Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Датчик за маслото


kolev123

Recommended Posts

Някой би ли ми казал дали се сменя лесно датчика за налягането на маслото. Моят си работи, но му се е отчупила клемата и ще трябва да го сменям. Като постои колата и маслото се оттече в картера дали от пробката за датчика ще изтече масло?

А някой има ли представа каква им е цената и дали имат разновидности?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-5 лв. струва датчика. Едва ли има огромен избор в магазина - какъвто ти дадат. Ще поизтече масло, като го развиеш, но можеш да запушиш дупката с пръстче докато се готвиш да навиеш новия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега е хладно и маслото има голям вискозитет, така че ако го правиш на студен двигател няма ппоблем. Датчик става от Favorit/Forman. Щуцера му е същия като на датчиците на VW например така че може и нещо западно да пасне, само че те са за различни налягания. Трябва да го подбереш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро си смених моя датчик с нов от магазина на Сточна гара от тези за Фаворит/Фелиция, които се навиват директно на блока без преходник - струва 6,20лв. Имай предвид, че фабрично датчика е навит залепен с някаква специална боя на сух и обезмаслен блок! Аз моя го стегнах с динамометричен ключ 50Нм намазан с бързосъхнещ сив трунд и чак на следващия ден я подкарах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E как ще я разбиеш тая резба? Този датчик дето е за преходника е модел от преди 30г. и повече. То и преходника се навива със същото усилие както и новия датчик, който е директно за блока без преходник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите датчици като на 100с са с леко конусовидна резба и там усилието е мътно понятие, но те са в комплект с преходник. Аз такива без преходна втулка не съм виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Така и аз ще сменям датчика,че от там ми изпуска масло...взех си един от Сточна Гара(4 лева е за 105/120).

Само не разбрах на мен нужен ли ми преходник?Или само свалям старият и навивам новия?

 

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми тече от известно време, затова днес свалих датчика - изтеклото масло беше незначително като количество. После свалих и преходника и се чудя кво може да е станало, че да тече от него. Опитах се да завия друг преходник (използван), но не тръгва добре в началото да се завива и се отказах, да не се повреди резбата в блока. В крайна сметка обезмаслих всичко с коресилин, и го завих преходника намазан със силикон, а след това завих и датчика. Утре ще се разбере дали ще спре теча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го смених защото протече през самия датчик - прес пластмасовата му част, явно се е пробило нещо вътре. Резбата на датчика е конусна и няма нужда от никакви оплътнения и не се стяга прекалено много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Протичането през датчика се случва даже доста често при западните автомобили. Но на мен сега ми тече от преходника - прокапа и сега въпреки силикона. Та утре ще мръдна до бай Мето на Сточна гара да си купя един нов преходник и един датчик без преходник - та каквото пасне по-добре него ще го оставя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV - и на мен ми беше протекло от преходника. Вземи си от новите датчици - които са по-компактни и се навиват директно на блока. СТруват 6,20 при бай Мето. Аз съм с такъв сега. Не мажи със силикон! Фабрично преходника е бил намазан с боя за болтове и навит на чист блок! Преди да навиеш този обезмасли доколкото е възможно и намажи леко резбата с алкидна боя и после не бързай същия ден да я палиш. Аз го стягах и с динамометричен ключ за по сигурно, че не обичам да пипам по усет... Момента е колкото за преходника, т.е. около 50Нм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вместо боя използвайте тефлон за водопровод . на моята така съм монтирал цалата маслоизмерителна техника (маноконтакт , температура на маслото , налягане )и не тече никъде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, купих датчик от новите, за без преходник, намерик и някакъв алкиден лак, но той няма ли да го залепи и после няма отвъртане?

Кво е лошото на силикона? Аз с предишния картер го бях чукнал при пробката и се беше развалила резбата, та като сменях масло обезмаслявах хубаво, мажех със силикон яко и затягам, след няколко часа като постегне наливах маслото и така не съм имал проблеми с течове. Тефлон нямам в момента.

За тоя маслен датчик най ме е страх да не се е преебала резбата в блока. Че тогава ще трябва с течен метал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резбата в блока не вярвам да се е повредила. Намажи го с алкидна боя, а не със силикон /не може да нямаш у вас боя/ и го стегни хубаво. За тефолоновата лента се изисква повече опит, не става от първия път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, аз ли съм късметлия или просто не е небходимо всичко това, което вие описвате. Аз просто си развих стария датчик подсуших колкото е възможно мястото за навиване и резбата и навих новия без да го мажа с нищо. Тръгнах след 2 мин. и не тече изобщо масло оттам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се сменя само датчика е едно - не се маже с нищо. Аз съм сменял така датчик. Но тук проблема, с какъвто се е срещнал и Белия лебед, и аз сега е хлабина в резбата на преходника - между него и датчика или между него и блока. Там проблема на мазането със силикон или с алкидна боя е, че трудно се обезмаслява - от блока постоянно сълзи масло. Та тая вечер съм го оставил да се изкапе, а утре ще го мажа с алкиден лак и ще го завинтя, и чак утре вечер или вдругиден ще паля да пробвам. Че изтече доста масло от тоя преходник - направо като из ведро се лееше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.