Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

GSM модул


Боби Доктора

Recommended Posts

Мнението сигурно не е за тук, но ще ме прощавате. Поради интереса, проявен от някои колеги http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... sc&start=0 ще го опиша:

Накратко това е устройство, което в комбинация с GSM апарат, SIM карта и автомобил (може и без аларма) ви позволява да получавате телефонни обаждания и СМС-и при чужа намеса по колата.

На пазара има най-различни такива устройства (цени от 50 до 100 лв без телефонния апарат и картата). Принципът на действие е следния: при подаване на сигнал от вратите на колата, или при подаване на контакт (или при удар - при наличието на шок-датчик), с една дума каквото ви е кеф, модулът набира предварително зададени номера от картата и праща СМС-и. Може да е карта с абонамент (тъпо), или такава на зареждане (B-connect или Prima), стига да не забравяте да я зареждате.

Има и модели с обратна връзка - или при набиране на номера в колата слушате какво става вътре (и не вярвате на жена ви когато ви каже, че е ходила само до майка си :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - ТЪПО), или при набиране на определен тонален код можете да включвате или изключвате няколко отделни неща в автомобила, като например да го стартирате дистанционно. Отново ТЪПО. Аз не ползвам обратната връзка.

Ако някой има специален интерес, да свирка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи може да се вземе на цена като модула за дистанционно управление. Ще върши ли и неговата работа обаче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

модулът набира предварително зададени номера от картата и праща СМС-и

 

ей това не ми е ясно точно, как точно става връзката между ГСМ и модула, къде и как модула дава сигнала на ГСМ то да набира.

 

другите неща са ясни. малко тъпо ми се струва да вържеш модула към шоков датчик, така рискуваш при всеки минал камьон при който се задейства алармата да тичаш като луд към колата с нож в рака :mrgreen:

 

пп. като се замогна и си купя нова кола знам какво ще си направя първо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връзката между модула и гсм става чрез дейта кабел - предполагам.

Има обаче и ГСМ модеми които може да за вкарани в модула и само да се слага СИМ карта, но не ми се вярва такова устройство да струва 50 лв. по скоро оптимистична цена за такъв вид у-во е около 200 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересно устройство :)

 

Малко ОФФ: Боби, чета, че се занимаваш с електроника, искам да те питам дали си попадал или чувал за следното: Тръгваш си от работа, ТОПЛО, колата е на грил. Пращаш СМС, колата пали двигателя и надува климатика, докато все още си седи заключена. Докато се източиш по асансьори, стълби, охрани и т.н., в колата вече може да се живее, отваряш си я и потегляш 8)

Дреболийка, ма приятно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето GSM-и са си с вграден модем, който разбира от http://en.wikipedia.org/wiki/AT_command_set или по-точно от едно разширение специално с GSM ( например за Nokia - тук )

 

В общи линии - връзката е серийна ( RS232 протокол, само че на 5 или на 3.3 V ) през която се предават ASCII команди ( от въпросния AT Command set )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 50 лева се измъчвах с това http://constructor.bg/shop/product_info ... e0c0cbf089

закача се гсм към него по дита кабел и си му трябва 12-24 постоянно (предопалам няма проблем с това на колата) волта захранване и за гсм зарядно от колата и ще работи. Аз си закачих едно такова на алармата в къщи и работи само имах проблем с гсма че беше друг модел и може да му званиш от 1 номер само а и то да звани само на един номер. За 50 лева повече от добре като се има предвид и че някои се е постарал да напише програма да я запише в джаджата в чип и тя да прави каквото трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разбира се не предлагам тези устройства. Има си фирми, които ги произвеждат и продават - няма да седна да ви товаря точно вас сега. Целта ми беше да опиша как действа такова устройство (изпитано). Иначе ние ги ползваме във фирмата по-често към домашни аларми. Връзката на устройството с апарата става точно така, както го е описал singu. Иначе (corropt) - чувал съм за тая хитринка - даже съм я правил :lol: Как, мислиш, че се включват отдалече газовият котел или климатиците на къщата на родителите ми :lol::lol::lol: Но при мен не я ползвам, защото е доста сложничко да палиш колата отвън, заради вградения имобилайзер в ключа. Iwanst е попаднал на доста евтин (по-скоро любителски вариант) на това нещо, но и то става. Иначе съм най-доволен от тези http://www.bsm-bg.com/

Прощавайте наистина за офтопика, но не се сдържам да разкажа следната случка: монтирах на най-добрия си приятел (на когото съм и кум) автоаларма с дистанционно палене (скъса ми нервите - упорито си искаше нея) :mrgreen: Аз въобще не ги тача :mrgreen: Колата е VOLVO S70 дизел. Изтормозих се с имобилайзера, най-накрая го излъгах, вързах си всички допълнителни кабели, които трябват на този модел (с дистанционно палене) - сигнал от ръчната (не пали, ако не е вдигната) и сигнал от алтернатора (от там алармата разбира, че колата е запалила успешно) По живо - по здраво човекът много и се кефи и непрекъснато се хвалеше на приятели (точно с паленето). Да, ама - една вечер, както се прибирал уморен и по навик загасил, набил 1-ва предавка, по инерция дръпнал ръчната (ама ЛЕКО) на два зъба... :evil: Сутринта става - майка му го помолила да я закара до работа и.......: цитирам неговите думи - реших най-накрая да демонстрирам на майка ми това чудо. Натиснах бутона за палене и......... колата закашля, помъчи се, и като подскочи. Аз седя и не вярвам на очите си. Запали и бавничко тръгна по улицата. Аз се окопитих и я подгоних. Говорех и като на човек - "айде стига ма - не ме излагай", ама тя си върви (и заключена на всичкото отгоре) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: В паниката не се сещам да натисна бутона за гасене и така тя си ме "влачи" а аз дърпам дръжката на вратата и псувам. Подминахме заедно колата на комшията (без да пострада), прекосихме половината улица и най-накрая (на 70-80 м.) стигнахме до една джанка на ъгъла............. :oops: :oops: :oops: :cry:Резултатът беше - козметика при тенекиджия на бронята и нов мигач.

Ама смехът още е пресен.Ако някой от вас намира прилика с виц - да знае - само му прилича. Случката е абсолютно истинска.

 

Казах му аз на кумеца, че ще го пусна в интернет, ама той не верва........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=22336

 

Това е доста подробно и интересно изложение по темата с GSM в колата, за сигнализация при отваряне на вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Bobi Doctora) ето този модел ли ползваш за да ти звани при задействане на аларма? Някакви идеи каква му е цената, че като дам ЦЕНИ ми иска user и pass?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно към PGM - ите. Независимо какво подават и какъв модел аларма е - модулът има настройки входовете да са с появяване или отпадане на + или маса. Консумацията по вход е под 100 mA. Монтажът е супер лесен в домашната аларма - двойна лепенка на кутийката на модула и на GSM апарата и - хоп вътре в кутията. Захранване и PGM-и и готово. Обратната връзка е един изход - отворен колектор на транзистор - 500 mA и едно реле с общ, НЗ и НО.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.