Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Tips and tricks за палене на двигател който не иска да пали.


Satan

Recommended Posts

Имам двигател непален отдавна, който се опъва и не иска да запали. Давайте идеи как да го пусна. Всичко е проверено искра има, аванса е точен. Пробвах с няколко карбуратора, но с никой не дава дори признаци че ще пали (дори не "приритва"). Понеже диагностиката на запалителната система е по-лесна от тази на карбураторите снощи направих следния експеримент - някой върти на стартер и друг отзад при отворени клапи на карбуратора пръска в камерите с нещо запалително, например дезодорант. В интерес на истината от това прикиха двигателя значи проблема е в карбуратора но тия дни пробвах 3 различни и успеха е нулев. Някакви идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

развиваш свещите и наливаш по 3- 5 мл масло в цилидрите , превърташ мотора без свещи да се омаслят стените на цилиндрите , навиваш свещите и пак опитваш за запалиш. ако не запали знаеш че проблема не е в липса на компресия заради сегменти .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един ел. клапан на карба! Ако по някаква причина не стига напрежение до клапана, може да не пуска бензин! Провери дали цъка на контакт клапанчето!

По добре наливате бензин директно отгоре с една капачка да видите дали ще пририта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все на един от трите карба му е бил изправен ел.-маг. клапан. По-скоро ми намирисва, че изобщо не достига гориво до карба. Провери ли дали помпата ти качва бензин до карба. Да не са й заминали мембраните. Изкарай от карба маркуча, който идва от нея и върти на стартер да видиш дали цвърка от нея бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, добре е да си сигурен, че бобината и кондензатора са в ред. Понякога може да има видима искра, но да не е достатъчно силна.

Същото важи и за кабелите - можеш да ги провериш за всеки случай - ако на някой му е много по-различно съпротивлението, значи е заминал.

Може да напълниш ръчно поплавковата камера на карбуратора с чист спирт или спирт за горене, хем да си сигурен, че има гориво, хем да разтвори евентуално вода ако има.

Също така ако си сложил аванса на запалването на 5 градуса преди ГМТ, мръдни го с 5-6 градуса и в двете посоки, за всеки случай (мойта например работи на бензин по-добре на 10 градуса, отколкото на 5).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За карбураторите : Пробвах три различни както бях писал един EDSR като на него съм му подал +12V на клапана освен тожа пробвах и без иглата на клапаназа жсеки случай не мисля че е от това. Пробвах с един едно камерен от Шкода 100 с ръчен смукач и последно сложих еднокамерния с който си работеше двигателя на 1000МБ-то. Всичко е уплътнено и изглежда нормално. Регулировките са нормални също, опитвал съм със и без смукач с продухване и тн. за да предодвратя възможност от задавяне. Бензиновата помпа работи бензин има нивото е ок.

За запалването : делкото е напрактика ново, настроил съм аванса по книга. Луфта на чукчето и наковалнята също. Кондензатора, бобината, палеца, капачката, кабелите и свещите са изправни като съм пробвал с по няколко различни комплекта които съм имал под ръка. Сега съм с едно електронно запалване и без кондензатор и искрата е видимо по-силна. Реда на запалване също е спазен.

Регулирал съм клапаните, защото имах подозрение че от там може да идва проблема. Газоразпределитеният механизъм се движи свободно.

Последното нещо, което направих е да развия свещите и да сипя обилно WD-40 в цилиндрите, за да разствори, ако има нещо, заради което да са запекли сегментите. Изчаках известно време навих свещите и опитах да запаля. Тогава запали, развъртя се двигателя за няколко оборота и угасна. В гаража всичко стана в пушек предполагам заради изгорялото WD. Не успях да повторя експеримента.

Търся някой колега с компресиомер за да измеря компресията и да видим дали е от това. Изчерпан съм и нямам идеи как да постъпя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше, като искаш измери си компресията за твое инфо, но при всички случаи не е от това. Подпалвал съм бензинов двигател с компресия 5.5 !!! което нали се сещаш на каква степен на сгъстяване е равно?!

 

Опита ли да пуснеш запалване от 4-ти цилиндър? Ако не си, това е грешката, особено като се сменя делкото. Просто размени кабелите на дистрибуторната капачка и опитай пак. Така трябва да запали.

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но това не е от значение. Помня като купувах МБ-то и то не беше палено сума време и с бая зор запали. После си го прибрах на ход. Но го палихме 3 часа и накрая стана с бутане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи запалихме ... с бутане. Тоя двигател определено върви повече от оригиналния. Ще довърша нещатата и тия дни може да дойда с нея на срещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снищи мъчихме 120ката на съсед да запали. Не беше палена от 3 месеца! Със стартера не стана, но я бутнахме точно за 15 метра по нанадолнището и си запали на 3та. Ако може някой да ми обясни научно или не научно защо става така, ще съм му благодарен.

П.С по незнайни причини имаше откъсната жица за + на бобината. Втора дроселова клапа беше зациклила отворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че му трябват повече обороти за да запали когато е престоял двигателя. И аз го наблюдавам тоя ефект. Какво ли не му правих на този двигател, на стартер не поиска да запали, но с бутане стана от раз. Сега се чудя какъв карбуратор да му измисля, защото в момента е с еднокамерния от стария двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тури му двукамерен от 105/120 само може да му смениш жигльорите размери за Шкода 130, за да усетиш истинската сила на тоя мотор.

Обаче после лекичко настъпвай - внимавай да не откинеш полуоските;) или най добре си сложи и по-дълъг диференциал 4,22 от S105/120

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност за каква кола и двигател става въпрос. Варбурговия карбуратор с неговата механична 2ра клапа как е спрямо шкодовия. Всъщност кое е по-добре с вакуум или механична?

На мен най ми харесва карбуратора с металната тръбичка към делкото. Jikov 32 EDSR мисля че беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купето е 1000MB а двигателя 110r. С механично отваряне на втора клапа трябва да върви повече. Казват че вакуума е по-икономичен. Иначе двукамерните карбуратори Jikov за Skoda са три вида EDSR, SEDR и DDSR . SEDR е новата версия на EDSR, като до колкото знам е преработена главно системата за празен ход. DDSR никога не съм виждал, но по кнгите пише, че е с механична втора степен. DDSR са слагали само на Skoda 110r и може би 110LS. EDSR е най-разпространен а последните 105/120/130 са със SEDR. И DDSR, и SEDR са разработени на базата на EDSR, който пък е краден от някакъв "западен". Това е което знам и съм чувал. Надявам се някой да има повече информация. Може би трябва да го пуснем в нова тема за прегледност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се прибера ще го видя този "варбургов" карбуратор. Пък да не се окаже въпросния DDSR, защото ако имаше място за вакума щях да кажа че си е шкодов. А и си пише Jikov!!!

Стана интересно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вартбург имат доста съвместими или взаимствани части със Шкода. Карбураторите на Вартбурга са като Шкодовите почти. Плюса при тях е, че са с механично отваряне на втора камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един хубав линк за карбураторите на 110Р:

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2006030101

До 76-та година са слагали DDSR, после - EDSR, в две модификации. А най-интересното е, че са слагали и някакъв Вебер - 28/36 DCD:

karburator1_02.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда ми много стабилен карборатор- WEBER.

На карбуратора от вартбург пише ikov 32 SEDR!!! Чист шкодов с механична 2ра клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.