Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Още една "Skoda Octavia" във форума!


Recommended Posts

Здравейте,

 

Аз отдавна си мечтаех да си взема "Skoda Octavia Combi 1.9TDI" и наскоро така и стана :) Още преди да взема колата, си се рових из този форума и понеже гледам, че тук се практикува хвалба след закупуване, реших и аз да драсна ред-два :) Колата е типично сива, взех я на малко над 98000 километра от познати хора, който са я закупили от "Еура Тек" през 1999 година. От тогава насам автомобила е поддържан само в "Еура Тек" и чат-пат в "Юнитрейд Х". Имам си даже цяла папка с ВСИЧКО правено някога по колата, на колко километра е правено и за какви пари. Това за мен е първата 8 годишна кола в която не мога да намеря проблем! Може би защото съм пристрастен но.. знам ли.. не може за 8 години да няма проблеми. Идеална кола, втора употреба, според мен НЯМА! Та.. към днешния ден колата е на 100200км (за 3 седмици, към 2000км. извървях) и единственото което недоумявам е разхода на дизелово гориво. Зареждам само на "OMV" (на тунела за жк. Люлин, че живея близо до кино Арена 1), и засега сипвам "Sprint Diesel". От преливане (винаги обезвъздушавам резервоара) до следващото преливане, градско ми разходва между 7 и 8 литра нафта, като колата повече от 2000 оборота за една минутка не е вдигала (първо мисля, че повече не е нужно за София и второ ми се ще да направя засичането на разход първо със спокойно шофиране, защото след като карах няколко месеца Маршрутка #29 из София си дадох равносметка, че за 25 километров град от край до край 10 минутки разлика във времето са смешна величина). Извън града ми изразходи 5.5 литра нафта, като съм ходил до Мелник, Храма на Баба Ванга, Самуиловата Крепост, Роженския Манастир и на връщане минахме през Рилския Манастир, бяхме 4 човека, климатика повечето време работеше а на мижавите 17-ина километра нова магистралата реших да видя колко най-много може да вдигне това дизелово бижу (за мен поне) и след достигането на иначе безумната граница от 200 километра за един час кората под двигателя реши, че трябва да се откачи и да се повлачи по пътя :( Повече не знам дали ще развивам такива скорости, при това, че даже не знам гумите ми с какъв скоростен идекс са. Сега като гледам май малко романче съм написал.. надявам се да има кой да го чете :) И за завършек.. алармата на автомобила беШЕ (вече не е) така настроена, че като се даде на контакт.. проверява всички системи и вратите се заключваха и като се загаси контакта се отключваха и, надявам се в резултат на това, на задните две врати им се повредиха централните заключвания.. дали някой може да сподели дали някъде мога да ремонтирам тези моторчета, че нови дочух са към 170 лева за брой? Чао ВИ за сега иии.. като бивш (за радост) Маршруткаджия, ВИ Моля, като нарушавате правилата за дживение по пътищата, да го правите УМНО! Защото УМНОТО нарушаване не е опасно за движението като цяло, а само за книжката на нарушителя, а и изобщо влагането на УМ в шофирането, прави същото по-безопастно! Броя на катастрофите с Маршрутки съпоставен с броя на километрите, който се минават за един ден от една Маршрутка, дава ясно да се разбере, че Маршрутките нарушават УМНО, а и колегите - шофьори, влизат в положението на бусовете движещи се под точно, определено до минута, разписание!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито за придобивката. Да си караш дълго и безаварийно.

Второ явно нещо на кората не и е било наред, и от високата скорост е оказало влияние. Иначе разхода ти и е според мен нормален. В града ако караш малко и в по-големите задръствания, нормално е колата нито да загрее и да свали разхода като хората и т.н. и т.н.

И едно нещо за което според мен ще предизвикаш сериозна дискусия. Няма УМНО нарушаване на правилата. Всяко превишение на скоростта в града за мен не е УМНО. Нито засичанията са УМНИ нито карането по трамвайните линии, нито което и да е нарушение може да бъде умно.

А и не удачен примера с катастрофите-всички знаят колко са луди всички маршрутни шофьори без да се обиждаш... Първо те карат бусове, които не са техни. Според теб какво ще предпочете някой, да си блъсне и потроши личната кола за да докаже на шофьора че не е прав да го засича, или да стои максимално далеч от маршрутките. Затова не е въпросът в разписанието на маршрутките, което мен слабо ме засяга, защото и аз имам понякога спешна работа но не карам като на рали. Затова и вече са рядкост тези катастрофи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и добре дошъл във форума. Със здраве да си караш колата и много безаварийни километри с нея ти желая.

 

Между другото не съм убеден, че подхващането на темата за маршрутките е удачно решение. Още по-малко за "умните" нарушения, които правят. Вярно, те гонят разписание, но най-вече и клиенти. Но разписание гони и ГТ, а пък "обикновения" масов шофьор също бърза с колата си, било за работа, било за среща. Специално за маршрутка N29 мога да ти кажа, че да правиш ляв завой на кръстовището на Била в Младост за Дървеница от средната лента не е никак "умно" нарушение. Защото докато ти чакаш да светне зелено за левия завой, аз зад теб не мога да мина, независимо, че ми свети зелено за направо. Лично аз не виждам нищо умно в това, напротив, виждам егоизъм и несъобразяване с останалите участници в движението. За да минеш ти по-бързо на това кръстовище, зад тебе 6-7 автомобила няма да минат на своето зелено. Ти сега ще кажеш, че си спрял на Деница най-вдясно за да качиш някого и после няма как да се престроиш най-вляво. Да прав си, че няма как. Но като сте научили хората да се качват и слизат на тях където им е удобно, не съобразявайки се с движението, ще е така. Като например кръстовището, където завивате надясно по Антон Попов (по 306). Защо им позволявате да ви спират преди самото кръстовище за да слязат? Не могат ли да слязат след него, т.е. след завоя. Разликата е да речем 20 метра. Това за N29. Има една маршрутка, която минава по "Черни връх" в посока "България". Ами като стане задръстване, тя минава през бордюра (тротоара) и влиза в локалното. Какво умно виждаш в това, при положение, че в този участък на преминаване тротоара е започнал да се руши? Мога още много да изпиша по темата, където вие се придвижвате повече с нахалство, отколкото с ум, но ще стане цял роман. Иначе съм съгласен, че работата ви е адски натоварена и свързана с големи отговорности. Дори има моменти се чудя как издържате. Не визирам само шофирането, а и боравенето с парите по време на движение и т.н.

И като сме отворили тази тема, бих искал да те попитам - законно ли превозвате толкова много хора накуп в маршрутката. Знам, че част от седалките са махнати и са монтирани тръби, за които да се държат превозваните, но дали качването на толкова много хора в това бусче не е в разрез със закона?

 

Още веднъж - много радости с новия автомобил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен за новата придобивка много безаварийни километри ти желая ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честито за колата, надявам се това с кората под двигателя да са ти единствените проблеми!!!

 

 

а тия номерата дето са от лява лента за нядясно или обратното ги правят не само шофьори на маршрутките. Вярно е че за тях това е задължително правило да затапят 10 души, че да минат първи, но това го правят и много други хора за който трябва да има яки глоби!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Мерси за пожелания.

 

До "Mishelle" - И след като обсъдихме "Octavia"-та ми (вече съжалих, че намесих Маршрутките), за левия завой на "Billa"-та в Младост мога да ТИ кажа, че РЯДКО (естествено не отричам напълно), ще видиш Маршрутка да седи във въпросната средна лента. В 99% от случайте ние от средната лента се навираме първи в лявата.. чак в средата на кръстовището да не кажа и по-нататък. Пак казвам.. случва се понякога пред НАС вече да се е наврял друг цивилен (ако мога да го нарека така) участник в дживението, но по него никой не плюе (може би защото не е станало дума за нарушителите с лични коли.. ха-ха-ха). Да не споменавам, че там на този път ИМА МЯСТО за 4 М.П.С.-та (естествено до микро-бус.. не по-голями), така, че даже и да има някой направил втора лента за ляв завой, може спокойно да се направят и две ленти за направо. Но проблема според мен е, че повечето хора не могат да се разминават със съседните коли на по-малко от метър, а този метър на 6-7-8 метров път да стой неизползваем е чиста загуба на време и пространство. Все пак живеем в забързан свят, където неумелите (без да искам да обидя някого.. и аз не съм се родил умел..) за съжаление се притискат и наказват (метафорично казано) от останалите. Сещам се за една случка.. бях с Баща ми в неговата служебна кола и се мъчехме да преминем тъпо-запушения паметник на Левски. Пред нас имаше някаква кола, която очевидно, че няма да тръгне докато не види асфалта пред и около себе си (сиреч по 2 метра от всякъде на колата да са свободни). Баща ми се изнерви и "седна на клаксона". Шофьора на колата отпред така се насмете, че даже колата угасна и стана още по-голямо задръстване. В последствие видяхме, че колата е с регистрация от.. пшримерно Добрич.. град с 2 сфетофара, като единия не съм го виждал да работи за 26 години (на колко съм). Та в тази ситуация лично на мен ми стана тъжно за шофьора от пред.. не знам.. просто се поставих на неговото място.. то си личеше, че човека за първи път се намира между 50 коли и то по средата на тях! Баща ми (човек на 50-ина години.. зад волана от 18 годишен, с всички букви в шофьорската си книжка и само с една катастрофа и то заради мен, защото се намесих в управлението на автомобила.. няма да ВИ разправям как, че ще стане дългпо и сложно) каза: Горкия.. Софийските акули ще го изядът! Сега може да кажеш, че щом не може да кара човек, да си седи в дясно, където не пречи на никой.. Да но сега.. след няколко години, когато вече аз съм зад волана, мога да ВИ кажа, че въобще не е бил за жалене онзи човечец, който не знае къде му се намира колата на пътното платно. Съжалявам.. това, че някой не може и не знае, не значи, че даденото нещо не може да стане (в случая бързото.. не като скорост.. а като туткане и използване на мятсто.. движение). Пак ще кажа.. съжалявам, че живеем в такъв бърз свят, няма време.. и място.. за губене! Що се отнаса за хората, клиенти на Маршрутките.. налага се да спираме където те поискат, защото иначе добрите клиенти с права, на лошите шофьори на маршрутки, се обаждат в офиса на фирмите превозвачи с номера на дадената маршрутка, която не им е спряла където те са искали и после на нас ни взимаха по 10 лева в края на работния ден. И ако днес се оплачат 5 човека, къде отиваме ние! Позволявам си да говоря в множествено число и от името на другите колеги - каращи маршрутки, не за друго, а само защото знам какво е. На мен лично ми написаха акт на Ялта, защото докато си чаках на червено една Клиентка (с голямо К), стана и слезе. После Гошко ме направи луд, че съм свалял хора от лявата лента. След този случай.. аз вече спрях да возя хора и започнах да возя картофи! Съжалявам. Поне никой картоф не е закъснял за работа с тези лоши, на шега а и с малко логика, наричани Парашутки :) Докато с Градския Транспорт може да стигнеш до работа за обедната почивка. И тези в Градския Транспорт чак 1000 лева заплата изкараха. Никой не ги глобява за закъснения.. а иначе вчера доктора ми искаше 1.80 лева потребителска такса. Вместо докторите да взимат по 1000 лева..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка tuningmania - много километри безаварийно :smt017

Извинявай, че така пак съспиахме темата за новата ти кола - ма ко да се прави - с тия злободневни теми :)

Понеже зачекнахте един много як светофар дето всяка сутрин и вечер минавам през него и то точно в тая конкретна посока.

Значи тая маневра на светофара на Била не я правят само маршрутките, но и автобусите, камионите и някой смелчаги с леки автомобили.

Лошо няма на мене не ми пречи, НО :

- и аз бързам - както каза всички бързаме - като се наредите оптред 2 маршрутки и един автобус - поне още един светофар ще изчакам.

- това кръстовище е широко защото от всички страни има по 2-3 ленти - когато застанете така на почти средата - аз когато съм идвал откъм била и пуснат за към Дървеница и понеже зеленото е преди да пуснат за налявото от вашата страна - става пак егати кефа - заобикалят ви и тем подобни - напоследък има нова мода, но само големи превозни средства я правят - автобуси, бетоновози - пазузата докато светне зеленото на тия откъм биля я използват и се шмугват на червено - е 2 автобуса не успяха - стана пак прекрасно задръстване.

- ако има кола за направо с средната лента се опитвате да се мушнете в колоната за наляво - 99% от случайте давам път и то не само на мрашрутки. Ма да му ........ за чиии след като съм пуснал някой спре на светофара да вземе някой - защотото оная видяла маршрутката и я пресрещне да я спре !!!!

- и най-накрая - с така наречените навлизания в кръстовището - ами дано не ти се налага да си пешеходец там - говоря от всички страни на кръстовището!!!

 

Едно време във Варна имаше маршрутки също - и спираха само на спирките - нямаше е тука точно на светофара или на завоя искам да сляза или чакат на пешеходната пътека и върви се чуди да им спираш ли, че ще пресичат или чакат маршрутка например.

Хубаво гоонят клиенти, ма да спре 20 метра надолу или на светофара точно - вярно все жени го правят тоя номер ма като има кой да и спре тя и следващия път пак там ще застане!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile187 in Sofia ;)

винаги съм се чудил как при вас единствено от цяла България, маршрутките спират кой където им махне, и то при най гадното и факано движение, просто не мога да си обясня, къде са полицайте :roll:

 

 

И аз се извинявам на tuningmania, че му оспамихме темата :oops:

 

ЧЕСТИТА ДА ТИ Е КОЛЕГА! САМО ХУБАВИ ЕМОЦИИ С НЕЯ И БЕЗАВАРИИНО КАРАНЕ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Welcome in the CLUB!Всичко най-най-хубаво с новата придобивка ти пожелавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Мерси пак.. за добрите пожелания.. а за лошите.. или по-точно за тези, който са ги отпратили на ум.. да дойдат на моя хал и тогава пак ще говорим :)

 

До "hamsia" - Според мен София, ако е сметната за ~300 000 автомобила, а сега има ~1 000 000, тоест ~700 000 който пречат на безпроблемното предвижване на първите ~300 000, то ако се реши проблемът с паркирането, пренареди се логиката на светене на ~90% от светофарите, повечето улици станат еднопосочни, започнат да се учат пешеходците на култура, защото според действащия Закон за Движение по Пътищата и ТЕ са участници в движението и се сложат нормални забрани и ограничения (смисъл нормални за 21 век и автомобилите на 21 век.. трябва да забравим за Ладичките и тях подобните по качества коли.. те вече са ~5% от колите в България), то безпрепятствено ще могат да се движат още ~300 000 коли, тоест задръстването ще намалее има-няма на половина! Да не говорим, че на много места пътищата може да се разширят, да се направят подлези, надлези, тунели, мостове и тях подобни съоръжения, да се намалят дупките, поне так където трафика е над средния, да не говорим и, че Гошковците се "оглеждат" за превишение на скоростта с 10-20км/ч. примерно около тунелчето на бул България, вместо да започнат да налагат хубави глоби за навлизане в кръстовища, като това на Орлов Мост, което не може да бъде преминато и освободено. Има какво да се направи за движението, главно в София, но.. не случайно не се прави!

 

До "nicolas" - Полицайте са навсякъде.. вече на повечето голями кръстовища (б.а. - натоварени) има полиция, но все пак "К.А.Т." си взимат своето като пари за да гледаме от ден на ден все по-куриозни ситуации! Да си чувал за "Продажба на светофар"? Да.. дадени светофари се купуват от дадени фирми - собственички на дадени маршрутни линии, за да може колите по тези дадени линии да се движат безпроблемно, а колите на конкурентните линии да се чудят как да направят насрещно при това, че има мантинела между двете платна. Сложна е ситуацията.. и пак казвам.. нарочно не се прави нищо. И ще е така.. докато хората си плащат данъците и глобите. Макар, че "К.А.Т." реве, че едва ~6% имало събираемост на глобите.. те и толкова не се влагат за подобряване на каквото и да било!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania, мисля че никой не го оспорва.

Но това, че на тебе ти пречат 700 000 автомобила и 500 000 пешеходеца дава ли ти право да не спазваш правилника или да го тълкуваш по твой начин, защото си изкарваш парите със каране?!

Съгласен съм - пътната обстановка е безобразна, но всеки спасявайки се поединично виждаме какво стана ( сам каза - линиите си купуват светофар !!!).

Но не съм съгласен с това, че хората просто предвижващи се пречат на хората изкарващи си прехраната с каране.

Всички сме еднакви на пътя.

Едно не мога да разбера аз когато не съм доволен от рабоатата си се старая да го променя по един или друг начин.

Защо всички линии на маршрутки не кажат - дупки, задръствания, ченгета, лош трафик - няма да караме докато не се подобри.

Същата работа и шофьорите - ми кажете какво ви пречи - те били казвали - ма за пари като стане на въпрос и пренебрегват останалите неща за сметка на пътника.

И при маршрутките - карта като камикадзета, пушат, пикаят където им падне ( извинявам се ма е така) и не късат билетчета, защото както се изрази един шофьор - днеска го глобили и сутринта не могъл а да си направи курса и трябвало да си избие и тъпче като сардини хората и кара все едно е механик-водач на МТЛБ - това не можеш да ме убедиш, че не може по колтурен начин да се каже на собствениците на линии - нямаме тоалетни, искаме по 10 мин да пушим да кажем, трафика сутрин вечер не позволява да спазим графика караме като малоумни, ченгетата си правят ташак с нас, събота и неделя се влачим с 20-30 км/ч, защото графика е правен за делнични дни, а има проверяващ и гледа дали го спазваме.

И какво излиза - потърпевш пак е карйния потребител - останалите участници в движението, пешеходци, хора, и пътници.

Е не мога да го приема.

Не го приемай като нападка само срещу маршрутки и градски транспорт - всеки що се е качил на баничарка, служебна кола я на БТК, я на Енерго я на Била е същия - всички са му длъжни щотот му пречат на работата.

 

ПОздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(смисъл нормални за 21 век и автомобилите на 21 век.. трябва да забравим за Ладичките и тях подобните по качества коли.. те вече са ~5% от колите в България)

Абе и аз се хващам за глупости, мисля, че вече не се паля за такива неща, но не знам какво ти пречат Ладичките? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - честито за колата ;) !

 

 

(смисъл нормални за 21 век и автомобилите на 21 век.. трябва да забравим за Ладичките и тях подобните по качества коли.. те вече са ~5% от колите в България)

 

Само дето с това не съм съгласен(че трябва да ги забравим). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ладичките не пречат. В града ограничението е 50, мисля че това не е проблем за ладичките.

Иначе има много начини да се оправи трафика, за мен в София главният проблем е липсата на Метро. Ако до 10години имаме развита подземна мрежа доста хора ще я ползват. Никой няма да иска да ходи на работа за 50-60 мин като ще може да го прави за 10-15. И тогава може би ще останат служебните коли и такситата а те си имат свои правила така че всичко ще е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania, много ми е любопитно да разбера с какво ти пречат Ладичките "и тях подобни по качества коли". Не ми отговори законно ли превозвате толкова много хора в тези малки бусчета. Говориш за ограничения и забрани и същевременно подкрепяш идеята да се гази маркировката. Като шофьор на маршрутка си спирал където ти падне, само за да слезе или да се качи поредния клиент, без оглед на това пречиш ли на движението или не. Бих казал, че имаш доста странно становище и поглед върху нещата. Вярно е, както писах по-горе, професията, която си упражнявал не е никак лека. Но замисли се , че ако всички започнем да се оплакваме от това какво в движението ни пречи, доникъде няма да стигнем. Не става с това все някой друг да ни е виновен. Виновни сме си сами. Причината - най-общо казано липса на толерантност и елементарна обща култура в голяма част от участниците в движението, вкл. и пешеходците. И без да се обиждаш, защото това е факт - да седне да се оплаква шофьор на маршрутка, че всичко му пречи е повече от нелепо и комично, най-вече затова, че повечето софийски шофьори са пропищяли именно от вас с този начин на шофиране ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не желая да ставам адвокат на tuningmania, нито съм съгласен с казанато от него, НО.... един древен гръцки лекар и философ е казал "Не лекувай болестта, а причината за нея!". Мисля, че тази отлична мисъл е валидна за случая. Фирмите, които се занимават с обществен превоз (и конкретно "маршрутките") не разполагат със съвременна билинг (таксуваща) система. На абсолютен първобитен принцип, те изискват за работния ден, фиксиран, трудно постижим оборот, а всичко над него остава за драйвера....По този начин шофьорите са форсирани да карат като идиоти и знаят, че всяко едно нарушение и изпреварване е равно на едно левче повече за него или за семейството му. Така че, тези момчета и мъже нямат друг избор. Нормално е и фирмата да провежда политика, с която да им промива мозъците и да им обяснява, че има нарушения и нарушения...че всичко е ок и т.н. Аз също им се дразня на пътя, но знам че в дъното на нещата стои един чичко - български бизнесмен - който няма и средно образование, но пък за сметка на това знае, че е дал необходимите рушвети на "белите якички" и може да прави каквото си иска!

В смисъла на гореказаното, аз лично няма да съм толкова критичен към tuningmania, ще го поздравя за придобивката му, но и ще го помоля да преосмисли позицията си.

Сори за фермана. Ако някой го е заболяла главата от четене, ще го черпя една бира на следващия събор :) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc - напълно съм съгласен с теб. Но независимо от това кой, кого, защо и за какво натиска, ред трябва да има. Маршрутките трябва да спрат да се правят на джигити, такситата да спрат да си мислят, че са господарите на пътя (което вече и се случва, правйки едно сравнение с предишни години), масовия шофьор да си повиши личната и общата култура на шофиране, вкл. и да спре да кара в лентите на ГТ. Ако всичко това се случи, а съм убеден, че рано или късно това ще стане, тогава ще бъде далеч по-приятно да се шофира и ще намалеят част от задръстванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И основното - да се спре да се влиза в кръстовище на жълт и червен светофар. Защото това е една от основните причини за задръстванията - набият се в кръстовището и ни напред, ни назад - никой не може да мине. Визирам разбира се всички шофьори, не само маршруткаджиите.

 

И за да не съм тотален офтопик - Колега, честито и много безаварийни километри !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ладичките и тях подобните по качества коли.. те вече са ~5% от колите в България

 

Е тук си в огромна грешка ... средната възраст на автомобилния парк в България всяка година се увеличава (защото се продават малко нови коли и много стари, а наличните същото остаряват).

Верно е, че Ладичките стават по-малко, но то е за сметка на техни набори - западно производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честито и от мен за автомобила,а колкото за маршрутките и другите такива участници в движението СО ; РК и т.н. не съм бил против никой стига да не пречи на останалите а тези по-горните в 80% от случаите това правят,днес един *** ,маршрутизатор без мигач тръгна да ме засича точно пред министерски съвет че и даже нагъл такъв от вътре направо ми идеше да слеза и да го счупа от бой,правилото ми винагие е такива без мигач никога не ги пускам,а тоя като тръгна към новата ми кола направо почервенях.Като гледам тия с най-много стаж на волана в града са най-лошите шофьори,ама нали тъпите куки не си мърдат пръста така ще е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.