Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Roomster - измерване на налягането в гумите?


s_stoqnov

Recommended Posts

Здравейте:)

Може ли някой да ми обясни как точно се извършва измерването на налягането в гумите. От дилъра разбрах, че е свързано с ABS-а. Но дали джантите са по-особени, какво става когато се сменят гуми или пък самите джанти, как системата съобщава за промени в стойностите на налягането...? Предварително Ви благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш в предвид това борд компютъра на базата на какво ти отчита налягането в гумите - при мен (Опел) има датчици (най-общо казано) от вътрешната страна на джантите, при всеки винтил. Мисля, че това е стандартно изпълнение, т.е. и при теб би трябвало да е така. Ако си купя втори комплект джанти, трябва да си купя и нови датчици, ако искам да ми отчита налягането. Иначе джантите не са по-особени - кеф ти стоманени, кеф ти ляти, оригинални или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще използвам твоята тема (дано не се сърдиш) да попитам как точно се настройва TPM системата (за измерване на налягането в гумите)? Аз имам едно копче, на което пише SET. Знам, че трябва да се задържи няколко секунди за да отчете текущото налягане и това е, след това само следи и при отклонение от 30% ти изписва на таблото. Аз го натиснах и после започна при контакт да ми се появява за няколко сек. на таблото лампичката за налягане на гумите, след което изгасва. Аз го разбирам, че check-ва и после си изгасва, тъй като всичко е наред. Та исках да пипитам така ли трябва да е, защото в началото малко се чудих аджеба настроил ли съм си TPM-а или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да се сърдя, колега:) най-малкотото твоя въпрос е логично продължение на моя.

Та в книжката на колата не пише ли как се настроива и използва тази система? Ние още не сме си взели Румстърчето и за това питам.

 

П.П.

Тези почти два месеца ми се видяха като две години ... Не издържам вече! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...след това само следи и при отклонение от 30% ти изписва на таблото...

Странна работа, сигурен ли си, че ще те информира чак при 30% отклонение, т.е. така ли пише в книжката? На мен ми се вижда множко това. Т.е. ако гумата ти е напомпана на 2, компа ще ти покаже, че спада едва при 1.4 :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте:)

Може ли някой да ми обясни как точно се извършва измерването на налягането в гумите. От дилъра разбрах, че е свързано с ABS-а. Но дали джантите са по-особени, какво става когато се сменят гуми или пък самите джанти, как системата съобщава за промени в стойностите на налягането...? Предварително Ви благодаря!

 

Колега,

ако нямаш монтирани специални датчици в самите гуми отчитането на налягането се извършва чрез датчиците на ABSa. Дефакто не се отчита абсолютното налягане а разликата в скоростта на въртене на гумите. Когато гумата спадне тя си намалява диаметъра и се върти по-бързо от нормално напомпаната. При движение направо ABSа отчита скоростта на въртене на всяко колело и ако установи разлика между две колела на една ос може да ти сигнализира. Но това няма да ти помогне ако са меки и двете гуми.

При Mishelle ситуацията е друга. Той си има датчици отчитащи абсолютната стойност на налягането в гумите...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...след това само следи и при отклонение от 30% ти изписва на таблото...

Странна работа, сигурен ли си, че ще те информира чак при 30% отклонение, т.е. така ли пише в книжката? На мен ми се вижда множко това. Т.е. ако гумата ти е напомпана на 2, компа ще ти покаже, че спада едва при 1.4 :roll:

 

Ами всъщност не съм изобщо сигурен. Имам някакъв спомен, че някой ми го каза, но може и да се бъркам, а може и да са ме излъгали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще използвам твоята тема (дано не се сърдиш) да попитам как точно се настройва TPM системата (за измерване на налягането в гумите)? Аз имам едно копче, на което пише SET. Знам, че трябва да се задържи няколко секунди за да отчете текущото налягане и това е, след това само следи и при отклонение от 30% ти изписва на таблото. Аз го натиснах и после започна при контакт да ми се появява за няколко сек. на таблото лампичката за налягане на гумите, след което изгасва. Аз го разбирам, че check-ва и после си изгасва, тъй като всичко е наред. Та исках да пипитам така ли трябва да е, защото в началото малко се чудих аджеба настроил ли съм си TPM-а или не.

 

Значи-имам приятел с Голф 5 със същата система(и тъй като аз му взимах колата от Шоурума и му я карах към Добрич) получих следната информация!

След като се запали колата лампата деиства като тази за AIR Bag-светва на контакт и след запалване-прави си проверка и ако всичко е ОК-изгасва.Ако натиснеш бутона сет-ако няма проблеми тя светва и веднага изгасва-ако има проблеми(малки)почва да мига-а при голям спад си свети постоянно! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех за варианта, който описва PRR, мислех, че общо взето би трябвало всички да са на що годе еднакъв принцип на отчитане :oops: Отчитането обаче през ABS-а ме навежда на мисълта, че компютъра ще ти съобщи или твърде късно или в последния момент за проблем с някое колело. Но това е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BTW, тоя вариант който описвам се използва още в моделите Сиера на Форд от 1990 година. Само че там се изписва картинка за хлъзгав път :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам абсолютно никаква представа.

Според мен, варианта с датчиците е по-удачен, и не мисля, че от Шкода са използвали този с АБС-а. Все пак както каза колегата, той се използва от 1990г. насам, а от тогава са измислени много нови неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе джантите не са по-особени - кеф ти стоманени, кеф ти летни, оригинални или не.

Извинявайте за офтопика и автора да не го приеме лично, ама джантите от леки сплави не се ли наричат "ЛЕТИ" (демек отляти от алуминиева сплав), а не "ЛЕТНИ" (нищо, че повечето си ги монтираме през лятото)???

Не водя този спор само във форума (ако се получи спор, де) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че са ЛЕТИ. :mrgreen: Обаче някои поради невежество приказват за леТни и заблуждават останалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам никого да обидя, :oops: ама се чудя кой комплект джанти да избера за ЛЕТЕН и кой за зимен. Щото и двата ми комплекта са ЛЕТИ - демек алуминиеви. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал, че става въпрос за невежество, а за грешка на езика (пръстите). Много добре знам какво е лята джанта и препоръчителното й използване :lol: Мнението е коригирано. Межди другото, ако задълбаем, не би трябвало да са ЛЕТИ, а ЛЯТИ, защото отливката е лЯта/отлЯта, а не лЕта/отлЕта :)

Благодаря на Bobi Doctora за забележката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR е прав. В каталога на Oktavia II, система е описана по съшия начин.

 

The TPM (Tyre Pressure Monitoring) system monitors the air pressure in each individual tyre. It analyses the ratio of wheel rotation in relation to other tyres based on data from the ABS (Anti-lock Braking System) sensors. If the revolutions of one wheel reduce as a result of a pressure drop in the tyre, a warning light on the dashboard lights up.

 

В превод: Системата TPM (Мониторинг на налягането на гумите) наблюдава въздушното налягане във всяка отделна гума. Тя анализира отношението на въртене на колелото във връзка с другите колела, базирано на данни от ABS (Anti-lock Braking System) сензорите. Ако оборотите на едно колело намалеят, като резултат от спад в налягането, светва предупредителна лампа на таблото.

 

А това е линка към каталога от който взех инфото:

http://ws.skoda-auto.com/download/eng/manual/newoctavia/OCA5_Main_06_06_ENG_web.pdf

 

Аз си мисля, че системата трябва да работи само в движение, защото измерването на налягането е по косвен начин. Системата е по-скоро предназначена за предупреждение при спукана гума, отколкото реално за наблюдаване на налягането в гумите. И при еднакакво спадане на всички гуми, тя няма как да го хване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.