Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За и Против 3 шцилиндровите двигатели.


Грешка ли са 3 цилиндровите двигатели на VAG  

37 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

С тази анкета работата стана, като двама дето спорили и единия казвал, че столът е по добър за сядане, а дрягия викал - не, масата е по-добра за хранене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yohi

    6

  • PRR

    6

  • izov

    5

  • gogata

    3

Най-много писали в темата

С тази анкета работата стана, като двама дето спорили и единия казвал, че столът е по добър за сядане, а дрягия викал - не, масата е по-добра за хранене.

точно :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази анкета работата стана, като двама дето спорили и единия казвал, че столът е по добър за сядане, а дрягия викал - не, масата е по-добра за хранене.

 

Не само с анкетата, по принцип, според мен не можеш да отречеш, че еди какво си не става, при положение, че се ползва и хората са доволни, но както гледам повечето, както и аз нямат точно мнение по въпроса...

 

PS: yohi, промени заглавието на темата, ако обичаш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според жвланието на PETYO слагам анкета.

Съображения: някой може да се притеснява да си изкаже мнението

 

се пак 4 е повече от 3 нали???

то и 6 е повече от 4 и 8 е повече от 6 и 12 е повече от 8

нали ?

нещо не си разбрал или не четеш всички постове. погледни горния на PETYO и ще ти стане ясно за какво пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат спечели една Фабия с такова моторче, 1,2НТП.

На празен ход е много безшумно, но високите обороти извън градските улици са непоносими.

Друг е въпроса, че ако смяташ да вземаш кола за да пътуваш от София до Варна 6 пъти в седмицата, няма да избереш това двигателче. Ако ти трябва кола за ходене до работата и обратно, тук таме едно посещение на баба и дядо на 20-30 км, може и Смарт 800кубика да си вземеш.

На мен не ми върши работа 1,2, 3 цилиндръра

 

не бих се съгласил с теб. ползвам колата предимно за извън градско и съм си доволен. 300км нема 3ч. визирам варна ст. загора през каблешково. варна софия 4.20ч/макар асвалта да е кофти/

вярно че скоростите са къси и се налага по-често превключване ама карай и лично мнение и трябва 6-та за разтоварване при по-големи скорости. нафтова печка не съм карал и нея предпочитам. една окти на 90кс. е по слаба от фабийката/разхвърлете кс. на кило както и кубик/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега може и да кажа някоя глупост, но ще рискувам :D Преди време имаше тест на старата Фабия в АутоБилд и история на модела и т.н. Доколкото разбрах (може и ад греша) първите са имали 4-цилиндрови ДВГ-та с алуминиев блок, които са спрени от производство поради някакви причини. Ако не съм се объркал, това означава, че 4 цилиндъра не гарантират качество.

 

Още повече, че 1.2 продължава да се предлага и от други марки, освен това се предлага в новата Фабия и в Румстър. Значи двигателя не е чак толкова ужасен. А за хората с предразсъдъци - навъртете 15к на един такъв двигател и може би мнението ви ще се промени...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също четох статията в AUTO Bild и там само хубави неща пишеше. Единствените им проблеми ги приписваха на политиката на VAG за еднакакви части навсякъде. За алуминиевиете двигатели на VAG в друга статия пишеше (за POLO-то), че замръзвали през зимата, но в Швеция и то в най-северните части.

А иначе политиката на всеки автопроизводител е да предлага широк диапазон от двигатели за всички нужди. Малолитражните ДВГ са идеални за града с ниска консумация и т.н. Мощните ДВГ са идеални извън града където предлагат ниска консумация. Съкращението GT или GTI идва от Гран Туризмо (Интеграле) и е било символ на колите от планинските ралита в Италия.

Западняците отдавна използват пълноценно тези ДВГ. Имат една голяма кола с мощен ДВГ за дълъг път и една с маломощен ДВГ за града. При нас е много силен споменът от времето когато бяхме Народна Република и всички Шкоди, Лади и Москвиючи бяха сама с по един ДВГ. Оттук маса народ си купува кола с маломощен ДВГ и я използва предимно на дълъг път и после се оплаква от нея.

Вижте каталога на Фабия-та и по специално последните стараници с техническите данни за отделните ДВГ (най-вече консумация, макс скораст и ускорения) и нека всеки сам си прави изводите.

http://ws.skoda-auto.com/download/eng/catalogue/Fabia_catalogue_ENG_0606.pdf

 

Някъде по нагоре прочетох мнение, че понеже са три цилиндъра имало големи вибрации. Вече не се интересувам толкова много от коли и малко съм се пооткъснал от темата, но трицилинров ДВГ не означава непременно, че са взели един четири цилинров и са резнали един цилиндър. При четири цилинровите ДВГ на всеки такт има един работен такт и така и четирите цилиндъра се балансират един друг. Когато цилиндрите се три работния им такт се отмества по такъв начин, че да е на равен интервал от другите. Ако това не се спази всеки четвърти такт ще има дупка и колтата ще придърпва. Поне преди беше така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз давам своя глас за 1.2 двигателите на Шкода с 3 цилиндъра..лично съм карал такава Шкода..на 300-400 км ли беше..на нашич комшия..базово моделче е..но е спечелиха от веригата магазини Каугланд Пловдив..та колата им е супер..много добжре върви..неможе да се каже че е лоша..аз лично е харесах и подкрепям темата за 3-цилиндровите двигатели.. ;););)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една окти на 90кс. е по слаба от фабийката/разхвърлете кс. на кило както и кубик/

 

Мислиш ли :mrgreen:

Дизела има огромен въртящ момент и тежкото купе не му е проблем. Бензина е добър двигател за градски условия, но на дълъг път дизела рулира :mrgreen: Карал съм 90 коня бензин с приблизително същото тегло като на Mica. Ми 90 коня дизел се чувстват като 120 коня бензин.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърденията,че 3-цилиндровото двигателче не работело устойчиво са, меко казано, неверни.Конструктивното решение е блестящо:балансиращ вал,успореден на коляновия,въртящ се в обратна посока.

За невървенето,късите скорости,че била само градска кола,за сравнение:

1.4 16v ДВГ макс. въртящ момент 126 Nm/3800 об/мин

1.2 12v ДВГ макс.въртящ момент 112 Nm/3000 об/мин

За разбиращите това е достатъчно,за другите с малко обяснения ще стане ясно,че 3-те цилиндъра нямат нищо общо с горе-описаните "недостатъци".

Освен това,този двигател е конструиран за Шкода,но след като се е доказал като добър,започват да го слагат и на Поло!

За разхода мога да споделя моите наблюдения:от зареждане съм минал 600 км,от тях 180 извънградско/но не до Пловдив,а до Трън!/,останалите градско,50% с включен АС, среден разход 6.5 л/100км.

Нищо му няма на това двигателче,ако ме питате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това,този двигател е конструиран за Шкода,но след като се е доказал като добър,започват да го слагат и на Поло!

Ако не се лъжа го има и в Сеат Ибиза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа го има и в Сеат Ибиза

 

Разбира се,прав си,бях забравил!

С една минимална разлика,даже не зная дали наистина е така:сеатовият го дават с въртящ момент 114 Nm, а шкодовия само 112.Може и да е грешка,ама го взех от испански сайт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една окти на 90кс. е по слаба от фабийката/разхвърлете кс. на кило както и кубик/

 

Мислиш ли :mrgreen:

Дизела има огромен въртящ момент и тежкото купе не му е проблем. Бензина е добър двигател за градски условия, но на дълъг път дизела рулира :mrgreen: Карал съм 90 коня бензин с приблизително същото тегло като на Mica. Ми 90 коня дизел се чувстват като 120 коня бензин.

 

Поздрави

В грешка си ако изпреварва от далеко е добре, но при сегашния трафик като се завреш зад някой после му е трудно. С един познат пътувахме заедно и постоянно го чаках. Наложи се той да кара напред а аз да го следвам. Беше с 90кс. При 110 вече е друго. На 1.2 мотора му е проблем над 140км. нема как да набуташ 4-та оборотите свършват иначе си влачи на 5-та до 190км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това,този двигател е конструиран за Шкода,но след като се е доказал като добър,започват да го слагат и на Поло!

Ако не се лъжа го има и в Сеат Ибиза

фабия, поло, а2, ибиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Карал ли си дизел? Като гледам какво пишеш по-скоро не. Щото (НЕ смятам че е правилно де!) в неделя взех Варна София за 4h. Сещаш ли се колко ми е била средната скорост и колко "рядко" ми се е налагало да изпреварвам по тоя маршрут?

 

Айде да не разваляме темата с тоя спор. Ако искаш пускаме си тема "1.2HTP v 1.9TDI" и да си спорим там smile159

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко тоя спор е излишен... Според мен 1.2 е много хубав двигател и да ви кажа, установих, че на място вади много готин звук до 4,000 оборота :) Иначе с октито ми взех София-Сл. Бряг за 3:40 мин и не съм карал много бързо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям офтопик стана :D

 

С новия участък от магистралата такива времена са напълно нормални. Миналата година, когато още не беше пуснат този нов участък се върнах от морето доста бързо - малко под 4 часа, като спрях само за 5 мин да пусна една вода.

 

Лично на мен Фабията ми е удобна и за дълъг път, защото не ме заболя задника или гърба от седене, при мен това е показателя :D

 

А с това двигателче си поддържах и по-височка скорост на магистралата без проблем и без странни звуци и прегряване, но определено е предназначен повече за града

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз все пак писах Варна София (475+ километра) от които "цели" 170-180 са магистрала.

А 400 км до Бургас се взимат доста по-бързо и магистралата там е доста повечко :mrgreen:

 

Айде стига offtopic че развалихме темата на човека!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aaa спокойно нямам претенции за собственост smile175

просто реших да направя такава тема за да съберем споровете на едно място а не във всяка тема да чета колко били лоши тези двигатели smile176

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де. Двигателчето не е лошо за градско. Просто е слабо за дълъг път. Иначе надали щеше да стане толкова популярно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aaa спокойно нямам претенции за собственост smile175

просто реших да направя такава тема за да съберем споровете на едно място а не във всяка тема да чета колко били лоши тези двигатели smile176

 

Важното е, че на теб ти харесва много, абсолютно достатъчен ти е и му се радваш много... Не разбирам защо за теб мнението на другите е толкова важно :roll: И аз си мислих, че двигателят е много малък за фабията, но откакто се возих и карах фабия с такъв двигател, виждането ми в тази насока се промени ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението ми е, че щом немците са казали "ДА" на този двигател, е смешно ние да му търсим кусури от конструктивна гледна точка. По въпроса дали е подходящ за извън града или не - нека всеки сам за себе си прецени. Ние като шофьори сме различни и един по го "сърби" десния крак, друг е по-спокоен.

Мисля, че темата е много полезна, защото който е решил да си купува такава кола, ще види плюсове и минуси.

Новото винаги трудно си пробива път. Който е по-голям като мен си спомня и други "грандиозни " спорове през годините:

предно предаване-задно предаване

двг отпред - двг отзад

гуми с вътрешни - гуми без вътрешни

напречен двг - надлъжен двг

В заключение да кажа, че комшията ми има трицилиндрова фабия комби и двг не вибрира, даже на празен ход не се и чува. Човекът е много доволен - вярвам му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диакусията в този и вид има прекалено лаишки характер ... тоя ми каза , оня ми даде да направя едно кръгче , София - Бургас за 2 часа , 190 км/ч ... въобще все доводи неиздържащи критика и небиващи за мерило ;) Единствено Ашко се сети да сравнява въртящия момент на 4 цилиндровия 1,4 MPI и 3 цилиндровия 1,2 HTP , само че сравняваше 1,4 - 64 коня с 1,2 - 68 и кво се получи , че няма почти никаква разлика ... да да , ама не защото 1,4 има потенциал развит до скромните 101 коня , докато на 1,2 тва му е максимума и кво ще стане ако намешаме и стария 136 Х мотор със скромните 106Nm въртящ момент и 68 коня - преоблякъл се Илия и па в тия :mrgreen:

За разхода не коментирам все си 5 / 7,5 ... демек разликата от Фаворита до Фабията - малко в градското и то заради неточното дозиране при Фаворита ;)

Ускурението от 0 - 100 е в рамките 15 - 17 сек. от което следва , че тоз мотор с нищо не е по - добър от стария фаворитов , а за 1,4 въобще , икономия - никаква / поне по спецификация / , но ще го наложат като стандарт заради скромните 2000 лв. по - ниска цена и суперлативите на дилъри , които през живота си не са вдигали капак на печка , па камоли на кола :mrgreen:

Нямам против тез мотори да се внедряват в модификаци като Джуниър и Пенсионер /ако измислят такава/ , но мен лично не ме удовлетворява и е тъпо толкова да се масовизира .

 

П.П. Тез мотори водят началото си от автомобили , които първоначално според немския TUV са класифицирани като вътрешнозаводски транспорт и не им е издадено разрешение за движение по пътищата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като цяло не взимам страна-не съм карал-лично не съм и фен на този двигател-но това си е мое мнение!За градски автомобил сигурно е супер!Колегата по-горе е пуснал много хубав пост с аргументи!

Аз "чул-подочул"мисля че новата Фабия няма вкарват коли с по 2 възглавници и 1.2 май само за вътрешно ползване(в Чехия ) ще се използват-няма да се вкарват в БГ(малката и голямата прахосмукачка-както се шегуваме)!

Иначе пак казвам-който не си пада по-високите скорости и си джътка само градско-без много да щъка-колата сигърно е ОК!

Казвам сигурно-защото не съм карал такава! ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.