Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси - смяна на заден колесен лагер


chovek

Recommended Posts

Вчера започна да стържи(изведнъж и цялата кола се затресе от вибрации) заден ляв лагер, от появата на първия шум да най-големите вибрации да съм изминал най-много 1.5 км. Голяма изненада беше. Лошото е че бях в Пловдив(на 50 км от вкъщи :cry: ) Оказа се че задно ляво колело е затегнало - много трудно се въртеше. Разхлабих гайката на място сложих шплента да не падне гумата и успях да се прибера без никакви проблеми със скорост 40-50 км/ч. Но този уикенд мисля да го сменя. Не съм го правил досега. Прочетох в зелената книга как става и повечето неща ми се изясниха. Имам някой дребни въпросчета засега(по едрите въпроси май ще изникнат в процеса на работа):

1. В книгата пише да се смени уплътнителен пръстен 38Х56Х12, 42Х56Х7, и 75Х3. Ако първите два са вътрешната и външната семеринга това 75Х3 какво е ??? О-пръстен ли е и къде му е мястото? Интерисувам се защото частите трябва да ги купя предварително.

2. Пише също така и за някакви хартиени уплътнители 0.5 мм и 0.2 мм. Има ли ги като резервни части, могат ли да се изработят ръчно и къде им е мястото(доколкото разбрах май при закрепването на кожуха на полуоската към скоростната кутия)

Значи утре мисля да купя двете семеринги, лагера и ако има такива хартиени уплътнители. Ако можете да ме посъветвате какво още трябва да се купи при една такава смяна? Дано не изкочи нещо непридвидено (закона на Мърфи :x )

И знам че въпросът ми е много глупав ама предполагам че трябва да източа и маслото от скоростната кутия???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еи тая тема може да ти свърши работа и да ти се изяснят нещата. прочети я има и картинки. успех с ремонта.!

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... ght=#51425

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Опръстена се продава в магазините и седи в капачката на лагера, която е закрепена на 4 борта към опорната ламарина. Уплътнява капачката към кожуха на полууоската където е лагера - лагера излиза малко над дупката си и там се явява гнездото за този о-пръстен.

 

2. Хартиените уплътнители също се продават. Може да ги мацнеш и със червен силикон. Като откачаш полуоската от към диференциала внимавай че там има реглажна шайба. Огледай сичко вътре наред ли. При мен се беше извадило едно такова дето влиза в едното планетно колело и падна в лигена с масло!

маслото естествено че се източва.

 

Ако беше в София можеше за 25лв да ти сменят лагера без вадене на полуоската, което за мен е безмислено ако тя не е счупена. Защото после е доста псуване докато вкараш чопчетата и в планетното колело. Лошото е че сам не можеш да го направиш поради липса на скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. И ох ако имаше такава скоба наблизо с радост щях да дам 25 лв :D .

 

Намерих лагер във фирма Триера ООД - Пловдив(занимава се само с търговия на лагери) - руски за 8 лв. Имаха още и индийски и китайски. В магазина на Мебелна ми искаха 15 лв пак за руски, а в магазина на Радецки - 10 лв лагера с неизяснен произход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих един майстор който ми спести доста труд и време. Ще ви опиша как смениха лагера с две думи.

Извадиха барабана. Свалиха капачката на лагера. С няколко удара със самата полуоска по лагера и той излезе наполовина. След това намериха една тръба с диаметър колкото външния диаметър на лагера и с СО-то(телоподаващото) я прикапаха на няколко места за лагера и го избиха за нула време. След това всичко по обратния ред. Цялата операция за около 30 мин. и 25 лв(също като в София). И аз доволен и те доволни. :D:D:D

 

 

П.П. И ако някой иска да си смени лагера по този начин да внимава да не извади полуоската от планетното колело като е без лагер(докато набие новия) или докато избива стария.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София става още по-елегантно процедурата, но се радвам, че все пак си спестил ваденето на целия възел. В какво състояние беше лагера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами изобщо не се постарах да го погледна в какво състояние беше. Една от причините е че със сигурност е деформирал следствие на заварките по него(и по съчмите може да е пръснало). Иначе с новия вече навъртях около 300км и засега няма проблем. То просто няма от какво друго да застърже така, освен евентуално от спекли спирачни цилиндърчета но те се движеха доста добре (проверих когато сменяха лагера).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.