Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

воден удар - Съсипах двигателя


Recommended Posts

Съсипах двигателя на клиото :(

Вчера 23ч на излизане от Пловдив затънах в средата на дълбоката локва(над 50см). Не се сетих, че оригинално колата смуче въздух от ниско. Ефекта е че двиг. се напълни с вода.

Веднага бях заобиколен от цветнокожи 'да помагаме бе бате'. На 10-тата минута зад мен спря ШКОДА СЕРВИЗ КАР-а от Соколовския манастир :) Хиляди благодарности на колегата Дончо - за бързото пристигане и компетентната помощ за колата и за последващото осигуряване на транспорт за София. Без него вероятно все още щях да стоя подгизнал и потънал на изхода на Пловдив. Дъжда още даже не е спрял

 

На скорост - ни напред с бутане, ни назад. Развихме свещите. При бутване изкара доста вода (на 1м)от първи цилиндър. Даже после стартера заработи и превъртя няколко пъти. При второ завъртане - нещо беше блокирало. На буксир на 4-та и пета боксува съединителя, на първа - гумите - къса въжето). Закачихме Клиото и го паркирахме. При влаченето на свободна двиг сякаш се разблокира. Вкл на скорост На 5-та двиг пак се разблокира. Махнахме възд филтър, завихме свещите - двигателя при първото врътване заработи. Чува се мн силено чукане. Като нерегулиран клапан. Решихме, че е рисковано да се пътува с подобна кола.

 

Повдигач на клапан? Биела? А да я придвижа на собствен ход - риск? Някакви идеи? А евтин колесар или схема(чертеж) за такъв? (мисля, че със Шкодата без проблем ще я дръпна).

Размислите ми са в момента: 1.ударено клио за двиг 2.Др Шкода 3.Колесар 4.Подкарвам си червената 120-ка(макар че исках това да стане след като я доизкърпя) и уикендите ремонтирам рено :)

 

Още веднъж Благодарности на ДОНЧО!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Това което ти се е случило се нарича воден удар. След него пораженията никога не са малки! Проблема е коефициента на свиване на водата е почти нула. В резултат при влизане на вода в цилиндъра двигателя спира от хххх оборота до нула за 1/5 от оборота. Удара е безумно тежък. В повечето случай се чупят биели или се откъртва главата. Не са редки случайте и на счупен блок. Надявам се да се отървеш само със счупени биели/бутала. Това е най-малкото...

 

Моя съвет - не се опитвай повече да припалваш колата. Карай я на майстор да я разглобява и да гледа. Иначе и това което е било здраво скоро ще е на салата :(

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а ако я качиш на колесар от Пловдив до къде трябва да я закараш???

в София сме се виждали на срещи и предполагам, че до тука.? мисълта ми е, че ако си платиш на тоя с колесара 150 км ще ти е по изгодно да оправиш колата в някой сервиз в Пловдив. Варянта нов/стар двигател от друга кола е добър ама си трябва търсене и пак не се знае на какво ще попаднеш. Според мен към този варянт се спри след като разбереш какво точно му е на твоя двигател.

 

smile188

 

споко при нас няма чак такава опасност. то ако газиш в такива локви(езера) първо ще ти се накваци хубаво алтернатора, бобината релето делкото и двигателя ще ти загасне преди да е засмукал вода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сме се виждали на софийските срещи и аз да се включа. Според мен не си заслужава да караш колата до тука. Вземи малко части и инструменти с теб: нова гарнитура за глава, динамометричен ключ, скоба за сегменти и като имаш път натам отвори мотора на място, за да видиш какъв е проблема. не си написал какъв е мотора на реното, но предполагам че няма да ти се опъне ангренажния ремък намясто да го изхлузиш и нахлузиш после. След като си свалил главата и си отворил картера и евентуално си свалил буталата с биелите, виж какво е положението и чак тогава реши какво ще правиш. Ако трябва двигател донор - по-лесно ще е е да се вземе от него каквото трябва и да се присади в твоя отколкото да се слага друг двигател. друг двигател - друг номер на него -> технически преглед забравяш -> става непродаваема за в бъдеще. Предпобагам в Пловдив все ще има кой да ти окаже едно рамо помощ. Успех, може да е нещо не толко скъпо и сложно, виж първо да не е прескочил ремъка, после ако свалиш главата - ти си знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз на 22 май пътувах за Варна и Минах през В.Търново -Русе и после Варна.

 

След В.Търново ме валя ужасен дъжд. Щом стигнах гара Самоводене имаше толкова много вода че газехме доста - поне 35-40см. Че както си карах и цапах из гьола се наложи да спра по средата, защото пред мен спря колоната. Учудих се как колата не изгасна понеже и ауспуха сигурно беше във водата, а и по двигателя може нещо да се намокри.

Та успях да се измъкна невредим от локвата...

 

Такива навлизания в "изкуствени езера" са много опасни, особенно с висока скорост ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile191 smile188 За пореден път се убеждавам Рено = ЛАЙНО :smt018 :smt46 smile186

 

PRR: Следващото ти такова "аргументирано" и "компетентно" мнение ще бъде изтрито без предупреждение! За сметка на това мисля да ти отправя едно предупреждение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile191 smile188 За пореден път се убеждавам Рено = ЛАЙНО :smt018 :smt46 smile186

 

те да не са го направили да плуваш с него??!!! за тая цел има лодка с гребло , витло, джет , яхта и тн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Клио-то, поне това, което карах аз (1.1, 92-ра година), въздуховода му беше пуснат ниско долу, зад престилката. Предполагам и на това е така.

 

Петьо, явно не си се возил достатъчно в Рено... Я кажи как ти лично си се убеждавал, в това, което си написал по-горе. Или може би това е поредното ти неаргументирано и подхвърлено просто ей така мнение? Защото аз лично имам опит с Клио, 19, Лагуна и Меган. И нищо лошо не съм видял в нито една от тях. Аргументирай се :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита баба съм я вкарвал във вода над фаровете и като я изкарах на стартер от локвата запали за норматив ... незнам каква е тая гад дет да се удави толко че да си напълни цилиндрите , но на свалени свещи би трябвало след издухване на водата да си запали / по - фатално е при дизелите /

 

П.П. На Формана смукатела е скрит над десния халоген и аз като тебе не стоплих да изскубя гумената тръба :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм го твърдял :) Със 120-ката минах Слатинско море и закъсах, при пореден дъжд пак се гмурнах - залят капак и седалките вътре, но този път успешно. Държах я в бясни обороти.

С клиото точно оборотите ми видяха сметката :( а смуче въздух точно откъдето казва Мишел. Ровейки по форумите в търсене на колесар открих че вчера, точно на същото място са потънали още 5 рена (19,21,меган). Темата воден удар е най-застъпена в рено форума. Явно точно този въздуховод скапва колите.

Ама човек все се учи. И част от желанието ми да го оправя е с надеждата да премина пак оттам, но този път успешно. 120-ката така и не достигна до някакъв основен ремонт - явно ще се уча на клиото. А дотогава се връщан на разхода 6,5/100 газ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120ката (изобщо всички Шкоди със заден двигател) са много защитени от воден удар. Дефакто предната част на колата играе ролята на гребло и разкарва водата. Точно зад колата се получава кухина във водата и дефакто двигателя си смуче чист въздух. Там проблема е друго. Като минеш през дълбока вода с колата след това целия преден багажник е пълен с вода :evil:

 

По темата - не е само Рено с такова засмукване на въздуха. Лично съм виждал на BMW 5та серия (от по-старите де) че и те смучат от ниското. На Мерцедес смуче от предната решетка в десния и край - също толкова опасно място. Изобщо не са много колите които смучат от високо. А, и на Octaiata не е кой-знае колко високо дупката за засмукване. Е, не е като на Рената, но...

 

Още веднъж ти пожелавам да се отървеш с възможно най-малкия ремонт и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120ката (изобщо всички Шкоди със заден двигател) са много защитени от воден удар. Дефакто предната част на колата играе ролята на гребло и разкарва водата. Точно зад колата се получава кухина във водата и дефакто двигателя си смуче чист въздух. Там проблема е друго. Като минеш през дълбока вода с колата след това целия преден багажник е пълен с вода :evil:

 

а къде забравяш делкото при тях ... така де по мой спомен то е много много ниско ...

 

Колега, иначе и аз ти пожелавам най-лекото и с най-малко пари да се разминеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Клио-то, поне това, което карах аз (1.1, 92-ра година), въздуховода му беше пуснат ниско долу, зад престилката. Предполагам и на това е така.

 

Петьо, явно не си се возил достатъчно в Рено... Я кажи как ти лично си се убеждавал, в това, което си написал по-горе. Или може би това е поредното ти неаргументирано и подхвърлено просто ей така мнение? Защото аз лично имам опит с Клио, 19, Лагуна и Меган. И нищо лошо не съм видял в нито една от тях. Аргументирай се :!:

 

Имам опит с 19, лагуна, Мастер, Трафик, клио :roll: за меган нямам още лоши отзиви

Ми какви ли са ми аргументите? ми много се чупат бе колга- не са идиото устойчиви писна ми да лежа постоянно на приятелите си под френските чикии с извинение и неуважение към френския труд

Просто досста голям опит имам с т.нар от мен лайна :!: Не искам и думичка да чувам за таз марка (получавам обриви и сърбежи :oops: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, първата работа при покупката на такава кола у нас, би трябвало да е, да и сложиш шнорхел. С нашите пътища, не потоп, ами една по хубава локва ще ти види сметката. А с прахоляка, въздушния филтър сигурно поне 2 пъти годишно трябва да се сменя. И пак ми е малко чудно, каква е тази конструкция, че през въздухопровода, да мине водата през филтъра, без да се отече през филтърната кутия и направо да нахлуе в цилиндрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а къде забравяш делкото при тях ... така де по мой спомен то е много много ниско ...

 

Доста височко си е делкото. Няма проблеми. Ама все пак не е амфибия де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без да се отече през филтърната кутия и направо да нахлуе в цилиндрите.

колега няма как да се оттече поради причината, че като работи двигателя има вакум, а на високи обороти вакума е доста силен и поради тази причина за оттичане и гравитация неможе да стане дума.

 

мислих си че тоя вакум не е чак толкова голям и потока на въздуха влизащ в двигателя е малък, но един прекрасен ден направих простотията да си сложа ръката на карбуратора отгоре и да натисна дросела и щеше да ми влезне ръката до лакъта в двигателя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг път не прави тая глупост ами сметни. Кубатурата на двигателя ти е 1200, т.е. 1.2 литра. Това количество се изсмуква от двигателя за два оборота, т.е. 0.6л на оборот. При 1200 оборота (за простота на сметките) това прави 1200 * 0.6 = 720 литра/минута или 12 литра/sec!!! При 3600 оборота прави 36 литра/сек.... Мисля че повече коментари не са необходими...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1203 не се притесняваи точно на мястото където е Рендето правих спирачките на кака Пена тоест там за ремонт няма проблем. Колесар до Хасково ще ти излезе 50 кинта. Аз мисля че тия пари могат да се спестят като почовъркаме на място а ако положението е кофти ще е издърпаме до сервиза на един мои човек. Основно закъсалите коли бяха рена, мерцедеси и баварки 3та и 5та серия. А и моите любимци голф 3 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един приятел вчера в София в един тунел без малко да направи същото с Ситроена си ... пак нагазил в "изкуствено езеро", но успял с 100 мъки да не угаси колата и да излезе... късмет че не я е удавил.

 

разправя че водата била поне половин метър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.