километража има две триъгълничета на 30 и 50 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера потеглих бавно на 1-ва и на 3200 об/мин (червения сектор започва от 6500) достигна 30 км/ч. Така че, чертичките със сигурност не са макс. обороти (при Голф-а със сигурност бяха).

В жилищна зона скоростта е ограничена до 20. Така че не е и движение в ж.з. Някъде има мин. скорост на движение от 30 км/ч. Може и това да е: по-бързо от 30, но по-бавно от 50.

В книжката нищо не пише. А тези които мислихме, че е макс обороти, сме в грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За едни коли значи едно, за други друго.

 

:idea:

Все пак това 30 на скоростомера може да е 30 mph, което е 50 km/h и от тази гледна точка скоростите съвпадат. ;) Шегувам се

 

Но след изследвания като това (правено е в Швеция) :

http://www.ictct.org/workshops/98-Budapest/11.pdf *

може би означава ограничение на скоростта:

In the present paper only speed violations are considered, and these are then

categorised as law speed violations (30 and 50 km/h) and high speed violations (70,

90 and 110 km/h).

и един от възможните решения на проблема:

Some drivers might have the proper attitudes but they need help and support to

keep the speed limits. In this case in-vehicle warning devices...

е не устройство ама все пак е нещо :)

А за тукашните условия е необходимо:

...or speed limiters

activated with help of electronic maps and GPS (Global Positioning System)

might be appreciated.

:)

 

____________

*На същата страница има и други интересни изследвания, ама в други *.pdf-и

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавията не знам за какво са. И в книжката на намерих да пише или не съм чел до там.

 

 

Но на старите Лади (Жигули), дето нямаха оборотомер си имаше чертички и в книжката си пишеше и беше дебело подчертано, че тези чертички са за максималната скорост, която можеш да развиваш на 1, 2 и 3-та предавка.

 

 

Отделно Октавията с големия дисплей има Speed Warning. Задаваш си едни стойности на скороста и като ги превишиш ти писка зумера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Но на старите Лади (Жигули), дето нямаха оборотомер си имаше чертички и в книжката си пишеше и беше дебело подчертано, че тези чертички са за максималната скорост, която можеш да развиваш на 1, 2 и 3-та предавка.

...

Същото е и при Москвич 12

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.