Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Безконтактно делко на 742.10/12/13


axl

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Искам да споделя с вас терзанията, които имам напоследък :)

Накратко - сложих си безконтактно делко/комутатор/бобина/кабели от Фаворит. Моя мотор е 742.13, демек 130-ков. Имам субективното усещане, че мотора работи по-тихо и равномерно, НО НЕ ВЪРВИ както преди. Това се усеща най-вече на по-високите предавки 3-та, 4-та и най-вече пета, почуствахме го по пътя за събора - по баирите много глъхне, на равно колата ускорява но БАВНО, като се натисне педала на газта само се променя звука и чак евентуално след това ускоряваме леко.

Карбуратора е поразбутан, но по-богат от нормалия, ускорителната помпа си пръска, така че мисля проблема не е карбуратор. Втората клапа е механична, т.е. не може да не отваря.

 

Знам че има други колеги, които карат с Фаворитови делка, моля да споделят техния опит.

 

Тук има малко информация за различните делка и в частност сравнение между 130ково и Фаворитско(делкото е еднакво за 135 и 136):

http://skoda.stable.cz/cz/index.php?id=2&id2=201&id3=1155&idp=17054

http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=245

 

Ще се радвам да чуя сериозни коментари по темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също отдавна карам с Фаворитовата запалителна система. Разлика в делкото на 120 и 130 мисля че няма съществена доколкото съм разглеждал тези таблици още отдавна когато и аз се изправих пред същия проблем. Единствено на 130 ако не се лъжа статичния аванс е не 5 средно а 8градуса.

 

Найстина фаворитовото делко не достига достатъчно увеличение на аванса и проблема е в центробежния му регулатор. От там идва проблема който описваш. И той е явен главно при режим на ускорение, защото тогава е малък вакума и не работи вакумния регулатор за да добавя и тоой допълнително аванс. При каране без ускорение когато действа и вакумния обаче двигателя работи добре, т.е. при каране по равно на извънградско няма проблем.

 

Аз обаче не карам на бензин изобщо предвид цената му. На газ съм много доволен от поведението на мотора с това делко. За мен с него работи по-добре на газ отколкото с другото, защото във високите обороти - от 3500 нагоре аванса не се увеличава прекомерно и това позволява дори на газ двигателя бързо да достигне максимални обороти и да ускорява добре и след 3000 което ми се вижда важно при изпреварване. Заради това аз не съм се занимавал да проверявам дали може да се замени центробежния регулатор на фаворитовото с този на старото делко. А пък да върна старото изобщо не си и помислям.

 

Освен на мойта съм слагал такова запалване и на Ники Колев и той също беше много доволен от резултата, но и той като мен я караше само на газ.

 

Незнам сега какво статично предварение си задал, забравил си да напишеш. Пробвай вместо на 8 да го дадеш на 10 или ако шава да го направиш да не пада под 10градуса на 800оборота с изваден вакум на центробежния. Имай и селдното нещо предвид: за разлика от центробежния регулатор на 120, който се задейства над 800 оборота този на Фаворита ми се струва, че се задейства още след 700 и може да се пробва да напрвиш базовото запалване примерно 10 на 700 и тогава да имаш повече на 800, 1000 и т.н. Предполагам разполагаш със стробоскоп за тези настройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за изчерпателния отговор, очаквах да се включиш!

 

Мисля абсолютно като теб, но преди да се захвана с майсторенето исках да чуя и други мнения, все-пак.

Като вариант виждам да прехвърля центробежния и вакуумния регулатор от старото делко в безконтактното. Според табличките от линка по-горе мога да ползвам и 120-ково делко, разликите със 130 са минимални.

В този контекст да попитам някой ако знае - по какво се различават центробежните регулатори - по пружинките(сила, дължина), по тежестите(форма, размер) или и по двете?

 

Аванса ми е 5 градуса в момента(толкоз пише по чешките книги, иначе в литературата се среща и като 8 ).

 

Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аванса ми е 5 градуса в момента(толкоз пише по чешките книги, иначе в литературата се среща и като 8
- На мен при настройка за бензин ми е 7градуса /с нова верига/ и в тоя ред на мисли 5 ми се вижда много малко.

 

Пробвай според мен първо да дигнеш статичния авнс на 8-10 и то при 700. Ако така не се оправи тогава мисли за смяна на центробежния. Вакумния регулатор сполед мен няма смисъм да го сменяш. При него едно че разликите са минимални, второ че той действа единствено @ cruise. Освен това на Фаворитовото делко се вади трудно вакумния понеже лостчето му не се вижда - постоянния магнит е над лостчето за разлика от на 120 делко където се вижда плочката.

 

 

 

Има една книга, за която най-вероятно знаеш, казва се Moderm Engine Tuning, в нея има цяла глава за промените които могат да се направят по обикновено делко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.