Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фабия - маркуче за задна чистачка


hamsia

Recommended Posts

Понеже проблема е доста често срещан ( и рпи мене беше) реших да го опиша:

 

Лично при мене капеше в краката ми след като "напомпам" няколко пъти за да нагнетя вода за задната чистачка.

По съвета на Fabia vRS ( + риентировъчна снимка) в тази тема http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3138 се насочих към проблема ( Много мерси - даде ми насока - и то много голяма).

Значи по неговите обяснения и патила - той е успял без да маха нищо освен да откачи бордовия компютър от пластмасовата стойка ( незнам какви ръчички имаш - но ние трима се пробвахме и пръстите не можахме да си пъхнем:)

Затова съветвам:

 

1. Махане на капака на въздушния филтър( мисля че и един купунг с кабели за да непречи - към самия капак е).

2. Махане на самия въздушен филтър.

3. Откачане на 2 - тръби и отвиване един болт 10 който е в основата на пластмасовия корпус на въздушния филтер - от другата страна е с един гумен тампон.

4. Малко по силно дърпане на тази основа - понеже от задната страна съшо е една гума и излиза и корпуса на въздушния филтер.

5. Открива се прекрасна гледка (:smt008 :smt008 :smt008 :smt008 :smt008) - въпреки това не можахме да се ориентираме кое е маркучето - затова най -простото - гледахме откъде протече.

6.Снадката е едно Г- образно съединение - втъква се хубаво и вече по усмотрение се доукрепва за бъдеще - но е ужасн о тясно и късо:)

7. Аз го направих с две свински опашки от най финните - на двете рамена на около по 5-6 милиметра - по преценка- вижда се къде трябва да се пристегне като го сглабяте.

8. Проба и сглабяне на обратно:)

9. :smt006 :smt013 :smt006 :smt013 :smt006 :smt013

 

Не съм сигурен че ще удържи, но все пак, ако не удържи следващия път мерките ще са по крути:)

Цялата операция няма да отнеме повече от 5 минути - за стигането до маркучето - самото поправяне - не се ангажирам:)

На мене лично с още двама приятели - 2часа - но ние не знаехме какво търсим и къде точно е - общо взето карахме на принципа ако то тука не стане ша пробаме от дето може:)

Надявам се да съм помогнал.

Снимки не правих, защото разглабянето на въздушния филтър няма нужда от снимане, а самото маркуче - то тва нещо снимка го не лови - протече ли - то е:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се включа. Днес с не особена изненада открих, че пръскалото на задната чистачка не пръска. Махнах компютъра и точно зад него се отрки разкаченото маркуче. Достъпът до него не беше абсолютно никакъв проблем и освен това маркучето не беше късо, всичко пасна идеално. Цялата работа отне около 1-2 минути. Може би се дължи на това че двигателя е малък, и аз не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друг хинт - ако пак спре да пръска на задната чистачка и не се е разкачило отпред, махате задните седалки. В ляво, разкарвате де що има пластмаса до седалките и отдолу - още надки, нататък ясно... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

izov - Аз не посмях да махна компютъра от кабелаците - но дори да го бях направил, пак беше тяасно заради въздушния филтър, а и разкачането не стига , че беше много отдолу ами и назад - никаква видимост .

Даже и сега дето знам къде е - трдно ще го напипам без да махна филтъра.

Явно има някаква разлика в местоположението.

Но поздравления за успешната операция :smt007 :smt007 :smt007

 

Поздрави

 

ПП: Ако не е тайна , освен че го втъкна някакви други манипулации допълнителни прави ли по укрепването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно разположението е доста различно, защото около моя комп няма въздушен филтър, пространството е много открито и лесно за работа. Само трябваше да махна компа от трите щипки. Между и при мен компа се намира там където показва снимката.

 

Нарочно не правих допълнителни укрепвания. Искам да видя какво ще стане. Ако пак се разкачи вече ще взема мерки. Иначе маркучето не е ъглово както пишеше някъде - съвсем обикновена снадка е и е доста хлабава. Интересно ми е дали цялата тази работа не става от налягането... Другия вариант е тъй като сечението на маркучето е доста малко по-лесно е за течността да замръзне и като пуснеш да пръска налягането да ги разкача... Ще видиме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми определено снадката е много хлабава.

За замръзването е яасно - но при мене с тва Г-образно снаждане още повече спомага за разкачане.

Честно казано аз уж укрепвах - но не съм сигурен до кога ще издържи.

Надявам се зимата да изкара - напролет смятам да е по интелигентно:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми определено снадката е много хлабава.

За замръзването е яасно - но при мене с тва Г-образно снаждане още повече спомага за разкачане.

Честно казано аз уж укрепвах - но не съм сигурен до кога ще издържи.

Надявам се зимата да изкара - напролет смятам да е по интелигентно:)

 

Поздрави

Приятелю навремето ти казах кое как, при вида на шлаух би могъл да се сетиш, че едно леко сгряване на маркуча за задната чистачка би било равно на заварка.

 

поздрави от варна лекия климат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм привърженик на леките сгрявания ( макар че с лепило ефекта ще е същия).

Въздържах се от този начин за момента тъй като едното маркуче е много късо и при някакво прецакване било със сгряването или с лепило - не ми се мисли за смяна:)

Мерси все пак - но за момента ще се въздържа от по груби мерки - ще търся решение все пак :-k

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен точно на тази снадка се беше разкачило, но едвам съм го стигнал с 300 зора. Аз доколкото я видях ми прилича на умален модел на тези където закачат пароструиките в автомивките, а при тях като дигне налягане и няма разкачане. Може да се махне само като спреш водата от крана. Ще видим дали като стане пак студено няма да се разкачи пак, ако се разкаи че трябва да ходя в Еуратек. :smt014 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде пак проблеми с тъпата задна чистачка - вече взе много да ме дразни. Преди няколко дни забелязах, че като пусна вода към задната чистачка има забавяне от около 2-3 секунди, но все пак водата си тръгваше с добро налягане. Днес като извърших тази процедура вратата на колата беше отворена и долових острата миризма на течността за чистачки (ама каква гадория съм взел не е истина :lol: ). Наведох се под колата и какво да видя - лоооквичка. Малка, ама локвичка. Изпсувах грубянски и махнах компютъра. Маркучето си беше на мястото, но като го опипах беше влажно (това само как прозвуча :D ). Явно все пак пролизва лекичко. Уикенда го дават хубаво времето и мисля да подсиля снадката. Дайте някакви идеи, обаче да не се нагрява или да се нарушава цялостта по друг начин.

 

Поздрави! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Такаааа,закарах колата в ЕТ, защото така или иначе трябваше да ми пребоядисат двете врати от дясно,защото някой си беше играл върху тях с ключове или пирон...

 

Пуснах си поръчка и за проблема със снадката. Сего отидох да взема колата и ми бяха ремонтирали някаква друга снадка,не тази която бях поръчал изрично. Сега не мога да кажа дали другата снадка е имала проблем или не... Както и да е - оказа се че системата на чистачките има много,ама адски много снадки - до калници,по тавани,по незнам си какво си и т.н.

 

Оказа се че нямат в наличност тази която ми трябва и ще я доставят след 2-3 седмици- Цената е 8лева и казаха че се сменяла лесно. Причината за повредата е нискокачествена течност за чистачки - така че купувайте само качествени неща и момчето каза да са за -60 градуса, че иначе проблемиии.

 

Освен това цялата тази работа не се покрива от гаранцията, така че ще си плащаме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия не са хора :)

Много слаба система за задната чистачка - то не са снадки, то не са маркучи.

Ако искат мога и течност издържаща на −273,15°C да си сложа за да няма проблеми.

Ми да кажта като хората , че е слаба верига и а не да се оправдават веднага с друго. Спор няма, че ако си с лятна течност и застуди сигурно не издържат прословутото множество от снадки.

Но явно не държат да си напънат малко мозъците за да се измисли решение на проблема.

Много ми е интересно, защо не се покрива от гаранцията - логиката сочи, че яавно многоо хора ползват течност за чистачки издържаща на скромните -40 °C или още по смчшните -20 °C :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемчика ми обясни че системата била с толкова много снадки, за да бъде защитена - каквото и да значи това...

 

Взеха ми 15лв. за закачане на някъв маркуч, за смяната на това чудо не знам колко ще ме изръсят...

 

Снощи си купих 2 литра течност за -60 градуса,дано нежните маркучета издържат тоя път :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, явно е на много гадно място това маркуче при Фабията. Свалих компютъра, обаче зад него нито мога да бръкна, нито да видя нещо. А иначе, като включа помпата оттам тече. Явно ще трябва да се маха и филтъра, обаче голям студ е навън! Ще карам без задно църкало, пък дано има някой по-топъл декемврийски ден, предразполагащ към махане на филтър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pdp11 аз го сменях на Панчарево и беше бахти студа по едно време - ма бяхме на закрито иначе чувството е неприятно:)

Ако разположението е същото като моето - е няма как да се разминеш без филтъра - иначе те признавам за факир:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

И аз се справих сам най-после и то само за 30 мин, за което благодаря на hamsia. При Фабия класик въпросната снадка се намира в ниша под компютъра, но за който не го е виждал къде е, няма как да го намери. Трябва някой да му цръкне, за да види откъде изтича водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Та при мене като ми отказа задната пръскачка се оказа бая сложен проблема:

1.Проблем при снадката при самата помпичка.Тя пък е закачена на казанчето.То пък за да стигнеш до него сваляш кората на подкалника и кората под двигателя/ако някой камък не е свършил тая работа/.Но в общи линии не е кой знае каква врътня.

...обаче... :oops:

След отстраняването на проблема и последващ тест пак шуртене на вода! :evil:

2.Следващия проблем се оказа някъде около кутията на акумулатора.Дали беше протъркана тръбичка или някоя снадка,забравих.Но е веселба да смъкнеш акумулатора и кутията му.Първо разкачаш целия въздушен филтър.

Мислех си,че проблема е остранен,обаче........ :cry:

3.Е,вече историята с компютъра я има разказана.Разликата при мене беше,че не се наложи да свалям компа от мястото му.А с монтьора ми успяхме да наденеме снадка от някакаво маркученце.За уплътнение пъхнато във второ маркученце.Апропо така отстранихме и другите два проблема.

И засега поне всичко си работи безпроблемно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

И аз да се похваля че се справих, макар и без да знам че я има тази тема.

Количката е Фабия 1.4 МПИ

Отне ми 15 минути да намеря в интернет схемичка и 15 минути да оправя проблема.

Инструменти-кръстата отвертка и Т образен ключ 10-ка.Ако няма такъв става и с върток с удължение от гедоре.

Свалих филтъра, като на гумените тампони за да излезе, трябваше да го разклатя по посока на движението и излезе веднага.С дърпане директно нагоре-не излиза.Не можах да разбера откъде тече, а и не знаех за съществуването на Г образната снадка.Бях сам и нямаше как да разбера.Затова- първо пръснах малко, а после видях че течноста се събира по рога отгоре.Пробвах с огледало-не видях.Светна ми веднага че е откачен маркуч и просто започнах да търся такъв.Снадката е точно до болтовете на планката която закрепва акумолатора.Черна е на цвят-снадих я и я подпъхнах да се подпира на болтовете.

Работи та се къса :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я и аз да се опалча. Става дума за служебната ми Фабия Комби. Отдавна съм вързал с три свински опашчици снадката под компа на двигателя.

И при последните застудявания с лятна течност в казанчето (какво да кажа служебна, палиш и караш и оставяш на следващия да я оправя) пак спря да пръска отзад. Обаче ясно чувам че шурти някъде отзад, а под колата няма локва. След внимателно изследване се оказа, че се е прекъснала снадката зад задната лява врата. За разлика от Фелите, тук седалка не се сваля. Сваля се кората на задния високоговорител и снадката е между високоговорителя и колана. Пак 3 свински опашчици.

Сега за по-сигурно съм махнал трите опашчици под компа. Просто снадката в двигателния отсек се стига по лесно.

А на мойта кола, понеже винаги си сипвам течност с темп. на замръзване съобразена със времето и сезона, проблеми нямам. Просто снадките са със защитна функция, за да не цъфне шлауха някъде. И по-добре без свински опашки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте, от 2 дни имам Фабия 1.4 и установих, че си изхвърля течността някъде около казанчето - там протече като направих тест. Сега тепърва ще започвам да изучавам как може да се достигне до това място за да се види какъв е проблема ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Колеги, кажете как да я пристегна тази снадка до борда, че като цръкне два пъти и се откача.Много глупава работа. Мерси предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, кажете как да я пристегна тази снадка до борда, че като цръкне два пъти и се откача.Много глупава работа. Мерси предварително. :)

Имах същия проблем с изкачането на маркуча от снадката. Проблема се реши простичко - за 7,60 лв. от ЕТ си купих пръскачката - това от което излиза водата преди да попадне върху задното стъкло. Моето се оказа пукнато и затлачено с котлен камък. Преди да монтирам новата част продухах шлауха с едно казанче течност - нямаш си престава к`ва мизерия излезе. Сега и казанчето и тръбата са чисти и пръскачката е нова и не е запушена и в резултат - маркуча не се откача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, кажете как да я пристегна тази снадка до борда, че като цръкне два пъти и се откача.Много глупава работа. Мерси предварително. :)

Имах същия проблем с изкачането на маркуча от снадката. Проблема се реши простичко - за 7,60 лв. от ЕТ си купих пръскачката - това от което излиза водата преди да попадне върху задното стъкло. Моето се оказа пукнато и затлачено с котлен камък. Преди да монтирам новата част продухах шлауха с едно казанче течност - нямаш си престава к`ва мизерия излезе. Сега и казанчето и тръбата са чисти и пръскачката е нова и не е запушена и в резултат - маркуча не се откача.

 

 

Мерси, колега.Ще пробвам така-дано стане!!! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Колеги здравейте искам да попитам някой има ли схема или дали знае откъде минава маркуча за задната пръскалка че моята е затапена с болт още на геобразната снадка под компа и не виждам никаква тръба да я съединя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.