Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

вентилатор на радиатора


todor_velikov

Recommended Posts

може ли някой да ми каже дали може вентилатора на радиатора на Фаворит може да се свали без да се сваля радиатора че е много разправия и играчка.или по-точно може ли да се отвори ел.моторчето и да се извади перката? :?: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фелициям оже и да се свали вентилатора без да се сваля радиатора, а може и да се свали перката после. Предполагам, че и при Фаворит е така. вентилатора се държи на няколко винта около радиатора отгоре и отдолу. Сваля се лесно. Перката после излиза по-трудно, защото трябва да имаш хубав инструмент, за да можеш да я развиеш. Аз лично не можах. Но мотор с перка струвше маи около 30лв., така че незнам какъв е проблем, но можеш да го смениш цялото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами разбити са лагерите на моторчето и като се вкл. опира ламарината около него и е страшен шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя двигател мисля , че е на бронзови втулки , а ако не се лъжа перката е набита в оста без да може да се сваля / сваля се вентилатора от ламарината , но перката не се демонтира от оста / Имаш вариант да си вземеш нов за около 30 -на лв. шкодов или да си вземш от Опел Кадет със пластмасовата кора и да го приспособиш за Шкода. Аз така направих преди време и съм адски доволен ... има 2Х повече обороти и кората хваща 2/3 от радиатора , а включили се мотора почва да трепери от студ :mrgreen:

Нямам снимки да кача , но на някоя среща мога да ти го покажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ще помисля по тоя въпрос ама най-вероятно първо ще опитам да оправа стария че не ми се дава 30лв.не че е много но все пак моя не е изгорял,но има го и тоя вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак се откажеш да го оправяш имам преправен от Голф 2 - давам го за 20лв.

 

този голфовия, ако е с по-мощен мотор от оригиналния на фелиция бих го взел, но искам да включиш в цената и помощ при монтажа;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички отзовали се но се справих сам.оказа се че трябва да се добавят шайби на вала на ротора защото имаше немалък осов луфт .а между другото перката се сваля от ротора (на шлици е) предварително накисната с DL60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак се откажеш да го оправяш имам преправен от Голф 2 - давам го за 20лв.

 

този голфовия, ако е с по-мощен мотор от оригиналния на фелиция бих го взел, но искам да включиш в цената и помощ при монтажа;)

Незнам колко е мощен на мотора пише BOSCH, а лепенката с данните я няма.На Фаворит се монтира почти без проблеми закрепването към планката закачена на радиатора е същото само диаметъра на перката е по-голям та се наложи да я намаля с 1,0-1,5 см., а Фелиция отвътре не съм виждал :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ме прощаваш Scrooge , но тва с изрязването на перката е голяма глупост и води до дисбаланс и бързото износване на електромотора , отделно дифузьора на Шкодата е меко казано смешен и коефициента на полезно действие / обдухването на радиатора / е пъти по - малък от тези на Голфа и Кадета - и при двата са изпълнени с платмасови кутий , които са плътно прилепени към радиатора т.е. и да монтираш голфов на оригиналния дифузьор все едно да си монтираш вентилатор на сенника вместо климатик :mrgreen: Относно оборотите при Опел са 6000 / поне толко пишеше на моя / , а при Голфа мисля , че или 5200 или 5800 об/мин.

 

П.П. Това лято пчти не съм ползвал принудително включване на вентилатора и за повече от 30 сек. не се е включвал , а включи ли се температурата пада значително ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.