Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

От 4.22 към 3.9


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Има ли смисъл да сменям диференциала на 4 степенната ми кутия от 4.22 към 3.9. Изчислявах, че скоростта при определени обороти ще е с около 10км/h повече с 3.9. Също така и ще се спъне колата леко, което хич не ми харесва.

 

Заслужава ли си? Дайте "+" и "-"!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен да. Два плюса виждам на първо време:

1) По-нисък разход на дълъг път

2) По-висок комфорт на дълъг път (по-ниски обороти - по-тихо)

 

Един недостатък - леко спъване на колата. Но според мен почти незабележимо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо за коя кола става въпрос, защото на Гардето сигурно си е 3,9? И второ откъде ще вземеш такъв диф, т.е може ли да се намери отнякъде?

 

За мен наистина е доста неприятно, че на скорост от 90 нагоре двигателя вече е на средни обороти, а за 120 да не говорим и звука е доста неприятен. На дълъг път си се чува доста двигятеля, така че ако може да се смъкнат малко оборотите при една и съща скорост би било супер.

 

Обаче като цяло аз давам един глас Против, защото:

1) не си струва занимавката, освен ако нямаш отворена кутия, която тепърва ще се сглобява и монтира;

2) същия ефект може да се постигне със слагането на 14" джанти, което освен другото повдига и малко задницата, за да не седи клекнала ако си с нормални пружини. А както знаем 14" ки има.

3) на 1.2 моторите предполагам, че ще им се снижи ускорението осезателно, което за движение в София е крайно неудачно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега поне бих искал да оптимизирам 4ката. За петица трябва рязане на тунела- което ще бъде направено, когато се прави купето.

Сега почвам да се замислям, че ако сменя диференциала освен че огормна полза няма да има, ще почнат проблеми с виене, евентуално непасване на корона и пинион... т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега поне бих искал да оптимизирам 4ката. За петица трябва рязане на тунела- което ще бъде направено, когато се прави купето.

Сега почвам да се замислям, че ако сменя диференциала освен че огормна полза няма да има, ще почнат проблеми с виене, евентуално непасване на корона и пинион... т.н

май беше на 13-ки. качи я на 14-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човече 3.9 диф ще ти спъне колата и това със сниженя разход няма да усетиш защото в града ще и даваш повече газ за да върви както преди.

при москвич 2140 има същата дилема 3.9 срещу 4.22 и повярваи че съм пробвал многократно ако можеш задръш докато си сложиш 5 ск. с дифче 4.22 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aдаш, както каза и Виктор ако кутията ти е оригиналната, тя трябва да е с диф. 3,9. Мисля обаче, единствения начин да провериш е като го отвориш и преброиш зъбите. Аз съм с точно такава кутия от Гарде на 110-ката и наистина се набира малко по-мудно - на Калояново Алфата, Каприто и Рендето 25 ме отрязаха безапелационно на старт-финалната права, въпреки че по завоите дори притисках алфата.

Колкото до виенето има го и при мен, но мисля, че е от лагерите, а не от самата корона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, 4-степенна кутия с предавка 3.9 НЯМА! На Гардето главното предаване е 4.22. Единствено 5-ците на Рапид и 130 са с 3.9

 

Кранкенщайн: ти като си сложил от Гарде кутия, си мислиш, че се е спънала, защото кутията на 110Р е като на 100С - 4.44

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кранкенщайн: ти като си сложил от Гарде кутия, си мислиш, че се е спънала, защото кутията на 110Р е като на 100С - 4.44

 

Хашек, през дългото производство на 110Р по някое време са сменили диференциала от 4.44 към 4.22, но не знам през коя година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кранкенщайн: ти като си сложил от Гарде кутия, си мислиш, че се е спънала, защото кутията на 110Р е като на 100С - 4.44

 

Хашек, през дългото производство на 110Р по някое време са сменили диференциала от 4.44 към 4.22, но не знам през коя година.

 

Тоше, мисля че това е станало когато са преминали от 14" на 13" гуми

Интересно, значи съм се объркал относно скоростите на Гардето, значи ли това че неговата кутия е 1 към 1 с тази на 120Л?

Като отворихме кутията на 130РС-а също се оказа с диф 4.22, но май съм чел някъде, че пистовите са били с 3.9

 

п.п. Адаш, сори, че малко ти оспамихме темата, но мисля, че ще е полезно да изясним тия неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз малко отклонение от темата,ама да питам това значи ли,че и последните стотачки са с 4.22 диференциал фабрично?

Иначе и аз съм напълно съгласен с мнението на колегите Viktor_ и txl по-горе,а именно не си струва труда,не си струва и това да стане по-мудна колата.Аз лично даже на 4.44 бих се кефил,предвид това,че колите ни са старички и не гоним кой знае колко високи скорости,на пък едно по-добро ускорение... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак имам опит с каране на 4,22 и 3,9 на 120ков мотор. казвате че разликата не е сериозна ама е. С 3,9 бая и омекна и без това не дотам доброто ускорение тъи че не се захващаи, а направо като му доиде времето пъхаи 5цата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дончо, опита от тази кутия, дето ми я даде ли имаш предвид? Преди няколко дни я отворихме за профилактика, преброихме зъбите на короната и за мое голямо съжаление диференциала се оказа 4,22 т.е. не рапидов, а от обикновена 125л кутия - явно разликата, която си усетил се е дължала само на 5-тата скорост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид другите предавки имаше разлика в вървенето със старата и новата кутия. Да визирам нея и малко ме шокираш защото разлика в вървенето имаше а и Миро едва ли би излъгал. Иначе някви дертове по кутията или всичко е наред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната кутия не е със сменено главно предаване, а зъбчатките на 4-та и 5-та са по-дълги. Това го е правил Светльо от Русе (лека му пръст) и Пламен (сина му) може да го потвърди.

 

Относно диференциалите на 110Р - чехите минават от 14 на 13 цола гуми едва през 1979г., т.е. последното производство. Освен това повечето 100/110 са побългарявани нееднократно и няма гаранция, че кутията на вашата кола е фабричната. Но едно е факт:

1. 110Р диференциалите са 95% 4.44, както и 100% от 100С

2. Гарде и 130РС с 3.9 НЯМА! Тази кутия се появява едва през 1985, когато излиза Рапид/130. Дори Рапид120 не е с 3.9

 

Имайте предвид, че на Демир 130РС-ката е била с диференциал 4.66 !!!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната кутия не е със сменено главно предаване, а зъбчатките на 4-та и 5-та са по-дълги. Това го е правил Светльо от Русе (лека му пръст) и Пламен (сина му) може да го потвърди.

 

Мерси за пояснението Миро, явно Дончо не е бил наясно и ми каза, че е с 3,9... може ли малко повече инфо за 4-ти и 5-ти зъб на тая кутия - казваш, че са по-дълги от рапидовите, значи ли, че не са оригинални а правени по поръчка? Освен това касетата на дифа е с малко по-особени лагери, не ми приличат нито на обикновени 120-кови нито на рапидови, дори с РС-овите нямат общо... имаш ли инфо и по тоя въпрос, дане би да е някакво специално спортно изпълнение?

 

Иначе някви дертове по кутията или всичко е наред

 

 

 

Дончо, не мога да отговоря засега, понеже не съм имал възможност да я пробвам на кола, но поне на първо четене забелязахме, че маслото не е бистро а доста "прегоряло", което подсказва, че явно преди е била доста "опъвана" тая кутия... но щом при теб е вървалa добре тогава предполагам и аз нямам повод за особени притеснения, още повече че няма да се слага на ежедневна кола

 

edit:

 

 

това обяснява доста неща - включително, че съм се объркал за пистовия диф. на 130РС - най-дългия се окзва дори 3,7 а не 3,9

освен това има и 120-кa с диф 3,9 - 120LE (еconomic), но у нас не съм виждал такава досега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.