Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Още мърда:)...


m_g

Recommended Posts

Става дума за моята 120 Л. В един момент дядо ми я докопа и й видя сметката. Аз пък я спрях от движение. За последно е работила през декември 2005-та. Една сутрин отказа да запали и дядото просто я избута малко по-напред в двора. Купи си Астра...

Миналата година правих някакъв опит да я припаля. На пръв поглед установих теч на антифриз в маслото и отстрани на блока. Стартерът също не работеше. Резервоарът е пробит. Карбураторът го смених с отремонтиран още тогава, както и вързах нов стар паяк на контактния ключ, на мястото на отвратителната система с копче.

...

Сега имах малко почивни дни и реших да се отдам на ядене, пиене и сън. За целта на 23.05 отидох на село. Тишина, спокойствие, пълни хладилници... Рай!

На двора обаче забелязах завита с найлон позната фигура. Шкодата... Махнах найлонът. Отдолу се показа една доста вълниста, но все още не ръждясала каросерия. Гледах, гледах и ми се прииска да я подкарам. Разрових багажника на Жигулата и намерих динамометричен ключ. Значи може да се отвори двигателя :D

И се почна една... След два часа вече чегъртах купищата нагар от горивните камери и буталата. Оказа се, че въпреки всичко цилиндрите са в добро здраве - без ръбчета и най-вече без ръжда (а бях сигурен, че е блокирала навеки)... Повдигателните пръти - прави, клапаните изглеждат цели... Колекторите практически не бяха затегнати към главата - една гайка даже липсваше. Свещите - за боклука.

На 24-ти продължих с чистенето.

На 25.05 купих туба евтино масло, филтър и едни свещи BRISK. Следобедът продължих да чистя мотора. Монтирах главата и направих регулировка на клапаните.

На 26-ти вече имах зареден акумулатор. Закачих всички маркучи. Налях вода. Бензинът дойде от една туба, поставена отстрани в калника. Завъртам ключа... Нищо! Верно бе - стартера! Как се сваля стартер без да се ляга под колата? С една дума - трудно. Долната гайка я развих лежейки отстрани до шкодата - добре, че са ми дълги ръцете ;). И какво се оказа? Плоският кабел от електромагнитният включвател към стартера е прекъснат. Добре, че я има "златната кофа" - обикновена ламаринена кофа, пълна с останките на стария стартер. Смених кабела, омотах го обилно с изолирбанд и монтирах стартера на колата. Затегнах само горната гайка... Проба! Въртииии! Връщам ключа и продължава да върти! Свалих клемата на акумулатора... Пак сваляне на стартера. Вилката била станала на две. Ровене в кофата. Има вилка - здрава! Пак монтирам стартера - вече работи както трябва. Сега пък таблото умря, както и чистачките и мигачите. Изглежда "новия" ключ от вторичните е прекъснал. Добре, че поне запалването и стартера работят. Всъщност, и запалването не е в ред. Кабелчето между бобината и чукчето беше горяло, прекъсвано и вързано "циганската"... Слагам ново. И самата бобина не е каквато трябва. Някакъв селски майстор, без много да мисли, решил, че чешката не работи. Сложили нова бобина от ВАЗ. Да, ама тя е правена за по-голям акумулатор и няма вариатор. В последствие се изяснило, че и старата бобина е в ред, но инсталацията вече е "преправена" с телореза... :evil: Това да ми е проблема... Изтощих акумулатора.

27-ми. Правя опит да центровам запалването. Делкото има някакъв огромен луфт. Зъбното колело е цяло. Хлабината идва в зацепването между вала със зъбното колело и вала на самото делко. Нямам под ръка резервни части. Кофти. Центровката става 5+/-20 градуса... Пак въртя - моторът започва да припуква! Замириса на изгорял бензин :D

Припука малко и пак гасне. От толкова въртене просто я задавих. Свещите бяха обилно намокрени с бензин... Чистих ги, пак припалва и гасне. Падна акумулатора. Нямах повече време за съжаление. Източих водата. Все пак за два дни въртене - и със стартера, а най-вече на ръка, маслото си остана само в картера - не го е навестявала охладителната течност ;)

Приготвих колата за ново продължително стоене. Отказах се от найлона, защото става както парна баня - непрекъснато е влажно под него. Завих салона с чаршафи и оставих колата на спокойствие до следващия път, когато реша да си почивам ;)

 

Снимки ТУК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажната верига е сменявана. С теглене със сигурност щеше да запали - тя и на стартер кюфкаше. Акумулаторът е стар и бързо свършва ;). Жигуловият не се побира на мястото на шкодовия. Масовият кабел идва къс, за да го вържа отвън. Имам един дълъг плюсов кабел от лада със все клемата - не ми се занимаваше сега с преправяне.

Смятам да си намеря нужните части и да ремонтирам делкото. В момента ми е в багажника на жигулата. Друг вариант е да купя втора употреба или да смъкна от вторични. Лесна работа. Не бързам за никъде. По шкодата има много работа, за да стане годна за каране. Резервоарът тече, заминал е и маншонът на дясната полуос. Предницата хлопа лошо - бях зад волана й, когато през 2006-та я местихме в гаража, а после пак на двора... Всичко отпред е оригинално. Никога не е ремонтирана.

Радва ме купето. Има чукнато тук-там, боята е отвратителна - бяха я надрали жестоко с пирон, още когато беше чисто нова. Баща ми сам си я пребоядиса през 93-та. На капки. Важното е, че праговете и пода са абсолютно без корозия. Само по задната дясна вежда има малко избила ръжда.

 

Общо взето шкодата ми е проект. Ще си я правя сам в свободното време. Може би за в бъдеще ще купя още една изгнила за части...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подкрепям с две ръце проекта ти..мани аз само правя нещо и дядо само го чупи..без коментар съм тук :? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дядо ми е опасен - да е жив и здрав - на 77 години и още кара всеки ден. Той всъщност е подарил Шкодите на баща ми и на чичо ми през 1986-та. Взел ги двамата, отишли в Мототехника и се върнали с новите коли. Тате, мир на праха му, дълго е избирал коя да бъде. Имало само една бежова, и то не била подготвена за продажба. Взел я мръсна. Спомням си като я докара... Голяма радост беше тогава.

PS: Странна работа - напускал съм още два пъти същата тема. Даде ми някаква грешка. Както и да е - изчистих излишните теми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радваш ме! И аз така започнах с моята - още преди за взема книжка бях почнал да я разглобявам! :mrgreen:

 

Ти добре си започнал - пипаш здраво и експертно, така и трябва! smile161

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на Ники (kolev123) за оказаната помощ!

 

...

И аз пипам отдавна. Преди 5-6 години смятах да си направя Шкодата за мен - наложи се обаче дядото да не остава пешеходец. Тогава стегнах другата антика и още ме вози... Като се сетя - почнах курсовете на 17 години и 9 месеца. Същевременно оставих Жигулата за нови калници и боя. Взех книжката 3 дни след 18-тия рожден ден... Сутринта - в КАТ, а на обяд - в сервиза - с книжка и взимам колата. А тя блести на слънцето с новата боя. Бях като влюбен петокласник! Още ми е кеф като си спомня :D

 

Надявам се сега проекта с Шкодата ми да потръгне. Ще направя всичко възможно това да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Опитите за съживяване продължават. Днес се заех с делкото, което Ники ми подари. Почистих го, смених с нови чукчето, кондензатора, палеца и капачката. Единственото нещо, което не стана както искам, е капачката. Оказа се менте. Не купувайте подобна - няма го изреза за кабела към чукчето. Човек трябва да гледа, като пазарува, ама ей на! Иначе още веднъж се убедих, че това делко е отлично. Няма луфтове, плочката е нова и след банята с WD 40 е готово за монтаж. Евентуално на 1-ви пак съм при Шкодата и ще се опитам да се повозя:D! Дано този път да имам късмет!

Пак съм щракал с телефона :D...

http://skodaclub-bg.org/gallery/thumbna ... ?album=206

Освен това си купих и нови запалителни кабели TESLA.

Този път ще си взема и книги и мултицет и пак ще си поиграя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оранжевата PAL е доста изядена от електронното - сериозни токове са минавали през нея. Тази сивата капачка става колкото за снимка. Яд ме е, ама да съм гледал! Все пак имам и една по чудо оцеляла чисто нова PAL, купувана за резерва заедно с колата ;) . Скоро ще видим какво ще излезе от цялата работа... Не тая излишни надежди, но все пак няма спасение от тая болест.

 

PS: Некви безконтактни съм сънувал... Оправих тая глупост :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако сивата капачка ти е новата, аз карам със същата от половин година купена от магазина на сим. шосе и си работи без проблем. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://skodaclub-bg.org/gallery/thumbna ... ?album=208

 

Сложих делкото и кабелите, налях вода, сложих акумулатор. Седнах на седалката, дръпнах смукача. Завъртях ключа, стартерът заработи, аз за миг си помислих - пак няма да запали... След около три секунди див рев от задната част на Шкодата ми показа, че греша! Запали и още как - двигателят работеше със злобно ръмжене и изхвърляше огромни кълба син пушек в иначе чистия въздух.

...

Аз - трудно е да се опише какво удоволствие изпитах... И така - двигателят работи на 4 цилиндъра, не пуши (Шкода е все пак - попушва като я изфорсирам, ама то си е нормално), не се смесват водата и маслото, не прегрява... С две думи - всичко е наред. Има ряз, набира си отлично.

 

Пригодих тубата за резервоар, напомпах гумите, прегледах спирачките и тръгнах. Малко из селото, после по полето... Не се сдържах и я изкарах на асфалта по едно време.

Резултатът - предницата тропа зловещо. При около 100 км/ч :D:D:D (да, вдига ги и пита за още) вибрира яко и волана не се удържа.

Сайлентовите втулки са напълно разбити.

Спирачните дискове са зле. Ръчната лови на последен(!) зъб...

Съединителят е ОК. Светлините работят, чистачките - и те. Оправих липсата на токове - позачистих, позатегнах и те дойдоха:)

Парното е включено и не се изключва => ново кранче трябва...

 

Изгорих около 6-7 литра бензин. Върви си колата и това е. Домързя ме да лепя резервоара...

Гледайте снимките - там съм описал какво съм правил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво браво m_g за положените усилия ... най накрая след толкова много сеене ... пожъна и плода вече ... радвам се ... както каза rsk на следващия събор си пушка ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не тече, не пипай! Аз моята смятах да я залепя с Поксипол. В последствие, гледайки книгите, забелязах, че на пробката трябва да има уплътнителен пръстен. В моят случай няма... Ще видя по магазините - може пък и да се намери?

 

Колата за мое голямо съжаление, е далече от пускане в движение. По мои калкулации това удоволствие ще ми излезе в рамките на 1000 лева. Има нужда от 4 нови гуми. С 3 Видинки и 1 Barum OR 34 от 1986-та година няма да стигне далече. Смяна на разбитите части по предницата, реглаж на мостовете, смяна на спирачни дискове и накладки, нови тампони на двигателя и скоростната кутия, кърпене на разпрания под от шофьорската страна, нов акумулатор (този е на 5 години), гражданска, винетка, преглед пред КАТ, нов талон - старият е на мое име, но е от сивите... Двигателят за сега работи прилично. До кога - не се знае... И като сложа бензин, разкарване на втора кола и то стана интересно. В сметката не влизат желаните от мен боядисване, тапицерия и т.н.

Не че 1000 лева са кой знае колко много, но все пак аз си имам и други разходи...

Все едно - някой ден в близко или не чак дотам близко бъдеще ще я оправя. Колкото и да е странно, Шкодата няма още 50000 км!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е че начинанието ти е на прав път-бавно но славно и качественно!

Усех занапред! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе, важното е да стане! пък ако не на следващия, то поне на по - следващия събор ще си ОК.

а относно резервоара - на моята 120-ка резервоара беше започнал да "сълзи" съвсем по средата. баща ми купи едно лепило, подобно на дъвка - две лентички - бяла и сива. двете се омачкват (като пластелин), става нещо като вече раздъвкана дъвка (буквално) и тая "дъвка" я лепнахме на резервоара (както ученик си лепва дъвката на чина). не е мръднало вече 2 или по - скоро 3 години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Колеги, някой от вас пускал ли е кола в движение на скоро? Ония в КАТ при прегледа гледат ли гуми, качват ли на спирачен стенд? До сега за номера съм ходил три пъти и не са ме закачали. То верно - ходил съм с изправни коли. Има вариант да обуя на Шкодата едни галоши с 3 мм грайфер. Иначе - антифриз, застраховка, винетка, временен талон. И въобще - дали ще измине 200 километра на собствен ход без да се строши? Чудя се сериозно. Ако намеря свободно време, може и да си я докарам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пускаш в движение минаваш само и единствено през КАТ. А там "задължително" минаваш на валци, газ анализ и сие. Пишва в кавички защото при вътрешен човек минаваш и без, но...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

15-16.03. Седем месеца след последното каране... Отидох, заредих я с антифриз, сложих акумулатор и запали веднага - от първия път, колкото и невероятно да звучи. Беше се вкопала в земята от седене. Повозих се прилично за двата дни.

Дотук добре.

Пуши синьо и по много - лоша работа.

Кормилната рейка е разбита, левият й маншон е разпран. Ето защо не се удържа в пътя.

Развали се моторчето на чистачките.

Педалът на съединителя е много твърд и трудно се връща. Явно или помпата, или цилиндърчето отзад, или и двете са дали фира.

За последните няколко - сдобих се с донор - бялата Шкода на чичо ми. Като изключим двигателя, всичко друго й е здраво.

Единственото, което ме смущава, е пушекът. Дали е от преобогатена смес, или е класиката в жанра РБС? Ще разбера тая работа.

 

Снимки - утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.