Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxaspepino-racing.comtraxxas

Дайте ми някъкво компетентно обяснение?!?


PETYO

Recommended Posts

Здравейте......

Проблемът ми е следният-след известно време каране (примерно 7-8х.км.)

колата ми губи центровката (реглаж нз. точно правилния термин) на клапаните :o Колата започва да прекъсва,да тресе,да няма мощност в ниски обороти,по-бавно ускорение(абе нещата като не са наред нищо не е наред)! Отначалото търсех проблема каде ли не! :( и се стигах до сваляне капака на клапаните проверка винаги саответно бягат от допустимите стойности! Регулирам клапаните (току що точно това правих в гаража )и от тук на сетне пак всичко е ОК, НО.........? Въпроса ми е защо да бяга центровката...... :o Нямам разумно обяснение :oops: колата я карам вече малко повече от 2 години ! Бившия и собственик (баща ми :mrgreen: ) също каза че няма логично обяснение!

 

 

П.С. Не съм сменял ангренажната верига от както карам колата-баща ми каза че незнае кога е сменяна за последно (той я е сменял се пак я е търкалял и той някаде към 12-13 години :mrgreen: ,но не помни кога точно я е сменял)!

Мисля си да не би да се е "разплякала" разтегнала, износила и от там вече да дава отражение в процес на километрите (малко по малко)да дава този аномал :roll:

 

 

БЛАГОДАРЯ предварително за отделеното внимание :smt044:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, първо ще те питам как правиш ретулировката на клапаните, т.е. как установяваш положението на ГМТ, в което да ги регулираш, защото единственото правилно установяване е посредством следене на положението на кобилиците. Т.е. ако правиш клапаните на 1ви гледаш кога се редуват на 3ти. Това е обяснено хубаво в книжкта за Фаворит/Фелиция в раздела Литература. В зелената книжка за 105/120 е посочен един неправилен, т.е. неточен метод чрез закачане на пробна лампа и ако следваш него е възможно да се бъркаш. Още повече, че при разтеглена верига е много трудно да се регулират клапаните, ако следиш с пробна лампа положението на палеца. Най добре е щом не помниш кога е сменяна да почнеш от веригата и после да направиш клапаните. Ако светнеш със стробоскоп ще разбереш колко много се изменя момента на запалване при износената ти верига.

 

Има и друго нещо за което не знам как не си се сетил като си регулирал клапаните толко пъти. Следващия път извади оста на кобилиците, измий я хубаво, разгледай канала за масло как е, да няма запушване, и прегледай дали някой от кобилиците не са за смяна, т.е. да им е паднала циментацията. също обърни внимание пружините на оста да не са блокирали и кобилиците да се движат леко. Извади повдигателните пръти и също виж дали са прави и дали е останала циментация по допирните им повърхности. Ако има ясно изразен точка бягай за нови. Твойте сигурно и отдавна са криви. След като си сигурен вече в механизма, който задвижва клапаните тогава може да пристъпиш към регулировка по метода от книгата за Фаворит като за 1ви и 4ти цилиндър може и директно да гледаш кога белега на ремъчната шайба идва на 0гр. /ако си сменил веригата, иначе само по положението на кобилиците/. Като отвориш капака за ангренажа да сменяш ще ти стане ясно защо идват отклоненията между положението на коляновия вал и разпределителния като е разтеглена веригата.

 

Другия момент, за това да нямаш мощност, е в това че най вероятно центровката на запалването я правиш с пробна лампа, а като е разтеглена веригата е много неясно какво си получил в крайна сметка като момент на запалване. А и при ЧН е необходимо не само преглед със стробоскоп, а и регулировка на ъгъла на затворено положение на контактите и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Колата започва да прекъсва, да тресе, да няма мощност в ниски обороти, по-бавно ускорение

...

По-скоро делкото ти прави номера - неправилно регулирано запалване, не работи вакуумния регулатор или, което е много рядко - откачена пружинка на тежестите на центробежния регулатор.

Ако веригата е много разтеглена като отнемеш газта трябва яко да пропуква в карбуратора, щото тогава центровката бяга назад почти до момента на запалване на друг цилиндър.

 

От въпроса ти не става ясно обаче едно:

- променят се установените от предишното регулиране хлабини или

- променят се положенията на отваряне/ затваряне на клапаните

Ако се менят хлабините - неправилно ги регулираш, което добре е обяснил beliq_lebed.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, първо ще те питам как правиш ретулировката на клапаните, т.е. как установяваш положението на ГМТ, в което да ги регулираш, защото единственото правилно установяване е посредством следене на положението на кобилиците. Т.е. ако правиш клапаните на 1ви гледаш кога се редуват на 3ти. Това е обяснено хубаво в книжкта за Фаворит/Фелиция в раздела Литература. В зелената книжка за 105/120 е посочен един неправилен, т.е. неточен метод чрез закачане на пробна лампа и ако следваш него е възможно да се бъркаш. Още повече, че при разтеглена верига е много трудно да се регулират клапаните, ако следиш с пробна лампа положението на палеца. Най добре е щом не помниш кога е сменяна да почнеш от веригата и после да направиш клапаните. Ако светнеш със стробоскоп ще разбереш колко много се изменя момента на запалване при износената ти верига.

 

Има и друго нещо за което не знам как не си се сетил като си регулирал клапаните толко пъти. Следващия път извади оста на кобилиците, измий я хубаво, разгледай канала за масло как е, да няма запушване, и прегледай дали някой от кобилиците не са за смяна, т.е. да им е паднала циментацията. също обърни внимание пружините на оста да не са блокирали и кобилиците да се движат леко. Извади повдигателните пръти и също виж дали са прави и дали е останала циментация по допирните им повърхности. Ако има ясно изразен точка бягай за нови. Твойте сигурно и отдавна са криви. След като си сигурен вече в механизма, който задвижва клапаните тогава може да пристъпиш към регулировка по метода от книгата за Фаворит като за 1ви и 4ти цилиндър може и директно да гледаш кога белега на ремъчната шайба идва на 0гр. /ако си сменил веригата, иначе само по положението на кобилиците/. Като отвориш капака за ангренажа да сменяш ще ти стане ясно защо идват отклоненията между положението на коляновия вал и разпределителния като е разтеглена веригата.

 

Другия момент, за това да нямаш мощност, е в това че най вероятно центровката на запалването я правиш с пробна лампа, а като е разтеглена веригата е много неясно какво си получил в крайна сметка като момент на запалване. А и при ЧН е необходимо не само преглед със стробоскоп, а и регулировка на ъгъла на затворено положение на контактите и т.н.

 

 

Клапаните ги регулирам както е описано в Зелената книга не по шайбата, а по положението на делкото! Пружините са нови !Делкото е със сменяни оси палците долу! Не е от тях почти съм сигурен! И въпроса е че като ги регулирам сичко си е ОК и няма отклонения !Може би съм забравил да спомене че колата я карам на LPG , а аномалът го прави като я подкарам студена на бензин и я "озрежа" на газ ок нали? ама на бенз. праи тва! Като я карам загряла на бенз. няма ядове(примерно кат ми свърши газта до някоя газ-станция) ама като я изрежа на бенз. студена и се получават такива работи :? и пак казвам ТОВА НЕ Е ВИНАГИ само когато тя реши!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen: Студена на бензин шкодата е отврат ако не си опънал смукача докрай :mrgreen:

Ако пък е опънат сигур' има нещо по смукача дето не е в ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen: Студена на бензин шкодата е отврат ако не си опънал смукача докрай :mrgreen:

Ако пък е опънат сигур' има нещо по смукача дето не е в ред.

 

Студена на бензин не мога да я изкарам от гаража бе човек! И при опънат докрай смокач дори! Има оборори има вс. върви но пред гаража имам наклон сигурно е над 20% и не я ли изфорсирам ЯКО не мога да излезна на бенз.(това се случва само като съм свършил газта иначе на бензин дори не я и паля е..л съм я на 21 години е ако ще!)от гаража -спъва се(като загрее е ок нали) и аз като я вкарам в 3-4000 хил. оборота да излезна от гаража или про потегляне за да не забива муцуната и от там се появява проблема, но пак казвам ТОВА НЕ Е ВИНАГИ! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не й стига бензина като е студена - запушен жикльор или на празния ход или на смукача.

Поплавковата камера нарочно е поставена отпред по хода на движение за да се повишава малко нивото на баир.

Да не би да я изкарваш на заден, то така и трябва да е за да не си пълниш гаража с пушеци?!

 

П.П. Бял кахър е туй. Не си карал студена лада - моторът е като дървен - даваш газ пък глъхне.

Шкодата е доста по-добре, ама ако можеш просто я остави да поработи минутка - водата няма да покаже че се е стоплила, но моторът ще тегли нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не й стига бензина като е студена - запушен жикльор или на празния ход или на смукача.

Поплавковата камера нарочно е поставена отпред по хода на движение за да се повишава малко нивото на баир.

Да не би да я изкарваш на заден, то така и трябва да е за да не си пълниш гаража с пушеци?!

 

П.П. Бял кахър е туй. Не си карал студена лада - моторът е като дървен - даваш газ пък глъхне.

Шкодата е доста по-добре, ама ако можеш просто я остави да поработи минутка - водата няма да покаже че се е стоплила, но моторът ще тегли нормално.

 

Да назад я изкарвам както каза ти(днес я изкарах напреден защото снощи праих реглажа и я палих на бензин и я форсирах "буталата и изкарах и цялата къща усмардех на бенз. и работи пущинята!!!но нямаше проблем с излизането напреден) да не си пълня гаража с газове па той е и в къщата и става мазало :oops: А като я оставя да поработи няма ядове после :D ама обикновенно се барзаме за някъде я за работа я гайето да не изпуснеме и... нали знаеш! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ама ако можеш просто я остави да поработи минутка - водата няма да покаже че се е стоплила, но моторът ще тегли нормално.

:smt017

Ако трябва и 5-6 мин. я остави да поработи на място. Не я тормози. На студен двигател такива обороти са АДСКИ вредни - без значение от марката и годината на производство. Аз лично от години като запаля колата сутрин я оставям да поработи поне 2-3 минути - лятото на празни обороти без газ, зимата - без смукач, но със съвсем леко натиснат педал на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle много си прав ! ТАка е и всички го знаем ,но на газ се си я изкарам от гаража(има мощност) и си я "гъдкам" лекичко докато не качи по 60 градуса, но на бенз не работи ли поне 5минути няма изкарване от гаража! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинът влиза в цилиндрите на капчици, т.е. още е в течна фаза и при изпаряването си отнема топлина, охлажда сместа и тя не изгаря правилно.

LPG-то влиза газообразно и гори добре в студения мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се плашиш и при мен е същото полужението с клапаните и карането на газ. На всеки 3 000 км регулирам клапани(поне вече им хванах цаката ;) )Регулажа е правен и от професионалисти(в сервизи) и пак същото, след 2-3000км. почва да ми тресе мотора и да работи неравномерно. Веригата съм сменял миналата година. Като се разпролети ще пробвам да сменя остта и кубилиците да видя дали ще се оправи.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.