Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Roomster с дв. 1.4 TDI PD/51 kW ангренажна верига или ремък


s_stoqnov

Recommended Posts

Здравейте,

нов съм в този форум но както гледам има доста компетентни мнения по най-различни въпроси свързани със шкодичките:) Надявам се и на моя въпрос да получа такива.

Предстои ни, на мен и моето семейство да си закупим ново Roomster-че с двигател 1.4 TDI PD/51 kW. Въпроса ми е, с ангренажна верига или ремък е двигателя? Предварително Ви благодаря:)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм чувал Шкода да слагат верига...

- Значи трябва да си промиеш ушите! Пропуснал си много модели двигатели. :D

 

1.4 TDI PD/51 kW - Понеже е сравнително нов автомобил и го няма в AutoData-та погледнах за същия мотор на Фабия - там го дават AMF 55kW@4000. За мое най-голямо учудване точно графата отнасяща се за ангренажа не е попълнена! Странна работа - сигурно от производителя не са им предоставили засега тази информация. На мен също ще ми е интересно да разбера повече за този двигател. Сега позагледах, че и за други нови двигатели не са дали тази информация - примерно за Octavia ІІ 2.0D Tdi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си чувал, обаче има.

Не мога да кажа дали точно този двигател е с верига. Какво те притеснява това? И веригата и ремъкът обикновено се сменят на еднакъв пробег. Веригата се разтегля и започва да дава отклонения, предимството и само е, че не може да се скъса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре, всеки казва че има, избройте тези с верига... мен лично ме интересуват моделите от последните години. Форума не искам като повечето да го ползвам за заяждане ами да разбера нещо ново и полезно. :roll: :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТОС -а има изрисуван тоз на Фабия 2005 г. /AMF/ и има колело за ангренажен ремък , въртящ разпределителния вал и водната помпа и ангренажна верига въртяща някакъв балансьор и още нещо , което не е нарисувано ... предполагам е ГНП , тъй че има си и двете :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе бях забравил за Etos-a, сега като погледнах мотора си е с ремък на ангренажа и на ГНП-то, а оная малката верига е за балансиращия вал, дето се явява успоредно на коляновия. Абе перверзна работа малко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново:)

Не съм много компетентен в тази област но верига не се ли сменя доста по-късно от ремък?

А другия ми въпрос е свързан с опцията защита от лоши пътища ... така или иначе сме си я поръчали, като в магазина ни обясниха, че се монтира ламарина под двигателя. Но тук във форума чета, че при Фабия тази опция вклюва и повдигане на самото окачване. Имате ли представа дали това е вярно и ако е за Фабия, дали важи и за Румстър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес имах удоволствието да си купя такъв румстър, ама не се сетих да питам с верига ли е или ремък. :oops: Защитата от лоши пътища честно казано не знам дали ти е нужна, тъй като румстъра е с доста по-голям клиренс от фабията или октавията.

 

П.П. Честито за чудесния избор, колега! Колата е супер! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично приемчикът на ЕТ ми каза,че AZQ е с верига,а това е 1.2 12v HTP,а това е същия блок като 1.4 TD.От друга страна,никога не съм чувал да се сменя верига,освен вероятно след мноого км.А зная за Лади на милиони км и все със същата верига.Само гасителя се сменя/на Ладата,де/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.От друга страна,никога не съм чувал да се сменя верига,освен вероятно след мноого км.А зная за Лади на милиони км и все със същата верига.Само гасителя се сменя/на Ладата,де/.

 

ти може да не си чул ама аз съм сменял и то не само на моята кола.

на 120 ките и подобните двигатели 105-130 и тн веригата трябва да се сменя на ~50 000 км. това не пречи да си сменя моята на 100 000+ км но тя е доста разтегната и центровката на двигателя не е както трябва, от там идват проблеми с не добре работещ двигател по неприятени звуци и тн.

 

предполагам че и на новите двигатели трябва да се сменя на някакъв подобен интервал. със сигурност в сервизната ви книжка го пише!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Corropt,тъй като Фабията ми е само на 47К/купих я скоро/,в книжката гледах само следващия преглед,на 60К,там няма нищо за веригата,има за свещи и др.Абе,човек цял живот се учи.И се чуди:имах преди години служебна Рено 11,карах я 4 години,оставих я на 120К и въобще не стана дума за обтягане,камо ли за смяна на веригата.Та затова си мислех,че тези с вериги са необслужваеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре, всеки казва че има, избройте тези с верига... мен лично ме интересуват моделите от последните години. Форума не искам като повечето да го ползвам за заяждане ами да разбера нещо ново и полезно. :roll: :idea:

 

Шкода Фабия - 1,4 МПИ 75коня- ВЕРИГА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук от описанията разбирам че по-слабичките двигатели са с верига. Моята Октавия със сигурност си е с ремък. А някой знае ли какъв е принципът-защо на някои се слагат вериги, на други ремък???? останал съм с впечатление че веригите се слагат на по-скъпи и по-спортни автомобили и от там-че са по издържливи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегач, но като се разтегли не те спасява. И на Ладата има обтегач, обаче на 120 000 км. си искаше смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята верига тракаше неудържимо и я смених на 50 000км.

Относно принципа на поставяне на ВЕРИГА или РЕМЪК, нямам никаква представа. Предполагам, че се определя от вида на агрегата. А за какво служи тази верига?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за какво служи тази верига?

 

Задвижва разпределителния вал най-общо казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. А за какво служи тази верига?

 

единя край е захванат на коляновия вал а другия на разпределителния който командва клапаните и реда на отварянето им.

 

съотношението им на въртене е 2:1, като има точно определено положение което трябва да се внимава при монтажа така че положението на коляновия вал да събпадне с това на разпределтелният. Ако това не се спази е възможно бталото което се качва към гглавата в цилиндъра да удари клапана който се е отворил и е навлязъл и той в цилиндъра. Не на всички коли е възможно това, на някой не се застъпва хода на бтало и клапан независимо какво е станало. ако се скъса ангренажа верига или ремък и клапана се удари от буталото става една голяма КАША!!! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.