Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Октавия 2, возия?


goro5

Recommended Posts

Здравейте, от 3 месеца имам Октавия 2 и съм много доволен от колицата с едно изключение: МНОГО ДРУСА!!!

 

Не мога да повярвам изглежда сравнително голяма и тежка кола, но и най -малките неравности се усещат осезателно вътре. И на магистралата положението не е по-добре. Маздата 121 на жена ми вози доста по добре въпреки 14-те си години.

Като я взех от ЕТ гумите бяха на 3.5 атмосфери, веднага ги спаднах до предписаните 2.2-2.3, но ефекта беше минимален.

Дайте предложения!

Замислям се за 14'-ки джанти с по високопрофилни гуми, или смяна пружини и амортисьори от ЕТ ако предлагат подобно нещо.

Много е стабилна в завоите което е добре, но конфорт почти нула.

Знам, че едното е за сметка на другото но мисля ,че трябва да има баланс , все пак аз я ползвам за семейна кола а не за състезания!

 

Иначе купе, двигател, скорости, дизайн са супер!!!

 

ОКТАВИЯ ЕЛЕГАНС 2,0 TDI-PD / 140 к.с., DSG Tiptronic

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ammcfc

    11

  • goro5

    8

  • stenly

    7

  • PRR

    6

Най-много писали в темата

Каква марка са ти гумите? Сложи си един Мишлен - хем ще осигуриш сигурност на семейството си, хем возията ще стане по-мека. Поздрави за прекрасната кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите са Матадор Елит 2 195/65/15 и с тях колата погледната отзад е доста смешна тъй като са тънки за това купе.

 

Определено ще бъдат сменени с по-широки от друга марка (аз лично предпочитам Континентал пред Мишелин) ,но това едва ли ще промени коренно нещата.

 

Колата вози по-добре като се натовари с 4-ри човека и пълен багажник,но това също не е решение защото тогава става доста ниска и има опасност да задере на някой легнал полицай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Съгласен съм че Матадорките са дървета, но определено не са тесни. 195 си е съвсем прилична ширина за тая кола.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив! Един Мишлен вместо този пластмасов Матадор ще направи возията коренно различна! Лошото, чв в БГ гума такъв размер е над 100евро... в Германия са по 50.... Изборът е твой, но да знаеш марките са само две - мишлен и бриджстоун. Другите са една класа назад.

Ако аз бях на твое място, щях да и сложа лята джанта - 16" и гуми 215х55х16" /Мишлен разбира се :D /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са тесни, но като натисна по рязко педала на газта ASR-а веднага започва здраво да свети което според мен значи загуба на сцепление, но това не е толкова важно, защото по принцип карам плавно и спокойно.

Не ми харесва изгледа отзад, защото има едни калобранчета които стърчат доста извън гумите, явно дизайнерите са предвидили по широки гуми за този модел.

 

Леле като се сетя ,че се бях метнал на Laurin & Klement модела с 17'-ките и гуми 205/45/17 , добре ,че се вразумих най вече заради снежно белия салон се отказах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен съм доста мизерно изглежда отзад, защото е издута.

 

не искам и да си помислям с 14ки колко смешно ще изглежда

иначе съм абсолютно съгласен

не вози твърдо, не е неудобно, но за бога ВСЯКА една неравност се усеща от пътя, което доста изнервя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив! Един Мишлен вместо този пластмасов Матадор ще направи возията коренно различна! Лошото, чв в БГ гума такъв размер е над 100евро... в Германия са по 50.... Изборът е твой, но да знаеш марките са само две - мишлен и бриджстоун. Другите са една класа назад.

Ако аз бях на твое място, щях да и сложа лята джанта - 16" и гуми 215х55х16" /Мишлен разбира се :D /

 

Нов разбирач във форума :mrgreen:

 

Колега, Матадор е дърво, спор няма. Ма това изказване с двете марки гуми не го споменавай на публично място да не ти се смеят.... с право :mrgreen:

И за кво са ти 215ки? Или и ти си здрав рацер дето кара само в лютеницата?

Тоя размер (195/65/15) го слагат на Passat, който е един клас по-висок, по-тежък е като автомобил, пък и по-мощни двигатели има. И мога да твърдя че си е съвсем подходящ за Octavia! Е, на 200 коня двигател може да са теснички, но там нещата са други. Така че колегата да си кара спокойно с Матадор-а (с едно на ум!) и след 30-40к км да ги сменя. На мойте съм им хвърлил око за смяна ма ще изкарат още някой месец...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив! Един Мишлен вместо този пластмасов Матадор ще направи возията коренно различна! Лошото, чв в БГ гума такъв размер е над 100евро... в Германия са по 50.... Изборът е твой, но да знаеш марките са само две - мишлен и бриджстоун. Другите са една класа назад.

Ако аз бях на твое място, щях да и сложа лята джанта - 16" и гуми 215х55х16" /Мишлен разбира се :D /

 

Нов разбирач във форума :mrgreen:

 

Колега, Матадор е дърво, спор няма. Ма това изказване с двете марки гуми не го споменавай на публично място да не ти се смеят.... с право :mrgreen:

И за кво са ти 215ки? Или и ти си здрав рацер дето кара само в лютеницата?

Тоя размер (195/65/15) го слагат на Passat, който е един клас по-висок, по-тежък е като автомобил, пък и по-мощни двигатели има. И мога да твърдя че си е съвсем подходящ за Octavia! Е, на 200 коня двигател може да са теснички, но там нещата са други. Така че колегата да си кара спокойно с Матадор-а (с едно на ум!) и след 30-40к км да ги сменя. На мойте съм им хвърлил око за смяна ма ще изкарат още някой месец...

 

Поздрави

 

1. Що се касае до марките, съвсем случайно в този бранш съм,,, но съм с широко сърце и не ме притеснява, че някой любител ще ми се смее :D

2. Цитираният от мен размер ще придаде повече красота на колата, и ако този размер беше екстравагантност в Европа преди 15 години, то в момента с такива гуми се обуват съвсем малки "колици". Твоите резачки за които говориш - отиват в момента на 17, 18 и отгоре цола. Не живей в миналото :)

p.s. Само ще допълня, че октавият RS е с 225/45 R17... така че, споко по-малки ще са :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Не знам като си в тоя бранш защо имаш толкова ограничен мироглед! Освен посочените от теб има и други не лоши гуми!

2) Защо смесваш височина и ширина? Човека се оплаква от тясна гума а не от ниска/широка! Пак казвам - ако не си рацер повече от 195 не ти трябва.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Не знам като си в тоя бранш защо имаш толкова ограничен мироглед! Освен посочените от теб има и други не лоши гуми!

2) Защо смесваш височина и ширина? Човека се оплаква от тясна гума а не от ниска/широка! Пак казвам - ако не си рацер повече от 195 не ти трябва.

 

Поздрави

Отговарям ти по точки, но за последно да не првим чат :)

 

1. Казах, че другите се една класа зад тях. Матадора е просто лоша гума. Човек не бива да прави компроси с гумите. Ако имаш лоша гума, нито ABS, ASR...нито бърза реакция може да те спаси... играеш си с живота. Караш кола за над 30'000лв, а се циганиш за нещо много важно. С други думи - евтин на брашното, скъп на триците.

2. Изрично написах - за красота...за елегантност... естестведно широчината при лятната гума ще даде по-добро сцепление и стабилност. Не е необходимо да си "рацер", за да търсиш тези параметри или... ако не си - обуй галошите :)

Поздрави и от мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора оплаквам се от ДВЪРДО возене и не мисля ,че ако сменя 195/65/15 със 215х55х16" та дори и 'мишлен' ще си реша проблема, напротив мисля ,че друсането ще се увеличи чувствително.

 

Смятам да питам в ЕТ дали предлагат смяна на шружини и амортисьори за по конфортна возия, или пък ако се сменят само газовите амортисьори с маслени. Макар ,че не ми се иска да ми разглобяват колата която е само 5к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега какво да ти кажа... Карай си пластмасовия Матадор, който съм убеден, че дори напомпан на 1.8 атмосфери, ако го натисна с пръст няма да поддаде и милиметър....И ходи да ти разглобяват новат кола в ЕТ и да плащаш цифри за пружини и амортесьори....

Замисли се малко. Щом и на магистралата тресе....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно, но моята Октавия не тресе или аз си въобразявам... И аз все още съм с оригиналните гуми, но скоро ще минавам на 225/45/17 :) Само да ми дойдат джантите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах по горе гумите ще сменя още другата седмица но не с мишлен (лоши спомени) , а с 205/65R15 94H TL ContiPremiumContact 2 на continental,сигурен съм,че това ще промени нещата може би в положителна посока но не коренно.

 

Та въпроса ми е към хората които карат Октавия 2, доволни ли са от конфорта на возене на този модел???

Защото, там където работя имаме 4 бр. служебни VW CADDY-та чисто нови и трябва да си призная, че возят много по конфортно от ОКИ-то.

Този модел са на същата платформа т.е голф 5, но от зад са на листови ресори като москвичите едно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора..и аз да изкажа мнение..вчера карах на шефа Октавиа-та..базиках го дали е хубава..и той вика..качи са покарай я..и ще разбереш..той има Шкода Октавиа 2.0 TDI-PD..май към 140 коня е..много яко върви..накефих са максимално..изпънах я към Пловдив..140-160 км...много яко върви..и хубава возия имат ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

критерия за меко возене на всеки е различен но според мен октавията

не вози много твърдо,но определено гумите могат да дадат голяма разлика,например мой колега има октавия която дойде с195/65/15 матадор и вози по-твърдо от моята която е с 205/55/16 континентал двете са с 2 TDI ,а иначе матадора е дърво и то голямо,ако си смениш гумите определено ще усетиш разлика и те съветвам да го направиш. ако можеш пробвай едни 16-ки и прецени 15 или 16.калобраните ги махнах и колата изглежда сто пъти по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Матадор може и да са дърво, ама си държат гумите. За 2 сезона екстремни натоварвания (бързо каране, рядка проверка на налягане, пилене), тия гуми си държат все едно са си нови. Предполагам че имат някакви норми в ЕС по които се правят и специфични изисквания и според мен ако не си състезател и искаш 5 г да караш с едни гуми си вършат работа.

Чел съм доста материали където сравняват гуми - общо взето и известните марки не винаги се справят на тестовете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да си остана поне засега на 15' -ките, само че с континенталки, още повече в момента в ЕТ имат 10% намаление на летни гуми, размерът 205/65R15 според мен е добър за колата, тъй като както казах не се състезавам и предпочитам между мен и дупките по родните пътища да има повече гума и по-малко джанта, въпреки 2%-та грешка на компа, което е пренебрежително малко.

Тамън показанията на скоростомера ще се доближат до реалните.

 

От друга страна ми е пределно ясно ,че не са виновни колите ни за състоянието на така наречените пътища в страната и особенно в София.

Ако карахме по немските аутобани може би всички щяхме да сме на 17' джанти и гуми с профил 45 примерно, но уви в БГ скоро няма да се оправят нещата.

Все пак не мога да повярвам, че баничарката(и товарната и пътническия вариант ) е с по конфортно настроено окачване от кола с 4 врати която повече прилича на семейна от колкото на спортна. Та нали все пак са на същата платформа.

 

Мисля си дали новите партиди Октавии от нова година да са с по твърдо окачване от предишните които са били произведени за източна европа примерно, макар това да звучи невероятно! Дали е възможно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна дискусия сте заформили.

 

Сегашната ти джанта е 6J най-вероятно. Това си е тесничка джанта и гумата ти не се разтяга добре и затова гумата ти изглежда смешно малко. Ако сложиш 205мм широчина тя пак няма да може да разтегне хубаво и пак ще ти изглежда малка. Лошото е, че тогава ще е още по-смешно, защото ще стане един голям кръгал балон. Този ефект ще се подсили още повече от това, че ще вземеш 65% височина, а не 60%, както ти е сметната оригиналната гума на колата.

 

Моето мнение е, че щом можеш да си позволиш да си купиш нови гуми, напъни се още малко и си купи 16" джанти (хубаво е да са поне 7J широки) с гуми 215/55/16. Ще сложиш доста по-широка гума, която ще се изпъва доста по-добре => колата ще стъпва доста по-добре на пътя. От това ще усетиш подобрение в комфорта на возене, защото контактната площ на гумата ще е доста по-голяма от преди и ще абсорбира малки неравности, цепнатини и малки дупки. Освен това ще усетиш значително подобрение в поведението на колата на пътя, както в завои, така и в спиране/тръгване, което за мен е най-важно.

Последно - Континентал става, защото те са със сравнително мек борд, но имай впредвид, че им стават балони доста по-лесно. Мишелин също идеално ще ти паснат. Ориентирай се към touring модел. Не си взимай Бриджстоун, защото те са доста твърди и ще ти друса, иначе са номер 1 за мен. Пирели не си взимай никога, темата е дълга.

 

Успех! :D

 

 

ПП: Б*х и фермана написах... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ви друса на вас, но аз не я усещам колата като минавам през неравности. При разумна скорост и не чак такива кратери вози супер гладко. Аз поне не мога да се оплача за сега. Дано и за непред да остане така. И аз съм със стандартните матадорки и не споря, че са дърво, но за сега си ме вози екстра колицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.