Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxaspepino-racing.comtraxxas

за или против газовата уредба


kawalgia

Recommended Posts

Какво ви е мнението по въпроса за махане на газовите уредби и каране на бензин в смисъл,че печалбата от газта е малка и не си заслужава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че си се объЛкал :mrgreen:

 

Газта е 0.96лв. Харчи 12 (примерно!)

Бензина е 1.60. Харчи 10.

 

100км на газ = 11.52

100км на бензин = 1.60 * 10 = 16лв.

 

Е, щом за теб 4.5лв/100км са нищо карай на бензин.

 

Поздрави

 

PS: Сметките са базирани на моя опит (близо 90ооо км) с Opel Vectra 1.8MI - 90bhp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е прав си,а само да попитам.Значи като запаля на газ колата е шкода фелиция 1.3 карб. и смукача е от две степени пръвата се включва но след малко изключва и колата работи на около 300-400

оборота и чак към 60 градуса се включва втората степен на някой да му се е случвало всичко и е регулирано и на бензин и на газ а на бензин няма никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо общо със смукача. Когато изпарителя е студен, в двигателя ти влиза много богата смес и колата се трови, затова ти падат оборотите. Когато изпарителя загрее се нормализират нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махайте ги като ви мързи да експериментирате ... моита е на 1 година без реглаж / втора ръка / , но досега не съм се доверявал на газаджий на 100% демек задължително след реглаж си добавям малко от мене и резултата е 10.5/11 градско и 6 дълго , а бензина - тва е мръсна дума :evil:

Тъй или инак всяка есен баба е на проверка и дали ще и гледат бензин или бензин и газ разлика няма , само сменям въздушен филтър на 5Ки зареждам на една газостанция ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметката на PRR е съвсем точна и се отнася и за мене в момента. Това от гледна на разходите. Има фалшива или скапана газ на много места, която увеличава разхода. Оттам нататък има и други аспекти - мощността на двигателя намалява, освен при газовите инжекциони, има различни мнения за влиянието на газовото гориво върху износването на двигателя (сега няма да ги изброявам). Мисля, че кадърно поставена газова, комбинирана за предпочитане с аванс процесор и ламбда контрол дава минимални, да не кажа никакви разлики в мощността и консумацията на гориво в сравнение с работата на ДВГ на бензин. Също така зависи от типа горивна система на автомобила. На карбураторен двигател определено има смисъл от газова уредба. Преди около месец аз също си задавах въпроса от заглавието на темата, тъй като ми харчеше 18-20/100 км газ. Но като смених газостанцията, разхода се закова на 12/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята фелиция е карбуратор и бях много доволен от газта.Но някой може ли да каже случвало ли му се е така на газ смукача му да изключва много рано и колата да не държи обороти.Тя и не вървеше хубаво но газаджията я регулира смени плочката и след това я закарах да я регулират центровката на бензин и колата стана самолет, но проблема със смукача остана и освен това сутрин започна да пали трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво гориво палиш сутрин, че пали трудно? Смукача не играе никаква роля при работа на газ. За по-лесно палене на студен двигател някои газови уредби имат обогаиттел на газта. А центровката по-добре да ти я направят като за газ - с 5 градуса повече отколкото на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е изпарителя? Мембраните да не би да са се одървили? Срока им на годност е 2-3 години макс. Имах подобен проблем на студена кола - със една смяна на мембрани се оправи - цената им е около 20лв. и около 30 мин. работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LPG е отпадъчен продукт при производството на бензин и пречистването на природен газ. Компаниите му смъкват луди пари.

Навремето в НЕФТОХИМ-Бургас един факел работеше само за да изгори излишния пропан, за да не го подаряват вместо да го продават.

Но с редица заклинания и държавнически решения, които в БГ не са свързани с екологията по никакиъв начин, LPG навлезе широко като алтернатива на бензина.

Известни са предимствата - пази двигателя, не разрежда маслото, по-малко сажди, киселини и боклуци, високо октаново число, тиха работа на мотора, пази свещите и ред други.

Както и недостатъците - понижена мощност на обикновените мотори, проектирани за бензин - 15% - демек шкодилачето става от 50 на 45 коня, капризите на газовите самоделки и прочие.

Постепенно държавата взе отново в свои ръце и "коригира" цената от 70 ст. на близо 1 лв. за литър.

Идеалното гориво за градско каране - не ти трябва пълната мощност на мотора, така че "скоповането" му на LPG е незабележимо, няма пушеци и цапаници от това че колата се кара предимно студена и на кратки разстояния. Затуй всички таксиджии са на газ.

Баджанакът кара един ескорт пълна инДжекция 105 коня и като мина на газов инДжекцион се видя с пари :mrgreen:

Пък че форда се "скопи" - кой му пука - кара всеки божи ден и разходите за гориво са важни. Е, като рече да я юрка направо е жалка картина - и москвичите му се измъкват :lol:

 

П.П. Преимуществата на LPG се проявяат най-пълно при двигатели, специално проектирани за газ или газ/бензин, както и на двигатели с висока степен на компресия - 11-12 - тогава практически няма разлика във вървежа и харча.

 

Разликата в парите е ясна - едно време при среден годишен пробег 15 000 км държавата искаше данък от каращите на газ около 400 лв. ако се не лъжа - не знам някой плащаше ли го, ама го имаше, а цената на бензина беше около 70 ст.

 

По света и у нас:

В USA-та има около 150 000 000 автоНобила, от тях на LPG и CNG са преоборудвани общо 200 000 < 0.13%, а се знае че америкените са пинтии и скръндзи и ако нещо е чак толкова еФтино и благо се втурват като изоглавени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

По света и у нас:

В USA-та има около 150 000 000 автоНобила, от тях на LPG и CNG са преоборудвани общо 200 000 < 0.13%, а се знае че америкените са пинтии и скръндзи и ако нещо е чак толкова еФтино и благо се втурват като изоглавени.

 

Айде да не съм съгласен :mrgreen:

На Хамериканците им е все тая. Ако толкова бяха скръндзави нямаше да карат на бензин а на дизел!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само и аз да кажа, че на тях бензина им е 2 пъти по-евтин от нашия, а стандарта им не знам колко пъти по-висок и печалбата за тях не е чак толкова голяма и не от такова значение като за нас. Но виж Европа е друга работа.

Аз бих споменал Италия като пример за много газови уредби. Сега не се сещам за точен процент, но мисля че доближаваше половината от всички автомобили. В Холандия също има висок процент. В останалите европейски страни няма много газови коли поради предрасъдъци, а някъде направо са забранени (Гърция).

Като се има предвид, че газта е по-екологично чистото гориво, трябва дори хората да бъдат стимулирани да го използват (както е в Италия - плащат се по-ниски данъци, ако си на газ), вместо да му се вдига изкуствено цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има облекчения и тук, както в Италия, познай кой ще сипе бензин, май никой :mrgreen:

 

Спомнам си как в наяалото на демокрацията бяха ги настъпали нещо на тема безоловен бензин и имаше период няколко месеца, когато безоловният беше по-евтин с 2-3 лева.

Познай с какво се караха всички москвичи и прочие, дето уж бил вреден за старите ДВГ-та.

То митът за вредността си беше държавана лъжа, даже каниха един професор по тАлАвизията и той човекът, понеже да не си плюе на суратя смънка там нещо и накрая рече - всъщност старите двигатели на безоловен правят повече от допустимото азотни окиси и затуй не бива да се кара с такъв бензин.

Скоро след това се появи свърнискоетилираният A 92( близо 40 пъти по-малко съдържание на тетраетилолово) и всичкият бензин в държавата стана безоловен практически.

 

А цялата баница е че себестойността на истинския безоловен бензин( смес от висококачествени и синтетични бензини) е ТРИ пъти по-висока от тази на обикновения и далаверата да се продава е малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз повече не издържах 2 месеца всеки ден при майстора и никакъв ефект с проблема пооправи се съвсем малко и днеска оставих колата да маха газаовото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има облекчения и тук, както в Италия, познай кой ще сипе бензин, май никой :mrgreen:

 

Не е никой, защото и тук има много предрасъдъци спрямо газта. Но определено ще се увеличат много хората каращи на газ и това мисля, че ще подобри изключително лошия въздух в големите градове. Но за съжаление интересите на Нефтохима са по-важни от нашето здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата:

 

Лукойл понижи цената на пропан-бутана с над 4 на сто

14.02.2007 12:02

 

 

 

Лукойл България променя крайните заводски цени на пропан-бутана, съобщиха от компанията.

 

Пропан-бутанът поевтинява с 4,09 на сто до 1 548 лева за тон.

 

 

Промяната е в сила от 7.00 часа на 14 февруари и е във връзка с динамиката на пазарната конюнктура на петролните продукти.

 

http://investor.bg/?id=46992

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз нямам газова уредба. като започнах да карам колата си дадах сметка, че не си струва инвестицията, защото карам малко и започнах да я карам шкодата докато си купя друга кола. Сега 4 години по късно пак си повтарям същото, че не си струва първоначалната инвестиция защото се надявам да сменя колата някои светъл ден.(дано след още 4 години не пиша същото:( )

аз ако съм на твое място няма да си махам газовата, ще сменя майстора и ще се радвам на разликата в цената която за мен не е малка.

 

против АГУ-то ще имам ако имам спорта кола и се радвам на спортното каране, но в една шкода която с двигател 1,2; 1,3 или подобен не виждам нищо спортно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за газта не съм съгласен че е екологично гориво защото тя се приготвя от последната фракция на нефта,демек това дето за нищо не става!А виж за метана(природен газ) съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не се приготвят ами се сепарират - пропанът и бутанът са съпътстващи газове - технологичен отпадък при производството на бензин.

Последната фракция е мазутът или котелното гориво - те са най-тежки и не се изпаряват.

Газовете както се сещаш са първи - още преди да текне бензин :mrgreen:

Изгарят по-добре от бензина, без сажди, по-калорични са пресметнато на килограм и са много чисто гориво, защото не съдържат никаква сяра.

Впрочем разгледай линковете по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тез отпадни продукти бре хора ... ФРАКЦИОННА ДЕСТИЛАЦИЯ нищо ли не ви говори , никой ли не е варил ракия и не се ли сещате , защо дядовците ви държат определена температура на казаните ???

При преработката на нефта резервоарите се загряват постепенно и понеже пропана и бутана са най - леки и с най - ниска температура на кипене изфърчат първи , рафинерията си ги събира и после на газостанцията . След това вдигат температурата и почват да събират останалите деривати и така докато извлекат всички необходими въглеводороди ;)

Точно и по тая причина някой дядо се е сетил , че ако загрее бързо казана до температурата на кипене на етанола и я задържи така за дълго време печели чиста водка , а останалите се тровят с паток :mrgreen:

Ай стига лекций за днес и дано махнат акциза на ракийката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха чети.

 

Propane

 

Sources

Propane is not produced for its own sake, but as a byproduct of two other processes: natural gas processing and petroleum refining.

 

The processing of natural gas involves removal of butane, propane, and large amounts of ethane from the raw gas, to prevent condensation of these volatiles in natural gas pipelines. Additionally, oil refineries produce some propane as a by-product of production of cracking petroleum into gasoline or heating oil.

 

The supply of propane cannot be easily adjusted to account for increased demand because of the by-product nature of propane production. About 85% of U.S. propane is domestically produced.

 

BY-PRODUCT = вторичен/ страничен продукт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.