Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Разликата м/y FSI и MPI...


NightSpirit

Recommended Posts

MPI - Multi Point Injection

FSI - Fuel Stratified Injection

 

FSI е по-новата технология, макар, че на новата Фабия пак са сложили MPI, което мен ме разочарова малко, но явно гонят цена. FSI е последното поколение инжекция. За съжаление не съм механик и не мога да го обясня професионално, но най-грубо казано принципа е, че горивото се впръсква под високо налягане (stratify - нагнетявам) директно в цилиндрите. Малко наподобява принципа на дизела. Същия двигател се монтира на бензиновите дзверове на АУДИ. Има и версия TFSI, която е с турбо и е нечовешка.

 

Ако разбираш английски и ти е интересно, можеш да прочетеш тази статия. Доста подробно е обяснено като принцип на работа и резултати. Ако не ти се чете цялата, това е най-важното:

 

What can the FSI engine, in which petrol is injected directly into the cylinders, do better than a conventional engine with fuel injection into the intake ports?

 

# The answer is: It is distinctly more dynamic,

# Both its torque and power output are higher,

# Yet fuel consumption is simultaneously as much as 15 percent lower.

 

 

А ЕТО И ЦЯЛАТА СТАТИЯ:

http://www.audiworld.com/news/01/iaa/fsi/content.shtml

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FSI - http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection

 

MPI - Multi-point fuel injection

Multi-point fuel injection injects fuel into the intake port just upstream of the cylinder's intake valve, rather than at a central point within an intake manifold. MPFI systems can be sequential, in which injection is timed to coincide with each cylinder's intake stroke, batched, in which fuel is injected to the cylinders in groups, without precise synchronisation to any particular cylinder's intake stroke, or Simultaneous, in which fuel is injected at the same time to all the cylinders.

 

All modern EFI systems utilize sequential MPFI. Some Toyotas and other Japanese cars from the 1970s to the early 1990s used an application of Bosch's multipoint L-Jetronic system manufactured under license by DENSO.

 

П.П. Със същия успех щеше да го намериш това в гугъла. За справка - на мен ми отне общо 3 минути ;) . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NightSpirit - готин линк! За съжаление и аз съм лаик като теб... Иначе статията наистина е интересна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в реални усещания е следната.Предимството,което дава ФСИ е основно въртящ момент-колата има 60-70% повече нм в ниските.От там натискаш педала и колата тръгва,на каквито и да е обороти(естесвено на правилната предавка)-просто колата става адски култивиран дизел без турбодупка.КПДто на двигателя се увеличава-увеличава се и теглителната сила,а разхода респективно намалява-просто защото с малко газ колата набира бързо.Недостатъка е ,че горивото трябва да е качествено(скъпо).Изобщо при еднакъв стил на шофиране по магистралата 2,0 фси ще харчи почти колкото 2,0тди ,като с увеличаване на скоростта разликата ще пада.ТДИ моторите харчат повече от бензинки на пълна газ-освен ако нямат дъъъъъъъълги скорости

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

werz, много си прав. Едно от първите неща, които ми направи впечатление на моята е, че тръгва без проблем на висока предавка при ниска скорост. Е не се изстрелва и да пили гуми но по 30-тина км/ч можеш и на 4 да тръгнеш. Общо взето места на които със старата съм мниавал на 2-ра сега минавам на 3-та, а някога и на 4-та. Това е удобно от гледна точка на постоянното ръчкане на скоростния лост, но иначе за икономия не дава разлика. В смисъл, че при X км/ч дали ще дам на 3-та предавка до 2500-3000 обоорота (още не я вкарвам много във високите) и после ще мина на 4-та или ще дам направо 4-та при 1200-1500 (и после нагоре) разхода ми го отчита все един и същ бордовия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много интересна. На мен това МПИ ми се струва страшно стара технология. Струва ми се така защото и ЛОГАН използва такъв двигател, а кой беше тоя логан??? :lol:

Вярно ли, ФСИ харчи колкото дизелов двигател. Че то ако е така няма смисъл от дрънчащите ТДИ-а.

Айде давайте компетентни мнения, да знаем като купуваме каво да вземем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технологията наистина дава предимства в разхода,но за да се отчетат тези предимства трябва различен тип шофиране.Когато колата ми беше на ремонт карах Окти 1 1,6мпи и определено има разлика.Първо ФСИто трака(по-скоро цъка) на празен ход и определено е неочаквано,че с влизането в колата това нещо изчезва,докато 1,6 мотора е просто тих на празен ход.Нивата на шум на 2те коли при движение,определено са в полза на РСа,1,6 работи равномерно,но РС работи адски равномерно.Но ако подберем тези режими,в които двигателите са сравними-преди включването на турбината,просто няма прилики.16клапановите мотори имат недостатъка да тръгват във високите или много високите ако са с променливи фази на газораспределение.ФСИ е пак е с променливи фази,при ТФСИ и с други екстри,но целта е колата да има въртящ момент в ниските,който да пази и в средни-до средно-високи обороти.Дори в състезателните Аудита Р8 откъдето произлиза технологията,двигателите не се развъртат много.Ако приемем ще мощността е функция от въртящ момент и обороти,то за еднаква мощност за ФСИ ще трябват повече нм.От чисто механична гледна точка повече обороти-повече триене-по-висок разход.От чисто спортна повече обороти-по-къси скорости,повече ускорение .Обаче пак се появява проблем-трудно се прави тежка "оборотна" кола-просто защото върви малко,а харчи адски-БМВ имат такива проблеми с "бюджетните мотори" във високите серии.''Оборотната'' кола трябва да е по-лека от тази с въртящия момент,за да харчи и върви на ниски скорости еднакво.За това ФАГ се ориентира към ФСИ-защото дори една Фабия днес гони 1200кг-просто много възглавници,дебела ламарина и буферни зони и най-вече физическо нарастване в големина,правят колите тежки.Крайъгълният камък на технологията е високата степен на сгъстяване(хватка изполлзвана от БМВ много години)-по-висока степен на сгъстяване-по-високо к.п.д-по-малък разход/повече мощност.Обаче трябва суперкачествено гориво да пази от детонации,при нормален бензин предимството изчезва.Така е междудругото и при дизела-някои модерни двигатели искат цетаново число 51(ОМВ Премиум),за да работят на пълна мощност-така е и при Окти РС дизел.Та въпроса дали МПИ или ФСИ е простичък-всичко е въпрос на сметки,но при 25 стотинки разлика в цената ма бензините,чисто икономически май обикновенната инжекция има какво да предложи,както и стария дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

междудругото и при дизела-някои модерни двигатели искат цетаново число 51(ОМВ Премиум),за да работят на пълна мощност-

По-добре Ромдизел.Разликата в двата е в предимство на румънеца.Колата просто се побърква ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако автомобилът ти не е направен за 51-съм съгласен.Просто двигателя не може да оползотвори горивото.Много хора предпочитат ОМВ 100 за улт.бензин в БГ,други предпочитат Кинтрона,но моята Шкода върви най-добре с Шел Рейсинг-просто защото е направена да върви с тоя бензин-усезаемо е!Особено при бензините-няма смисъл да слагате по-добър бензин от предписания-колата ще върви по-малко.При дизела ако в картата на електрониката пише 49-очевадно колата ще върви с 49 и Премиума няма да си струва парите.Един чип на РСа обаче и си клиент на Премиум за постоянно-просто на запад вече 51 е стандарт.Другия фактор,който играе за това нафтата на Ромпетрол да ти се струва по-добра е факта,че румънците правят дизел,с ниски екологични качества(по малко очиствания от неща дето замърсяват природата),но такъв е бил и в Европа по времето когато е конструиран двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.