Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Счупен диск на съединителя. Каква може да е причината, при п


Nuclear

Recommended Posts

Здравейте!

Тази събота ми се случи случка - карам си по В. Левски към паметника и малко след кръстовището с Дондуков, след като включих на трета, отзад (от съединителя) се чу едно стържене, след което двигателят се изфорсира, а колата (120L) спря да ускорява. Помислих, че е изключила от скорост. Но не. Отбивам в дясно и разбирам, че на която и скорост да включа, колата се държи все едно не съм включил на скорост или все едно съм натиснал педала на съединителя. Осъзнах, че не мога да продължа с нея и я оставих за една нощ. Последва теглене до гаража, а тази сутрин - сваляне на двигателя, както и на феродовия диск на съединителя. Оказа се, че централната част (където влиза валът за ск. кутия) се е счупила и дискът си се е въртял свободно, без да може да предаде движението. Ето снимки:

http://nuclear868.net/store/Snimki_i_vi ... uedinitel/

Дискът е сменян преди около 3-4 години, като с него са изминати няма и 10 000 километра и съвсем не може да се каже, че е износен, а старият диск (от преди смяната) беше вече на границите на възможностите си.

Ясно е, че ще се смени, но каква може да е причината да се счупи така дискът? Някаква нередност при монтаж/регулировка или просто лош късмет?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

попаднал си на дефектна бройка . между другото като качвах на моята ми се стори подозрително че ламарината която се е скъзала при теб е "накълвана" - регулярно има следи като от център (преди да се използва бормашината) . тази обработка е безсмислена при феродовия диск и реших че това е ламарина брак - предвидена е била за друго но поради някаква причина не е използвана . при фрикционния диск на Виктор (белия лебед) забелязах същото . можеш ли да изчистиш диска от прахта и ръждата и да го снимаш пак , и от двете страни . интересно ми е дали е същия като моя . кажи и от каде си го купувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wow! Това съм го виждал на форсирана Корса да го прави, но на първа/задна и то с много ръчка! При теб - нямам друго обяснение освен да си попаднал на части менте! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно това , което под феродото остъргано ли е някъде в метал или е отблясък , но ако е стъргал някъде по болтовете на маховика или другаде като нищо може така да се скъса главината ;) До скоро при потегляне имаше при моита ужасно претрисане и метално прискърцване и като отворих съединителя феродовивия диск беше добре остъргал в болтовете на маховика , а като го сменях уж беше мерцедеса на съединителите :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто по-детайлни снимки (с максималната възможна резолюция):

От едната страна:

http://84.21.193.223/store/Snimki_i_vid ... trana1.jpg

Това светлото наистина е следа от стържене някъде.

И от другата страна:

http://84.21.193.223/store/Snimki_i_vid ... ana2_1.jpg

http://84.21.193.223/store/Snimki_i_vid ... ana2_2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега май схванах за това остъргване ... мисля , че е причинено от скъсването на нитовете на втората ламаринка от глвината / таз дето откъм притискателния диск и придържа демферните пружини / Прегледай лагерчето в маховика дали е наред и дали няма луфт в лагера на първичния вал / опашката на скоростите / и ако всичко там е ОК може да си сигурен , че си гризнал дефектен диск , но ако имаш някакви луфтове там е възможно те да са довели до прекомерно усукване на диска и съответно разпадането му по тоз начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първата от по-детайлните снимки се вижда ясно, че половината от нитовете /3бр./, които държат двете феродови обшивки са изтъркани така че предполагам е бил износен вече феродовия диск, въпреки че е на малко километри. Странното е, че би трябвало да изкара над 50к км. Напоследък много ментета са се навъдили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега коляновия вал на двигателя има голям аксиален луфт и това довежда до чупене по този начин на феродовия диск. За целта трябва да се отвори двигателя и да се измери луфта , след което да се поставят с необходимата дебелина подложни шайби намиращи се до опорния лагер на коляновия вал до ремъчната шайба, разбира се старите се изхвърлят. Меренето на луфта става след като се свали картера с помощта на щанга и набор луфтомерни пластинки. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На шкодата на един приятел при смяната на веригата забелязахме /+премерих/, че кол. вал има 0.5мм аксиален луфт. ДВГто е лед основен ремонт с очевидно шлайфан кол. вал и по мойте сметки директно шлайфан до 2ри ремонтен размер, без да са поставени ремонтен размер направляващи пръстени. Та мисълта ми е, че за над 20к км досега не е стигнал до чупене на главинката на феродовия диск, въпреки огромния луфт видим и с просто око. Та мисълта ми е, че е по-вероятно в случая да се касе за дефектен такъв.

 

Nuclear - като направи основен ремонт даде ли за шлайфане кол. вал.? Защото ако не е шлайфан няма от къде да се увеличи аксиалния луфт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не е шлайфан.

Но като се замисля, може да е от неточна регулировка на 3те притискащи "палеца" при предната смяна.

При тази (новият диск вече е монтиран - двигателят още не е качен) се надявам, че всичко е регулирано, защото беше обърнато специално внимание на това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах същтия случай ама явно беше от каране по инерция в смисъл че като караш по инерция по магистралата със 100 и изведнаж пуснеш на скорост се получава удар по съединителя.а пък и от много опити за пилене на гуми също става ако си правил и двете няма как.то има ама все пак съединителя е много слабо мнение на шкодата поне по мое мнение .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този "удар" когато караш по магистрала се получава ако пуснеш много рязко съединителя. Което пък никой не те кара да го правиш :mrgreen: И за да го облекчиш още повече, е желателно да вдигнеш малко оборотите на двигателя, преди да включиш на скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е да напълно си прав.ама като млад и пестелив шофьор много карах по инерция на магистралите особено хемус има много такива места.е тогава нямах идея че има начин да се счупи съединителя.е плавно го пусках ама сега вече ако карам така вдигам и оборотите.аз не го счупих на магистрала,а докато бях на палатка и там вече беше кофти с тегленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но като се замисля, може да е от неточна регулировка на 3те притискащи "палеца" при предната смяна.

Не мисля, че е било в това. Най-добре е всъщност да резкараш палцовия притискател и да си вземеш пластинков като на по-новите. Разликата е огромна. Само че ти трябва и нов маховик и излиза повечко пари като цяло.

 

Тия съвети, които ги давате за превключването с междинна газ и за как по се пази съединителя са смешна работа. Ако няма некачествени части изобщо няма проблем съединителя да издържа на големи натоварвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги луфта се мери като се свали картера при монтирана и стегната шайба на коляновия вал. Допустим луфт е 0.10-0.15. Може да се ползва за целта плосък луфтомер(пластинка). Ако не се обере този луфт, колега очаквай отново да се счупи съединителя. А палците на съединителя се регулират задължително при монтиран нов феродов диск като се потавя опашка от скоростна кутия във феодовия диск(който е монтиран на двигателя) и с две гайки (регулираша и контра) с помощта на шуплер се мери разстоянието между палеца и тази част на палеца, която опира в лагера. Мисля че беше 32 мм. ако не се лъжа. Работата е прецизна и изисква познания и опит. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.