Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да си сменя жилата на ръчната


PETYO

Recommended Posts

Здравейте значи искам да си сменя жилата на ръчната и искам някой да ми обясни възможно най-простичко как да извърша следния ремонт!!! Търсих инфо - не намерих!!! Баща ми го питах той каза много е трудно карай си я така :lol: Колата се кара без ръчна доста време!!! Лоста е заял , жилата са скъсани и единя кожух!

Идеята ми е купувам си нови жила заедно с кожусите и да ги сменя.Обаче като и идея си нямам от сменяне на жила :oops: има да се мотая 4 дни най-малко :evil:

Закачането в барабана вътре ще се справя идеята ми е как да ги прекарам през тунела(ако не се лъжа минават в тунела, който е вътре в купето :roll: ) как да ги закача на лоста, как да разглобя лоста, как да го раздвижа :oops:

Леле май-стана много дълга и широка :| дали да се захващам или както казва баща ми да си я джиткам така (мен не ми пречи и така, ама... :( )

Колко време ще ми отнеме горе долу и.. абе пишете каквото се сетите

 

ПС Моля не компетентни да не пишат за да не се обаркам крайно защото и аз самия и идея си нямам :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако попаш мен проблема не е как да ги прекараш през тунела, защото те НЕ минават през него. Жилата се напъхват в задния му край не повече от 15см. Като легнеш под колата ще видиш къде влизат старите жила и там ще вкараш и новите!

Значи като начало пред задната седалка има едно черно капаче отгоре на тунела. Махаш го и там се вижда как се захващат двете жила за лоста на ръчната. Развиваш гайката, с която са хванати и се регулират също и след като ги освободиш от лоста, лягаш отдолу и ги издърпваш. Запомни много добре точно откъде минават жилата покрай задния мост и скоростите!!! И вече според мен идва голямото дърво! Вдигаш колата, ако имаш стойки на тях, ако не задните колела едно по едно във въздуха, сваляш колелетата и след това трябва да свалиш барабаните. Ето тук е ключът от палатката!

Задължително си намери скоба за сваляне на барабани. Преди да сложиш скобата се развива гайката над барабана, която го притяга към полуоската. Ако не са сваляни барабаните доста време ще имаш големи ядове. Падат много трудно. Става с натягане на скобата към барабана и леко почукване върху конуса на полуоската. След като падне барабана ще видиш по какъв точно начин е захванато жилото за механизма на накладките. Имаше един тънък момент, който на мен малко ми убягна като сменяхме моите жила, но се надявам Вики(Белия лебед), с когото правихме това да се включи да обясни точно! Съветвам те така и така свалил барабана да смениш и накладките освен ако наистина няма още много живот в тях, също така да смениш гумичките на спирачното цилиндъре. След като се сложи жилото и се събере спир. механизъм, барабана се затяга МНОГО ЗДРАВО към полуоската, понеже точно от недобре затегнати барабани се късат полуоски! След това същата процедура и на другото колело. Прекарваш новите жила по пътя на старите до двете дупки, през които влизат в началото на тунела, мушкаш ги в лоста на ръчната и ги регулираш с двете гайки, докато започне да държи ръчната, но и впуснато положение да не се чува стържене на накладките по барабана.

Нактатко казано това. Надявам се Вики да ти го обясни по-добре, но не е работа за човек, който не го е правил преди. И не елошо да си имаш помощник.

Дано да съм ти бил полезен. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерсиииииииии :mrgreen:

 

Барабаните знам как се свалят, скоба си имам :mrgreen: накладките са ми нови на има няма 10к км. Гумички на цилиндърчета няма да сменям защото преди година ги смених целите цилиндърчета :mrgreen: за скоромната цена от 12лв. за бройка , но много благодаря за инфото се пак!!!

За затягането знам така ги стягам че замазах резбата на едната гайка :mrgreen: (рипам целия върху лулата споко ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някаква идея защо лоста е заял? :|

Може би жилата са заяли някъде и за това не може да се дръпне и лоста :evil: Само питам! То като се свалят старите жила ще се види!!!

 

И мисля че няма да ми трябва помощник и самичак ще се справя повече от сигурен съм!!! Само някой акъл да ми даде с другото ще се справя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо не си сменил и жилата когато си сменял спирачните цилиндърчета и накладките. хубаво е тези неща да се правят наведнъж когато има нужда, за да не се разглобява за щяло и нещяло барабана. Новите жила си идват комплект с бронята на тях. След като си демонтирал барабана, се разкачат тарелките на задните накладки и се вади целия механизъм заедно като преди това си вързал с тънка тел буталцата на цилиндърчето, за да не избягат навън. Вади се зегерката която придържа бронята на жилото към опорната ламарина. Вкарва се новото и се слага нова зегерка да го крепи. Закрепва се ухото на жилото, монтира се спирачния механизъм. С тънка дълга отверка се закрепя долната пружина, която прибира накладките. Докато е свален механизма имаш възможност да свалиш лагерната капачка и да видиш в какво състояние е външния семеринг на полуоската и гумения опръстен на капачката. Може да сложиш и малко грес тип Литол 24 на лагера. Прегледай дали са лесно подвижни новите ти спирачни цилиндърчето, защото при Наско /corropt/ разглабяхме заради едностранно блокирало ново цилиндърче на 1година.

 

При регулирането на ръчната после има един начин, който много улеснява работата. Закачаш и двете жила леко, дърпаш ръчната - помощник в този момент хваща с клещи едното или двете жила и ти като пуснеш ръчната може да ги навиеш гайките на ръка!

 

После за стягането на барабана има и по-точни методи от "рипам яко на лулата", но всеки си знае...

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 3 години и на мен ми се наложи да свалям въжетата на ръчната(сега пак трябва да ги свалям :cry: ). Направих го без да свалям барабаните. Отзад (някъде около пробката за обезвъздушаване - не помня точно) има една гумена тапа - сваля се и отвора е напълно достатъчен да се закачи (или откачи) жилото където трябва.

Но може този отвор да го няма на поновите модели. Моята е 1979г.. Помня че колегата ми(има Жигула) доста се чуди колко бързо ги свалих и ги поставих отново. Успех с ремонта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя едно малко съветче за реглажа после на ръчната...

След като завиеш гайките на вече новите жила отпред,дърпаш ръчната на 2 зъба.Повдигаш задните колела да отлепят от земята,едното или двете според условията които имаш.Започваш да натягаш гайките и от време на време проверяваш на ръка как се върти съответното колело.Натягаш докато започне да се усеща леко усилие при въртенето на гумата,стремиш се от двете страни да се получи що годе еднакво усилие.При това положение вече,ходът на ръчната трябва да е станал 4-5 зъба,което е нормалното за да действа ръчната добре!

Успех със смяната!Аз лично не бих се поколебал дали да ги сменя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно реглажа, подходих по по варварски начин:

 

на леко опесачето място като се движа с ~20kmph дърпам ръчната за да блокират колелетата. слизам гледам следата и която гума е започнала да влачи първа леко отпускам или натягам дргата докато не получа желания ефект

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.