Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Странно виене


rafaeloff

Recommended Posts

Здравейте! Какво ми се случи вчера? Карам си аз през деня всичко е ок, прибирам се и след време пак излизам паля колата и се чува адско неприятно виене! Не е типичното свирене на ремък ами по скоро като механично триене, като подам газ естествено виенето се увеличава.....оработи 2-3 минути и спря....качвам се и кво да видя като подам газ и ми светва лампата за акумолатора :( . Моля за някакви и идеи какъв може да е проблема скоро сменях реле??? ремък да е? алтернатор? Колата е фелиция 1.3 карб. Мерси предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- вероятно лагерите на алтернатора или водната помпа . Свали ремъка и запали колата за кратко за да установиш 100% дали проблема е от там. При хлабав ремък, също може да има свирене и слабо зареждане. Има вероятност някой лагер да затяга и от там да свири ремъка и свети контролната лампа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виенето го няма явно е било моментно, което обаче е притеснително все пак. Установихме, че атернаторът зарежда 13.6 - 13.8 В и все пак си присветва леко лампата на таблото :( и друго което ме притеснява, е че ремъкът е омаслен (може би е нормално нямам представа) утре ще се опитам да понатегна ремъка да видим дали ще реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Установихме, че атернаторът зарежда 13.6 - 13.8 В и все пак си присветва леко лампата на таблото и друго което ме притеснява, е че ремъкът е омаслен (може би е нормално нямам представа)
- При зареден акумулатор и без включени консуматори би трябвало да премериш поне 14В. Присветването на лампата на таблото е сигурен симптом, че алтернатра не е наред и трябва да се отвори. Доста по-сигурен от меренето на напрежение. Ремъка не е редно да е омаслен, погледни да не е скъсан семеринга на коляновия вал.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виенето го няма явно е било моментно, което обаче е притеснително все пак. Установихме, че атернаторът зарежда 13.6 - 13.8 В и все пак си присветва леко лампата на таблото :( и друго което ме притеснява, е че ремъкът е омаслен (може би е нормално нямам представа) утре ще се опитам да понатегна ремъка да видим дали ще реши проблема.

И така когато лампата свети при 13в тва май значи че в кръста/кадето се събират 3-те намотки/ и се вади - за релето на лампата има проблем. провери си диодите и най вече връзките в алтернатора,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото, е че аз хабер си нямам от ел. неща ще трябва да си намеря човек който разбира. Мерси за мненията!

 

при това положение няма смисъл да те разпитваме още.

гледам си от софия разходи се с колата или със свален алтернатор от сточна гара по бул. Сливница. в дясно има поне 5 места който правят ремонт и профилактика на алтернатори стартери и др.

 

като има резултат ни го сподели да видим къде е бил проблема ;)

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен лампата изгасваше по -късно при стартиране на ДВГ колкото и газ да даваш и се оказа че централния кабел е срязан от вентилатора на алтернатора.виж си връзките,може и да е от другите неща ,както казват колегите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен лампата изгасваше по -късно при стартиране на ДВГ колкото и газ да даваш и се оказа че централния кабел е срязан от вентилатора на алтернатора.виж си връзките,може и да е от другите неща ,както казват колегите!!!

 

 

 

Що намесваш вентилатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така когато лампата свети при 13в тва май значи че в кръста/кадето се събират 3-те намотки/ и се вади - за релето на лампата има проблем. провери си диодите и най вече връзките в алтернатора,

- На този модел алтернатор статора не е навит звездообразно и 3те намотки не се събират в кръст. Последния шкодов алтернатор с такъв статор е 42А-вия. От 55А-я на 120L натам статора им е навит под формата на триъгълник. Иначе да - там някъде е проблема наистина.

 

Обаче след като не можеш сам да се справиш аз имам и друг съвет. Вместо да даваш пари за ремонт, който ще ти струва поне колкото половината алтернатор втора употреба, звънни на Сашо на Брегалница /сервиза/, скоро имаше алтернатор като твоя в перфектно състояние, който продаваше за 40лв., дори 50 да са пак по-добре да си вземеш работещ, този като го продадеш за 20лв. ето ти я готова работата с минимум загубено време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за телефона! Възможно ли е да е от релето? Не ми се вярва
- лекото светенене на контролната лампа обикновено е симптом за друг проблем, намиращ се вътре в алтернатора. Аз съм съм имал такива случай и съм оправял такъв алтернатор. Ако си купиш друг - работещ, може да ми пишеш да го погледна или да ми го продадеш този.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята като я запаля ми светва лампата и докато не натисна педала на газта не изгасва... нормално е нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята като я запаля ми светва лампата и докато не натисна педала на газта не изгасва... нормално е нали?

кажи какъв ти е алтернатора ние не може да гадаем нали ???

поне можеше да си напишеш каква кола караш в профила след местоживеенето така ще виждат всички.

и е хубаво да се говори за обороти, а не: зашпалих ама ритнах газта и то си свети :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хехе

става въпрос за фаворит 1.3 моноинжекцион ... и лампата светва като запаля и угасва след като подам газ...оборотите са ми нормални, дори като е пуснат смукача на студена кола пак го прави - т.е. оборотите нямат значение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята като я запаля ми светва лампата и докато не натисна педала на газта не изгасва... нормално е нали?
- Стига да изгасне веднага след това е съвсем нормално. Даже е характерно за много алтернатори, не само при Шкода. Това обаче не се забелязва при по-старите алтернатори на Шкоди от типа на 120L. Има го на алтернаторите на Фаворит/Фелиция. Веднага след пускането на мотора е нужно да се изфорсира малко, за да се възбуди първоначално алтернатора и да почне да работи, тъй-като тока подаван на първичната му намотка не е достатъчен за това в началото.

 

Когато контролната лампа обаче продъжава да свети при нормални обороти на празен ход примерно @800 и нагоре се касае за проблем в една от намотките на статора или в изправителните диоди, дори понякога в някой от 3те спомагателни диода. Това по принцип нямаше да го споделя, защото който му трябва го знае, а който не - и да му го кажеш пак няма да му помогне, но мисълта ми е че ако някои хора си мислят че е нормално да им свети контролната лампа за зареждането - това не е така и меренето на напрежение също ги дообърква, защото и там не всеки го интерпретира правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Наистина се оказа алтернатора аз и не съм се съмнявал. Намерих наблизо в дружба сервиз за алтернатори и стартери. Смениха ми плочката на алтернатора или блока (наистина хабер си нямам от електрически) казаха ми, че нов е 40лв. и ми взеха 15лв. за работа може и да не е най - ниската цена но стана бързо и удобно за мен което е по важно. Мерси за предположенията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за кой сервиз говориш. Ако беше послушал съвета ми да си вземеш втора употреба алтернатор сега щеше хем да си дал по-малко пари, хем да имаш един резервен за части. Редовен номер е да се смени целия изправителен блок /найстина струва ~40лв/, но обикновено в него има не-повече от един неизправен диод, който струва не повече от 2лв. Обаче за майстора е доста по-бързо и лесно да смени целия изправителен блок отколкото само един диод, а цената и на двете като работа е горе долу еднаква! Така че честито! Не мога обаче да разбера защо се пускат такива теми в който човек търси съвет уж, пък после отива на майстор където си го дерат подобаващо и си плаща като поп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за кой сервиз говориш. Ако беше послушал съвета ми да си вземеш втора употреба алтернатор сега щеше хем да си дал по-малко пари, хем да имаш един резервен за части. Редовен номер е да се смени целия изправителен блок /найстина струва ~40лв/, но обикновено в него има не-повече от един неизправен диод, който струва не повече от 2лв. Обаче за майстора е доста по-бързо и лесно да смени целия изправителен блок отколкото само един диод, а цената и на двете като работа е горе долу еднаква! Така че честито! Не мога обаче да разбера защо се пускат такива теми в който човек търси съвет уж, пък после отива на майстор където си го дерат подобаващо и си плаща като поп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото нямах си и идея от къде може да е проблема и аз не разбирам чак толкова, че да си оправя сам! Бяха изгорели 2 диода. Защо не си жзех втора употреба ли? защтото сам не мога да си махна алтернатора(нямам канал) а отгоре е почти невъзможно да се бръкне или поне не съм толкова опитен и не ми се тръгваше на акумолатор да обикалям насам натам .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честито, май доста ти излезнал ремонта найстина, ама имал си пари дал си , ако нямаше щеше да прочетеш 1-2 книги и щеше да запретнеш ръкави;)

 

кофтито е че ако си беше купил 2ра употреба работещ не се знае до кога щеше да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по малко почвам да понаучавам, ама човек като няма необходимите условия е много кофти как си мечтая за едно гаражче някои ден....верно е не са малко пари но все пак важното е, че проблемът е отстранен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.