Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля помогнете за проблем с таблото на Октавия 1.9 TDI (1999


alpe

Recommended Posts

Здравейте, отдавна следя този форум, но чак сега се регистрирах, като моля за Вашето мнение по следния проблем. Имам Октавия 1.9 TDI (старата), при която се появи следния проблем: При даване на контакт, някъде отдолу, вдясно под кората на таблото се чува жужене (сякаш реле не може да включи), стрелките на всички уреди се активират и след това падат в нулево положение, като изгасват и първите горните два реда на дисплея. Оттук на нататък стрелките си седят на нула и не показват нищо. Когато си искат (обикновено когато е по-топло) стрелките се появяват, стоят известно време (от 2 мин. до гасене на колата) и пак се изключват. Когато не работят стреките, не работи и сигнализацията за забравени фарове. Въобще много странна ситуация. Изваждал съм и съм разглеждал таблото много внимателно, не видях нещо което да е обезпокоително или пък да навежда към студена спойка.

В Еуратек смятат, че проблема е в таблото, но не могат да кажат защо се появява и каква е връзката с това жужуне под таблото.

След цялата тази тирада (за която се извинявам :oops: ) моля ако някой има някаква идея за същността на този проблем да сподели.

Само да допълня, че не е проблем да сменя таблото, но искам да съм максимално убеден че там е проблема. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност - сложи друго табло за проба само и покарай 1 ден с него. Така ще си сигурен ако проблема е от него. Иначе, мисля някой беше писал за прецакано табло, след някаква намеса... Поразрови се из темите - може да намериш това, което ти трябва. Успех и пиши, когато решиш проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. Да ти кажа мислил съм и този вариант, но ключа нали е с код, който се сравнява със записания в борд компютъра и няма да може да запали или бъркам.

А по отношение на другите теми, намерих една преди време за прецакано табло, но там нямаше нищо за този проблем ( а съм се ровил и по форумите на други марки автомобили, но пак нищо не излезе за съжаление)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе... Не се сетих, че има вграден имобилайзер :roll: Но не мога да ти кажа, дали ще откаже да запали или не. Може би е най-добре да посетиш някой електричар, който е навътре в нещата, че явно тук, ние лаиците, с гадаене няма да стигнем надалеч.

За жуженето под таблото - потърси ел.схемата на колата и разгледай, какво има в тази част на колата. Така, поне ще си наясно от къде идва това "жужене". Мисля, че ETOS/ETKA или AutoData-та ще са ти от полза при решаването на тази питанка - "какво жужи?". Пък ако откриеш, от къде точно е този звук, нищо чудно да се окаже, че от там идва и прблема, а тогава, решението ще дойде само! Успех още веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално ел. системите изискват специалисти. имам приатели които работят като механици и се справят добре, но електричеството им куца. Моят съвет е да отидеш при такъв специалист, защото това си е "пипкава" работа. Ако оправиш едно можеш да развалиш друго така че...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте, чакайте с това табло! :evil:

Въобще недей да слагаш друго - освен, че е сигурно, че няма да запали (правилно предполагаш за кода) ще побъркаш и други данни. :evil: :evil: :evil:

Ще ти даде 100 % грешка в Airbag-a и ще сбъркаш показанията за брой изминати километри и сервизния интервал.

:mrgreen: И твоите, и на човечеца с другото табло...

Това жужене, дето го описваш ми прилича напълно на студена спойка :idea: и то ще да е свързано с веригата на зумера - от него идва бръмченето като на "загоряло" реле.

Моят съвет е да намериш по-сериозен сервиз за GSM - и например и да ги помолиш да ти ударят една ултразвукова чистка на платката и да повторят всички спойки на процесорите.

:!: :!: :!: А не ти с "големия поялник с човката" - те си имат малко по-специални.

Чудя се само откъде видя, че няма студена спойка - трябва ти орлово зрение и "голема лупа" при тая големина на пистите.

При цена около 1000-1200 лв. (без програмирането) на ново табло и около 100 - ина на операцията в сервиза - аз мисля, че изборът вече е направен.

 

Успех и да пишеш за резултатите........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем с таблото, който се оказа прекъсната писта от оксидация - предполагаемо, когато някой "джамбазин" е пипорил километража :evil:. Ей я темата, виж последните постове за координати на човека, който оправи моето. Ново табло е към 800-900 кинта и се чакаше 2 месеца май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, ще ги послушам на 100 %. По отношение на преглед при разбирач -електричар съм абсолютно съгласен, че първо там трябва да се ходи. Вече я карах на такъв (по препоръка от приятели) но той нищо не успя да ми каже.

Изкарал съм цялата електическа схема на моя модел, но пак не можа да зацепи от къде "жужи".

В общи линии проблема ми е, че не мога да намеря майстор-електричар, който да разбира от Шкода и съответно да му се занимава да се рови под таблото (защото работата си е доста пипкава) :(

Сега ще прочета темата, която singu постна и дано се свържа с неговия човек.

А само да допълня, че сутринта "жуженето" беше доста продъжително (приблизително 4-5 секунди), след което стрелките се активираха и така си работиха докато стигна до работата (около 40 минути). Ама ме е страх, че това жужене най-накрая ще престане (т.е. каквото и да жужи ще се прецака окончателно и тогава ще я вапцаме.... :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

singu , обадих се на човека, който ти е помогнал на теб.Беше много отзивчив и любезен, като се разбрахме следващата седмица да отида с колата при него и да види дали може да направи нещо. Благодаря ти и ще пиша веднага като има някакво развитие. smile162

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се оправиш

- Мишо в горубляне има му адреса в ауди форума

ако пак не стане остава да я караш така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах същия проблем и колкото и странно да звучи излезе бутона на вратата,който се задейства при отваряне на същата така,че провери първо тях.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я интересно, esto ще ми кажеш ли малко по-подробно какъв беше проблема с бутона и как го реши. Защото това изглежда най-лесно и първо от там ще почна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бутона на шофьорската врата не прекъсваше добре всеки път при затворена врата и таблото жужеше,пробвай

всеки бутон по отделно на петте врати кто ги натискаш до упор с ръка като в същото време си дал на контакт за да усетиш дали има някаква промяна.

успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо не можах да се ориентирам с тоя бутон :oops: (направо срам), като разглеждах вратите не видях бутон, единственото което можеше да върши подобна функция, беше едно стърчащо метално цилиндърче, което влиза в пластмасово отвърстие. Дали за това става дума или наистина съм сляп и ми трябват вече очила ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно то е. Отдолу на вратата в ъгъла.

Да не объркам нещо и да се изложа, ама (не знам фейслифта кога е) "бутона" не е ли вграден в механизма на вратата (ключалката) - при мен е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мойта е в механизма на вратата. След фейслифта съм - 2006та март...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте пак, хора. Да ви кажа, че пробвах с бутоните на вратите и нямаше промяна, така че ще продължа с търсенето на причината за проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте пак, хора. Да ви кажа, че пробвах с бутоните на вратите и нямаше промяна, така че ще продължа с търсенето на причината за проблема.

 

 

Вадиш таблото от колата, разглобяваш го, и както е на платка го включваш към колата и почваш да го гънеш леко, ако се оправя при огъване - студена спойка. При мен има аблолютно същия проблем но без жуженето. Оня ден припоихме едни спойки с един GSM - аджия оправи се и след 1 ден пак се прецака. Ако сложиш друго табло няма да запали но с VAG COM много елементарно се програмира твоя ключ към новото табло и си готов. Само ти трява Login кода за новото табло. Това не е проблем, ако си намериш друго табло мога да ти го програмирам към твойта кола и ключове - место да даваш 100лв. ( Ще ти го направя без пари - не съм авто майтор - любителски се занимавам ). Ако намериш отнякъде табло втора употреба читаво може да ми кажеш каква е цента защото с мойто ми писна. Просто платката е бая сложна и почнал ли един път да се ебават пистите няма да има оправия.....

 

 

Със здраве Габи !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.