Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

делко?


biser.or

Recommended Posts

То че може може ама няма смисъл.Фаворитовото е много по адванс от 120л.Но все пак ако си решил смени само центобежния регулатор ( това са едни тежести които се разтварят и променят предварението на запалването ) Тези на фава и 120л са различни-не че няма да върви колата с другите ама ако искаш да е изпипана работата така се прави.Ако само ще закърпваш положение слагай от 120 и пери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да го замениш само че в комплект с цялата запалителна система. Тоест трябва да сложиш 120ковата бобина с вариатор /последователно свързан резистор/, защото е с по-високоомна първична намотка, за да щади чукчето и наковалнята. Ако оставиш Фаворитовата бобина за много кратко време ще прегорят контактите на ЧН. Освен това е много вероятно и самата бобина да изгориш ако оставиш повече време на контакт. Първичната и намотка е ~1-2Ома и тя е предвидена за работа само с комутатор, т.е. пуска и се ток само ако има въртене на делкото. Когато се управлява от комутатора тока на първичната намотка обикновено е 2-3А, а ако я пуснеш през ЧН ще е максималния, т.е. 12/2=6А На 120 бобината е с 3ома първична намотка и 3 ома вариатор, т.е. тока през ЧН с не я е 12/6=2А.

 

Ако ти трябва бобина от 120 свиркай имам всички чарколяци, както и делко. Аз на 120ката съм с обратната конверсия - делко, комутатор и бобина от Фав. :smt010 По принцип няма причина да не заработи както си намислил, но трябва да се изпипа, може и електронно запалване да се сложи и да се махне вариатора...

 

Колкото до центробежния и вакумния регулатор - мисля, че разликата не е кой знае каква и първо трябва да се пробва как ще върви колата и чак тогава ако има нужда да се сменят. Аз не съм ги разменял, защото не съм намирал някъде таблици за точната промяна в предварението според оборотите при 120 и 135/136. Мисля, че единствено по-осезаема разлика трябва да има в делко от 136Х. Най-лесно и бързо може да се размени вакумния регулатор на двете делка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложи елекронно запалване маха кондензатора и може да запази фаворитовата бобина. А вакумния и центробежния регулатор са толкова непрецизни, че надали ще се усети някаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе запабителни бобини с нискоомна първична намотка /като на Фава/ не трябва да се пускат без комутатор за безконтактно запалване, за да не минава ток през тях на контакт, когато не работи двигателя.

 

Най-добре е с електронно запалване за ЧН, 120кова бобина и махнат вариатор. Като се сложи електронно запалване е силно желателно да се махне вариатора, защото има под и в крайния транзистор на електронното. При corropt сега е така и всичко работи чудесно.

 

За центровка единствено със стробоскоп или на стенд, за да е наред работата. Електронното запалване води до по-високо напрежение на искрата и съответно намалява времето нужно за протичането и. Тоест ако е сложено ел. запалване и статично се направи центровка с пробна лампа за 5гр., като заработи двигателя стробоскопа ще покаже към 10гр. предварение. Този специфичен момент често убягва, а 5гр. не са без значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.