Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбо компресор на OCTAVIA II 1.9 TDI, 77 kW (105 к.с.)


skostadinov

Recommended Posts

Здравейте колеги!

От декември 2005 съм горд собственик ( :) лизнгополучател де...) на OCTAVIA II 1.9 TDI, 77 kW (105 к.с.) и съм наистина страшно доволен от колата. Вече и навъртях 27 000 без никакви проблеми - само малко тенекеджийство :( , но то не се брои тука. Колата си я пазя повече от жената - карам я само аз и то много внимателно. Всичко сменям по график - масло, филтри, антифриз, гуми, джанти, баланс... Нафтата само от проверени и реномирани бензиностанции... абе гледам всичко да е на 6 без никакви компромиси въпреки някои ценички :x .

 

За съжаление обаче ми гръмна турбото. Двигателят работеше на място, на паркинг и аха всеки момент да тръгвам и стана страшно - загуби мощност, гъст бял пушек с нафта и масло от ауспуха... :cry: просто се поболях, ви казвам. Закарах я с пътна помощ в ЕТ и си изчаках "нормалния срок от 2 до 3 седмици" за доставка на ново турбо. Добре, че е още гаранционна. Вчера си я взех отремонтирана и все така хубава :D.

 

Междувременно обаче, поразпитах и се оказа, че този двигател имал фабричен дефект в турбото, който се появявал именно на 25-30 000 км. Разказаха ми за още два такива случая, които са станали през последната година, две при коли, които са произведени 2004/2005. Проблемът бил, че турбо компресорът, който е на тези партиди бил произведен в Румъния и дефектирал доста често - 30% от всички фабрични дефекти по колата били от турбото. Та, въпросът ми е: знаете ли нещо повече по темата? Дайте малко акъл какво да се прави, че да не се повтаря тая история, щото вече сигурно ще откача напълно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 Честито и добре дошъл!

За пръв път чувам за подобни проблеми, но явно си ги има. А новото турбо къде е произведено? Хубаво е, че е била гаранционна, но имай впредвид, че турбото е консуматив (така да се каже)... Стискам палци да не ти се случчва подобен инцидент за в бъдеще. За съжаление това май е единственното, което мога да направя...с палците :) А предполагам и ти - все пак не си ти виновен, а дефект... Така че - дано не се повтаря!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - наистина съжалявам за случката. Гадно е :(

 

Иначе турбото е капризно. Не е лошо да оставяш колата за 30-60 секунди да работи на място преди гасене ако си я натоварвал преди това. В задръстванията ако не ръчкаш не е необходимо, но примерно като спираш на бензиностанция на магистралата е почти задължително. Аз лично оставям последните 500 метра да си кара по интерция докато падне от 120-130 на 40-50 км/h. Това е около 30 секунди и турбото поизстива.

Друго не се сещам. Имаше една тема за турбо таймер. Ако ти се рови прочети. Може значително да увеличи живота на турбото ако караш по-спортно. Аз в града не юркам а и да юркам и давам време след това да навакса :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам кола като твоята, skostadinov. Вече е на 47000+ км. Турбото даде ли някакви признаци, че ще се чупи? Повишен шум, нещо друго?

Разбра ли колко струва ново турбо?

И изобщо колко км му "дават", че да знаем кога да се гласим за...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на всички за коментарите.

 

baijoro, нищо подозрително не се появи преди яко да запуши. Като че ли само леко вдигна оборотите непосредствено преди това. Малко след като запуши, защото се е нагълтал и с малсо двигателя, ми присветна лампата и веднага го изгасих. Добре, че имах малко масло от последната смяна и го долях. Един познат- автомонтьор ми каза, че по някога в такива случаи има опасност двигателят да не може да изгасне, когато се изключи от стартера, продължавайки да си работи с гориво, което е примесено с повече масло и става едно мазало.

 

А иначе за цената на турбото не посмях да се интересувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е на 47500 км! Доста притеснително звучи това-към 25-30000 км да се прецаква турбото.Значи единствено може да се надяваш да не е дефектно! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СЪЧУВСТВИЯ!!! И на мен ми смениха турбото-гаранционно, заради теч на масло от него, на 10500 км!!! Но аз чаках 5 седмици за доставка....

И аз глезя колата си само с хубава нафта(OMV Srint/Alpin diesel), карам я много внимателно и т.н., но явно тия компресори не са много добри.Четох в АutoBild, че при VW Golf 4 TDI се сменяли постоянно и имало много оплаквания на клиенти.

Въпреки това съм доволен от колата си и пак бих си взел TDI (следващия път по възможност 6 цилиндрово...) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.