Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Голям ход на педала на спирачките!


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Сменена е помпата на спирачките(зилиндъра над усилвателя)- смучеше въздух от там. Системата е обезвъздушена напълно. Колата спира с блокиране и на 4те гуми(най-често само предните две), но педала почти опира в ламарината! От какво може да се дължи това?

До колко знам като е изключен двигателя и като се напомпа педала трябва да стане твърд. Обаче нестава и си има един голям ход! От изтъркани накладки не мисля че може да е! Единствено пак помпата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надявам се след смяната на помпата да си обезвъздушил цялата система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се!!!

Днес си мислех да не е от автоматичното регулиране на задните накладки. Т.е да е ръждясъл механизма и да не прибутва наклатките към стение на барабана. Ще го пробвам като дръпна ръчната и натисна педала на спирачките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мъркуча си е оригиналния. Т.е със сигурност е напукан или скъсан някъде, но това не обяснява големия ход на педала. Вече разбрах че не е от задните барабани. Единствентото което ми остава е да оправя оригиналната помпа на Гардето, защото мисля че май има разлика с помпата на 120ката. Но изглеждаха същите.

 

Всъщност някой може ли да каже има ли разлика м/у помпата на спирачките на гардето и на 120ката. И двете коли са с усилвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали има разлика, но ми се е случвало подобно нещо при монтаж на помпа от лада на фиат - уж са еднакви, ама лостчето, дето задвижва буталцето на помпата от педала се оказа по-късо и трябваше да се навари малко отгоре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако накладките са много изтъркани и не си натегнал ръчната може да ти е по-ниско педала . Но пък чак до ламарината не трябва да е ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали има разлика, но ми се е случвало подобно нещо при монтаж на помпа от лада на фиат - уж са еднакви, ама лостчето, дето задвижва буталцето на помпата от педала се оказа по-късо и трябваше да се навари малко отгоре

 

Точно това си мислех- лостчето на усилвателя(което бута помпата) на гардето просто да е по-дълго от това на 120ката. Снищи подготвих новите гумички и изчистих помпата на гардето и ще видим. Предполагам че така ще заспят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем случайно бродейки из интеркларинета намерих това ръководство за ремонт в картинки на помпата на Garde/(а и не само) и обезвъздушаването на системата...

http://garde.plivnik.cz/repairs/repairs_item.php?id=6 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на 120 лостчето,което излиза от сервото и натиска буталцето на помпата е на резба и е възможно да е много навито.Пробвай да го поразвиеш малко,което увеличава дължината му и оттам променя ефективността.Предполагам,че на гардето ще е по същия начин,опитай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната помпа беше разглобена и внимателно сглобена. Помпата от 120ката махната и сменена с оригиналната си на Гардето. Последва обезвъздушаване като течността сменена с DOT4. От предните спирачни апарати забелязах някакво сълзене от винтовете за обезвъздушаване. Понеже винтовете бяха нови им трябваше малко повече затягане, за да си легнат в леглата.

Резултата беше и 4те колела блокират, но педала е някъде около средата. Предполагам че това идва от механизма за реглиране на задните накладки. Уж ги бях изчистил, но явно нещо съм изпуснал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако педала се вдигне след опъване на ръчната , отиваш отзад / ако не си със саморегулиращи механизми / и почваш да натягаш ексцентриците доде затегне и връщаш малко назад. Ако имаш саморегулиращи механизми почваш да им баеш с разни шпрейове доде почнат да разпъват накладките и тогава ще ти се вдигне педала ;)

 

П.П. Ако нищо не помогне ... тичаш до аптеката за виагра :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХАХА това с виаграта ми хареса- директно в казанчето за течност! :mrgreen:

Поне хубавото е че си направих труда да развия барабаните от двете винтчета(мислех че няма да успея). Тогава бях издухал(с компресор) всякакви боклуци от барабана, разглобих целия апарат и с телената четка. Но нищо не съм смазвал(може тук да ми е грешката), понеже си викам че се напича и няма смисъл. Ще ги отворя в събота и ... :mrgreen:

Трябва ли/ Може ли да се смазват триещите се части в механизма на барабана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до сега нищо не съм смазвал и не мисля, че грес или масло което може да попадне върху накладките е добра идея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саморегулиращият механизъм е около 7 кинта на колело. Това е при условие че е еднакъв с 120ковият. А колегата правилно по нагоре е писъл за проблема които имах след като смених цялата система. Имах същият проблем колата спира ам педала е до долу. Откачих помпата и развих шпилката на сервото. Резултатът щях да цункам джама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз вече мога да цункам джама :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Отворих барабаните отзад, свалих целия спирачен механизъм и първо с телената четка, после с шкурка където трябва. Забелязах от механизма за автоматичното регулиране на наклатките, че тези две колелца за били удряни с нещо и планката беше крива. От там идваше лосчето да не се мести. Смених го, сглобих и затворих барабана. Натиснах педала и всичко си беше ОК.

Колата спира повече от перфектно :mrgreen:

Единствено едно остана - като дръпна ръчната дясното колело винаги блокира а лявото не. Поиграх си с регулацията от купето - отхлабих много дясното, натегнах много лявото- пак дясното блокира при дръпване на ръчната!!! Мислех си да не е различно феродото!!!!!!!(кой знае какво са правили преди мен) Това го прави и при крачната спирачка. Голяма мистерия

 

П.П Барабаните отвътре са много криви- на вълни, има ли смисъл да се купува ново феродо или първо да се оправи неравността???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.