Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се обира аксиалния луфт?


maxrpm

Recommended Posts

Първо да почнем от там защо и откъде се появява аксиален луфт. При нов двигател или ном коляном мал такъв луфт няма и обикновено няма какво да се обира. Има една реглажна шайба широка 0,16мм, която е предвидена за изравняване на двете зъбни колела на ангренажа и се намира под малкото колело на кол. вал. Това обаче е на картинка. Реално двигателите са излизали от завода с доста голяма точност на изработката и фабрично голяма част нямат такава регулираща шайба.

 

При шлайфането на коляновия вал се увеличава дължината на шииките на вала - за тази цел след шлайфането му се слагат нови напарвляващи пръстени - ремонтен размер, каквито има в магазина и то точно толкова ремонтни размера колкото ремонта позволява вала а именно 4 ремонтини размера за 4 шлайфа. Тези направляващи пръстени са 2 и стоят от двете страни на капачката на първия основен лагер като имат издатък, който влиза в каналче на капачката, за да стоят неподвижни спрямо вала. Даже имат и мазителни канали. Тези направляващи пръстени се подбират спрямо поредния шлайф на вала и именно те обират аксиалната му хлабина, която се измерва допълнително преди да се сложат и след това както е описано. Както усещаш нужно е сваляне на вала. Ако обаче твоя вал не е шлайфан не би трябвало да има особен аксиален луфт и една реглажна шайба от 0.16 би му свършила достатъчна работа ако идва по-навътре от голямото зъбно колело или пък да я махнеш в обратния случай. Това обаче се прави измерването при застопорен маховик, т.е. може да е натиснат съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за информация:

направляващите пръстени са различна цена в зависимост от ремонтният размер ~ 5.50лв бройката. ако ти притрябва за 2ри ремонт имам 1 пръстен(нов) ще ти го дам за 1 бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато за първи път отворих двигателя и му правих ремонт се оказа че съм забравил да проверя за аксиален луфт(и да го отстараня)и след 10000 км се наложи да шлайфам вал защото лампата на маслото започна да угасва чак като вдигна 40 км/ч на 4та предавка(не знам точно колко оборота ама няма да са малко). Така че те съветвам да обърнеш внимание на луфта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.