Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Octavia I] Ел. шибедах - проблем


Redline__

Recommended Posts

Това е още една от болежките на мойта Клементина :( , а както разбрах от ЕТ и на почти всички Октавии 1 с ел. шибедах. Въпросът ми е има ли други колеги с Октавия 1 с ел. шибедах, на които да им работи/ не работи или някой, който да се е справил с този проблем. След кратка диагностика в ЕТ ми казаха, че не е повреден, просто от неползване е клеясал и трябва да се раздвижи и смаже - което става след сваляне на тавана, което е ебати филма :( .

 

Та някакви други предложения да има някой?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е единствиения вариант за който се сещам, няма да е зле да смениш и уплътненията - може да са се повредили :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко, я опиши тоя проблем по-конкретно. К'во точно имаш в предвид под "...работи / не рабти...". Аз също леко мога да се оплача от моята дупка в тавана. При затваряне ми прави номер - стига до някъде и се връща в крайно отворено положение. Това по принцип трябва да стане, когато се усети някакъв натиск (защипване) и машинката автоматично отваря докрай (както и с ел. стъклата по вратите), но такъв няма. Принципно, ако при затваряне леко го натисна - един вид да го бутам напред в посока затваряне - няма проблеми. Но не съм го разглабял - просто много рядко карам с отворена дупка в тавана и не ми пречи. Предпочитам климатроника :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не обичам да карам на клима :x По ме кефи вятъра да вее в буйните ми коси :mrgreen: .

 

А сега сериозно: от ЕТ ми казаха, че с времето копчето на шибедаха (врътката на тавана) събира прахоляк и клеясва (ако я е мокрила вода) и прави съпротивление, от което следва, че шибедаха се отваря или до едно положение и се връща или в краен случай изобщо не сработва. При мен проблема описан по-подробно е следния:

В което и положение да завъртя въртока, шибедаха се отваря нагоре и веднага се затваря. Налучках само едно положение в което стои максимално отворен нагоре (а рисунките на копчето показват, че трябва да е прибран наполовина в тавана :| ). Момчетата ми извадиха конзолата с въртока на тавана и отдолу се оказа, че немецът е оставил вратичка за тоя проблем - механично отваряне и затваряне с манивелка (явно са го предвидили да се чупи ;) ). Когато ползвам нея си го отварям и затварям в което си искам положение, ама нещо не ме радва :| .

 

Едно от решенията, които ми предложиха (за да не си свалям тавана) беше да го отварям и затварям всеки ден с манивелката като преди всяко движение да го пръскам с ВД-40 и да гресирам/омасля. Така би трябвало след Х брой отваряния и затваряния да се смаже целия механизъм.

 

На мен пък ми дойде на акъла в краен случай да го направя не ел. Т.е. да потърся по моргите от Голф 4 или Октавия или А3/А4 заводски механизъм от ръчен шибедах - да го монтирам и... да си го жуля с ръчка :roll: . В краен случай :( ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 години по-късно...

Днес и моя ел. шибедах се предаде. Изчатка и остана отворен в горно положение, при опит да го затворя се затваря само лявата страна, а отдясно си стои вдигнат. Някакви идеи от какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем ,и го реших така.Почистих улеите при напълно отворен шибидах (без да махам тавана) ,след което поставих ел. копчето на положение затворен,и отворих пластмасата където е ел. копчето след което ръчно го преместих на затворено положение и стана.Дано да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има нещо счупено около десния водач. И ръчно с манивелката не може да се затвори. успях да махна стъклото и му развих държачите, при което успях да ги смъкна така, че стъклото да е в затворено положение, уплътних шибедаха със силикон и засега толкова...  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом шибидаха изчатка и не се затваря/отваря/, това означава че се е счупил един от държачите на въженцата за отваряне/затваряне/ задвижвани от елмотора.

При мен проблема го реших със смяна на целия шибидах с втора ръка - това ми се струва е решението , понеже тези държачи не подлежат на ремонт .

Другия вариант е затваряне механично и повече не го ползваш.

Почистването на механизма трябва да се прави пролет и есен.

Ако е блокирал действаш с ВД - ДЪРПАШ назад декоративния капак и имаш достъп до страничните плъзгачи - пръскаш и механично почваш малко по малко да раздвижваш като пак пръскаш и т.н.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм го използвал и съм се грижил за него. Поне по 2-3 пъти в годината съм го пръскал с вд40 и после по малко грес там където има триене. Явно прекалено честото използване-отваряне и затваряне през годините си е казало думата. От голф 3 или венто стават ли шибедаците? Или да търся нещо от нейния клас - бора, голф 4, леон, а3....

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси в ebay. Там като намериш дадената част  има таблица за съвместимост между автомобилите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.