Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

[Fav/Fel 1.3] двигател


Recommended Posts

Визирам само долницата, тъй като вече описах какво съм правил по главата.

 

И тъй като кака ви Зденка притрака в буталата, след като уплътних всякакви луфтове и подобрих пълнене/празнене в камерата, реших кардинално да подходя по въпроса. Държа да отбележа, че аз не съм отварял мотора досега и съм го купувал 2-ра ръка без гаранция.

 

При разглобяването на двигателя се установи, че на 4-ти цилиндър буталният болт трака в биелата, на 3-ти почти същото, 1-во бутало е тръгнало да завлича, а 2-ра риза има ръжда (!!!)

 

Стъпка №1:

4бр. Т-бутала от S130LR

комплект нови сегменти GOETZE на 75.5мм от S130/Rapid

комплект нови сегменти KOLBENSCHMIDT от Фаворит/Фелиция

 

Ползвам 2 различни комплекта сегменти, тъй като въпросните бутала работят с 1.5мм / 1.5мм компресорни (от Фав/Фел), а маслообиращите са 4мм, т.е. ползвам от 130/Рапид. Не ми се разваляха комплектите, но спортът изисква жертви :mrgreen:

 

Днес ще сглобя бутално-мотовилковата група и ще сложа снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бат Миро , и аз направих голямата грешка да менкам бутален болт без да сменям и райберовам нови втулки на биелите и като резулатат на студено потропва качествено :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Гена - това го имам предвид!

 

е буталото. След внимателен подбор на подходящи ризи спрямо буталата вече имаме 4 двойки!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ми даде страхотна идея , ама късно мотора беше събран ... събираш буталата с биелите , вземаш една електронна везна и ги правиш еднакви на тегло и мотора почва да работи като часовник .

Видях го тоз номер приложен на Рено и резултата беше убийствен - мотора работеше без грам вибрация ... все едно сега излиза от завода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

събираш буталата с биелите , вземаш една електронна везна и ги правиш еднакви на тегло и мотора почва да работи като часовник

 

като го прочетах това и се сетих за нещо...... нали се сещаш, че в завода като сложат буталата и там каквото трябва балансират мотора като правят дупки на коляновия вал и на маховика. При условие че ти 'балансираш' идеално двигателя, а от завода за го направили същото ама с по други бутала има ли изобщо смисъл да се занимаваш с тая електронна везна.

:?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутално-биелната група е вече уравнена на тежест ;) Остава една много малка подробност: да накарам тези иначе толкова изпъкнали бутала да не ударят клапаните :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... като го прочетах това и се сетих за нещо...... нали се сещаш, че в завода като сложат буталата и там каквото трябва балансират мотора като правят дупки на коляновия вал и на маховика. При условие че ти 'балансираш' идеално двигателя, а от завода за го направили същото ама с по други бутала има ли изобщо смисъл да се занимаваш с тая електронна везна.

...

 

В заводите балансират само коляновия вал с маховика. Понякога слагат еквивалентни на биела-бутало-болт тежести, нооо понякога.

Щото се сещаш те трябва да се сглобят на мотовилковите шийки тия еквивалентни тежести и после да се свалят, а няма времеееее :lol:

 

Така че идеята с везната съвсем нене лишена от смисъл - напротив - добре е да се подберат отначало еднакви по тегло бутални болтове, отделно мотовилки с техмия крепеж и лагерните черупки и бутала - също еднакви на тегло или коригирани до еднаквост, па май-накрая и едно контролно претегляне за всеки комплект.

 

На нашите корабли на бачкането мАторите са 56 цАлиндъра( 7-лъчева, 8-редова "звезда") 5 000 кс дизели - теглеха мотовилка-бутало-болт и гледаха да ги докарат до 10 грама най-много разлика.

Кило и нещо е само буталото, т.е. под 1% разлика в теглото и пак имаха кахъри с резонанси, критични обороти между указаните за този мотор и измерени в завода и к'во ли още не.

Обаче кога ги улучи магьосникът и вземе та ревне тая ми ти звезда като самолет!!! А те всъщност са били разработени ппървоначално като самолетни мотори, ама било голяма ерес тогава дизел да се качи на самолет, та взели да ги слагат на кораби :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес взех главата след поредната интервенция на координатната машина в "Коортех". Наложи се следната промяна:

 

Тъй като ТОВА Т-бутало удря в стандартната 135/136 глава, на същата й се модифицираха камерите по ТОЗИ начин, като буталото се вкопава 0.5мм в горивната камера, т.е. ТАКА, и след като монтирам главата върху цилиндровите втулки, заедно с стандартна 135/136 гарнитура се получава степен на сгъстяване 11,5:1 :mrgreen:

 

Маховикът вече е монтиран на коляновия вал - S130LR - специални благодарности на Ванката (Vanko Varnata) за дупките, ПОВДИГАТЕЛНИТЕ ПРЪТИ са готови за монтаж (ако забелязвате има разлика в изработката на прътите за всмук. и изпуск. клапани :P) и БИЕЛИТЕ са с нови втулки, набити и райберовани за новите бутални болтове.

 

Работата продължава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро чак па 11.5 ли бре? Някакви интервенции замислил ли си по динамичния контрол на предварението ,или просто си приготвил специални ралиджииски смески дето ша са наливат у резервуара ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами алуминиевите пръти са много по-леки и предават по-прецизно движението върху кобиличковата ос. Единствено трябва задължително клапаните да се регулират с хлабина 0.25 вместо стандартната 0.2 т.к. алуминиевата сплав се разширява повече от стоманата. Също така при използване на алуминиеви пръти се препоръчва хлабините на клапаните повторно да се регулират при горещ двигател - 0.45.

 

Между другото вчера запалих мотора. Притесненията ми за аванса бяха напразни (слава богу) и след няколко спирания по пътя Варна - Зл. Пясъци регулирах делкото на прага на чукането на аванса, при това с закачен вакуум регулатор. Направих една първоначална разработка - 60км/ч по магистрала Хемус до Шумен и обратно. Заедно с градското съм минал около 240км. Двигателят работи стегнато - явно иска още работа. Днес пак ще разработваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами алуминиевите пръти са много по-леки и предават по-прецизно движението върху кобиличковата ос. Единствено трябва задължително клапаните да се регулират с хлабина 0.25 вместо стандартната 0.2 т.к. алуминиевата сплав се разширява повече от стоманата. Също така при използване на алуминиеви пръти се препоръчва хлабините на клапаните повторно да се регулират при горещ двигател - 0.45.

 

Между другото вчера запалих мотора. Притесненията ми за аванса бяха напразни (слава богу) и след няколко спирания по пътя Варна - Зл. Пясъци регулирах делкото на прага на чукането на аванса, при това с закачен вакуум регулатор. Направих една първоначална разработка - 60км/ч по магистрала Хемус до Шумен и обратно. Заедно с градското съм минал около 240км. Двигателят работи стегнато - явно иска още работа. Днес пак ще разработваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това стандартни фаворитски повдигачи ли са или доработвани?

Мисълта ми е, мога ли да се upgrade-на с едни такива - взаимнозаменяеми ли са?

 

Поздравления че сте запалили, ще чакаме да напишеш отзиви и ако с нещо(акъл или инфо най-вече) можем да сме послезни ... нали :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Саше - знаеш: аз като имам питанки ти звъня първо на теб или на брат ти ;)

 

Продължавам да разработвам, утре имам "час" при ауспуфджията за направата на sportivny vyfokovy sistemy :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.