Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

[S100/110 1.3 Fav/Fel] - изпуск. система


Recommended Posts

Здравейте отново.

 

Вашият любим автор предоставя на читателите поредното си издание от поредицата "Подобрения и модификации". Надявам се четивото да е интересно и позитивно. И както винаги досега, приемам препоръки, критики и съвети.

 

Предистория: На Кака ви Зденка, след форсирането на двигателя (781.136) и след изминаване на минимално необходимия разработъчен пробек, се установи следното: На ниски и средни обороти при пълно подаване на газ "аванс" не се наблюдава. При високи обороти започва осезателно да чука. Има няколко предположения относно явлението:

1. Непрецизна работа на запалването на високи обороти вследствие на вакуумния и/или центробежен регулатор

2. Прекалено висока степен на сгъстяване вследствие модифицирането на камерата и буталата, независимо от използваното гориво - А98Н+

3. Недостатъчен капацитет на съществуващата изпускателна система, не позволяваща ускорено и динамично отвеждане на изгорелите газове.

 

Ще спазваме теорията на изключване на вероятностите, като започнем от т.3

 

Започваме с това, че двигателният отсек на Шкода 100/110, особено при монтиран 135/136 двигател, поради наличието на радиатор и механичен вентилатор за охлаждане, е изключително неремонтопригоден и мястото за монтаж на "развинтен" колектор е супер ограничено. Преди започване на работа по колектора е необходимо да се демонтира старото гърне, изпускателния колектор, както и всмукателният такъв. Отвинтват се болтовете, държащи радиатора, но самият радиатор се оставя за определяне на мястото за изпускателните тръби. При захващане на тръбите радиаторът лесно се издърпва нагоре, като за целта се освобождава фиксиращата планка на задния капак, или последният направо се демонтира.

 

Както знаем стандартният чугунен колектор е изключително капризен към заварки и други интервенции, затова се появява нуждата от друг материал, подхдящ за направата на колектор тип "октопод".

 

ТЕЗИ фланци са изработени от хром-никелова стомана, по размерите на изпускателния колектор на стандартна 135/136 глава, позволяващи всякакви модификации и заварки. За изработката на "развинтен" колектор бяха закупени 5м хром-никелови тръби с външен диаметър 40мм и дебелина 1.5мм.

 

Преди да се извади всмукателния колектор трябва да се измери отстъпа от тръбите, т.е. ТАКА

 

Демонтира се и всмукателният колектор и фланците се фиксират за главата, готови за прихващане на тръбите, по ТОЗИ начин.

 

Следва продължение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек, разбира се, че е полезно и интересно! Аз много се радвам като се правят подобрения на любимата ни марка :D! Какъв колектор си намислил 4-2-1 или 4-1-1? И едно въпросче чудя се защо изпускателните отвори са с стеснен профил, не са окръжности? Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначалният замисъл бе 4:2:1, но поради ограниченото място в моторния отсек се наложи да минем на "нашата система 4:1:1". Относно изпускателните отвори - те следват точно размера на отвора на главата - т.е. елипса.

 

Независимо от време и трудоемкостта на операцията (2-ма души от 08:30 до 17:30), работата вчера определено спореше:

 

gyrne_proces.jpg

 

Следобед колекторът беше готов. Той сега изглежда така:

 

oktopod_3.jpg

 

Гърнето бе изработено по чертеж (специални благодарности на axl / txl), като претърпя известна промяна само във формата, поради ограниченото място, вместо с кръгъл профил, с елипсообразен. Окачено е на тампони за носещата греда на двигателя. Съединено е с колекторната тръба посредством скоба (за по-лесен демонтаж)

 

gyrne_vid.jpg

 

Вследствие на операцията бе установено следното:

1. Авансът на високи обороти спря да се чува, което условие бе водещо при това начинание.

2. Автомобилът определено се ускорява по-добре, като усещането се изостря особено във високите обороти (5-6000)

3. Над 4000об/сек. се появи проблем при подаването на гориво в карбуратора, поради недостатъчния дебит на бензиновата помпа (забравих да уточня, че при ремонта на двигателя --- виж в същия раздел "FAv/Fel 1.3 - двигател --- запуших отвора за бензиновата помпа към привода на разпред. вал и монтирах вибрационна ел. помпа от ЗАЗ968)

 

По гърнето остава да се постарая по външния вид, като смятам да го облека с перфорирана ламарина 0.5. Ще пусна снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има електрически помпи от ЗАЗ Таврия, които вършат работа - слагат ги по ладите и не съм чул да има проблем с дебита.

 

Поздрави

 

EDIT: Това го написах малко наизуст, НЕ СЪМ СИГУРЕН!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че има Таврии с ел. бенз. помпа! Приятелчето е с механична- създава му много проблеми!

 

Миро, евалата и чакам с нетърпение да и чуем гласеца!!!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос - добре направено.

 

Мозе сека да ги бинтосащ колекторите ,тъкмо ща тестшащ иакоста на заварките пак и ефективностТа на колекторите ща се вдигне и вероиатностТа за прегриаване ща падне ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lorddigital ефективностТа на колекторите ще падне мой човек има ефект при турбо моторите на този мотор само нема да грее в капаците и тенекиите което както много добре знам е +

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
lorddigital ефективностТа на колекторите ще падне мой човек има ефект при турбо моторите на този мотор само нема да грее в капаците и тенекиите което както много добре знам е +

 

Може и така да е - все пак удъртех и е възможно да са променили науката Физика преждевременно без да разбера ;)

 

Едно време нещата беха така - по-топлите газове не само са движат по-бързо ами са и по-лесни за изпомване. Друго теоритизиране е ,че гигански температурни амплитуди за много късо разтояние значат много рязки падове на наляганието във колекторите ,откъдето потока на изпускателните газове са нарушава... така ,че наи-добре керамично покритие и БИНТ - га нема пари за керамика и само бинт става :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lorddigital ефективностТа на колекторите ще падне мой човек има ефект при турбо моторите на този мотор само нема да грее в капаците и тенекиите което както много добре знам е +

 

Може и така да е - все пак удъртех и е възможно да са променили науката Физика преждевременно без да разбера ;)

 

Едно време нещата беха така - по-топлите газове не само са движат по-бързо ами са и по-лесни за изпомване. Друго теоритизиране е ,че гигански температурни амплитуди за много късо разтояние значат много рязки падове на наляганието във колекторите ,откъдето потока на изпускателните газове са нарушава... така ,че наи-добре керамично покритие и БИНТ - га нема пари за керамика и само бинт става :)

 

на някои коли им организират специално поток свеж въздух - примерно на рено 19 с двигател "F7P-700"- 103 квт от 1700 см3 16 клапана с аспирационно пълнене - на предния капак ила дефлектор (напрегнат заборник) който насочва въздук към генерацията и двуцефката .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nemi se zanimava da ti obqsnqvam samo mi dai primer na koq kola v F1 F3000 naskar itam sichkite atmosverki si vijdal bint i keramika otvytre :?:

 

Ami kato ti se zanimava - zapoviadai :!: ,az sym tuk nema da izbegam.

 

Mnogo smesno razsyzdavas sys F1 i NasCar ,az po taz logiga da te pitam na kolko WRC avtomobili si vizdal BINT? :roll: - i tova che nemat kvo znachi che e kategoricno neEfektiven za turboAftomobili :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lorddigital ефективностТа на колекторите ще падне мой човек има ефект при турбо моторите на този мотор само нема да грее в капаците и тенекиите което както много добре знам е +

 

Може и така да е - все пак удъртех и е възможно да са променили науката Физика преждевременно без да разбера ;)

 

Едно време нещата беха така - по-топлите газове не само са движат по-бързо ами са и по-лесни за изпомване. Друго теоритизиране е ,че гигански температурни амплитуди за много късо разтояние значат много рязки падове на наляганието във колекторите ,откъдето потока на изпускателните газове са нарушава... така ,че наи-добре керамично покритие и БИНТ - га нема пари за керамика и само бинт става :)

 

на някои коли им организират специално поток свеж въздух - примерно на рено 19 с двигател "F7P-700"- 103 квт от 1700 см3 16 клапана с аспирационно пълнене - на предния капак ила дефлектор (напрегнат заборник) който насочва въздук към генерацията и двуцефката .

 

Mda tova za zavodski avtomobili e normalno ,dori i na Subaru STi ima otdelna sekcia ot zabornika koito vkarva vyzduh kym turboto (po-skoro kym kolqnoto i dolnata mu tryba). Edinstvenata prichina za da go pravqt e tova che podoben tip ohlazdane ima giganski efekt nad pod-Kapaknata temperatura - koqto e po-vazna ot skorosta na gazovete.

 

Mezdu drugoto po amerikanskite forumi cirkulirase edna statiq ,koqto pokazva zasto beznadeznoto uvelichavane na kalibara na izpuskatelnata sistema MNOGO byrzo vodi do otricatelni rezultati. Na vtoro mqsto (sled obratnoto nalqgane) beshe slozeno povisenata dopirna povyrhnost sys atmosferata i ot tam po-byrzoto iztivane na gazovete...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго теоритизиране е ,че гигански температурни амплитуди за много късо разтояние значат много рязки падове на наляганието във колекторите ,откъдето потока на изпускателните газове са нарушава

:?: :?: :?:

много късо разтояние (VREME, DYLJINA :?: )

 

значат много рязки падове на наляганието във колекторите (MNOGO RQSKO 6E MI PADNE NALQGANETO V KOLEKTORA I NEMA DA MI NAPYLNI CILINDARA EFEKTIVNO LI :lol::lol: :?: ILI OBRATNOTO ILI NERAZBIRAM NISHTO :?: )

 

откъдето потока на изпускателните газове са нарушава (PO TOCHNO SE FORMULIRAI CHE V TOZ FORUM NE SME GENII KVO TOCHNO NA POTOKA MI SE NARUSHAVA CHQLOSTA , TURBOLENTNA SKOROST ILI MU PULSIRA VYRXYT PRI NAD ZVYKOVA SKOROST :?: :?: )

 

NERAZBIRAM NISHTO I IZVINETE ZA LATINECA PC-TO E ZA KOSHA :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво що но колицата върви уникално за което мерси на бат Миро за кръгчето, да де правата на която и скочих на педала на газта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

М дааа...ясно.Звучеше много добре,точно както си трябва,нито по-шумно,нито по-тихо :)Питам защото ми казаха,че в по-новите гърнета се използва пресована минерална вата(поне тези които са с вата де),а преди се е използвала някаква друга...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.