Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Втулки за Октавиа


wayne1981

Recommended Posts

Първо искам да ви поздравя за добрият форум. Винаги съм бил фен на Шкода и особено на старият модел на Октавиа. Тои излезе 2-3 години преди да взема книжка и много ми харесваше-има много класическа форма на кола- повечето са или много заоблени или пък много рабати (поне за мен де). Както и да е вече си я поръчах-Шкода Октавиа Тур 1. 9 TDI. Понеже пътувам доста често из Българиа и виждам доста такива по пътищата едно нещо ми е направило впечатление-отдолу им виси няква плоскост много близо до земята. Поради тази причина попитах днеска в ЕураТек дали колата не може да се повдигне и те ми казаха че слагат някви втулки дето я повдигат. Въпроса ми е колко надежни са тези втулки и дали няма вместо това някакви други амортисьори които са с по-дълго рамо.

 

Мерси предварително за инфото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво точно слагат, но предполагам, че са някакви пръстени към леглото на пружините(например гумени). Такова нещо като по-дълъг амортисьор не вярвам да има, тъй като колата не лежи на амортисьорите, а на пружините. Противното би било вредно за каросерията. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега!

И честито за бъдещата придобивка! =D>

 

Тази плоскост която си видял, предполагам е протектора на двигателя. Наистина, болна тема е близостта й до земята при Октавиите. Но, по-добре с нея, отколкото без ;).

 

На въпроса ти. Не знам дали знаеш, но 4х4 модификацията на Октавия е повдигната спрямо стандартната (151мм просвет, вместо 134мм при стандарнтата). Това което аз разбрах пак от Еуратек е, че това повдигане е направено фабрично в завода именно с подобни "втулки" (не знам дали е правилно да се наричат така обаче). Ако това наистина е така, въпроса до колко са надежни мисля, че отпада :mrgreen:. Колкото до по-дългите амортисьори - аз лично незнам дали има такъв вариант.

 

Друг е въпроса, дали не е нужно да се направят и още някои промени или настройки по окачването, за да се запази правилна геометрията на колелата. Незнам, не съм много на ясно какво би се променило и какво не, но просто ми е минавала такава мисъл през главата.

 

Добавка:

ikonoma, да - нещо такова мисля че правят. Но мисля, че въпросните пръстени са си метални. Няма смисъл да са гумени. А иначе това за пружините и амортисьорите със сигурност трябва да е така :mrgreen: . Ама предполагам, че под "амортисьор", колегата има предвид именно комплекта пружина + амортисьор. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на ладата имам гумени за да повдигат задницата, та затова си помислих, че и тук са такива :oops: Няма абсолютно никакви проблеми с тях. Вече 10-ина години е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То само Октавията да беше ниска:)

Фабията на същото дереже - ходих за риба - 2 пъти опрях - щтях да умра:)

Но пък е добре, че има протектор.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!... :smt005

"Плоскоста", която виси често е протектора/изолатор на двигателя. Предпазва от мизерията по пътищата, картера от драскотини и ожулвания при леки уради, както и изолира доста от шума на двигателя (без него, колата определено е по-шумна). Ушетата, с които е хваната кората са доста мънички и слаби, и както си забелязал - често сдават багажа и кората увисва, огъвайки останалите ушета, които на свой ред се сдухват. Не е проблем да се кара и без кората. Тя е от пластмаса, която всъщност е доста мека и тънка, и конструкцията и е по-скоро направена за изолация на шума + мизерията. Принципно най-много ако си без кора, да си одраскаш картера (ако удара е силен, дори и с кора...има вероятност да спукаш картер). Лошото е че кората не се захваща директно на колата, а на други пластмаси, които са закачени на коша. Та така > не е пробелам да се кара без кора, но при теб това скоро няма да се случи - все пак колата е нова. Ще почакаш малко :mrgreen: Имай впредвид, че вибрацията от дизеловия двигател е малко по-силна... Както казах, пласмасата не е особенно дебела...

Ама да ти имам белите кахъри ;) Я бегай да удариш една бира по случая с новата кола (нищо, че още не е пристигнала - ще дойде).

Колкото до втулките, сложи си. Малко презастраховане не е излишно, имайки впредвик дупките, които ще се поотворят зимата :?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте най-лесния вариант за леко повдигане на колата. Аз си сложих малко по-големи гуми на джантите и сега Фаворита (вярно че той принципно си е по висок от Октавиите) ми е на 2 педи почти от асфалта. Разлика спрямо оригиналните гуми - голяма. Ето и една снимка - като на нея да имате предвид че съм на баирче с ръчна и задницата е паднала... :) малко жертвах външния вид за височината. С нископрофилни гуми Фаворита става друг.

 

 

 

.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за обясненията.

Разбрах за какво става дума. Аз тия втулки си поръчах ама исках да чуя и чуждо мнение. Като питах за амортисьора понеже съм малко скаран технически имах предвит цялото чудо- пружина и амортисьор.

Сега остана само да я взема кошницата То аз я видях понеже я имаха на склад, ама нали трябва некви щуротии да и се правят (КАТ, восък и др) и ми обещаха до 10 дни да ми я връчат. Ще видим де....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ЕураТек-170лв с монтажа

 

А казаха ли с колко ще се повдигне колата така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добре бих казал :smt017.

 

Еми, ще чакаме първи впечатления като я вземеш. А и някоя и друга снимка също няма да откажем ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано по скоро ти дойде возилото.

Относно втулките - не са кой знае колко големи. Представляват нещо като цилиндър , от алуминиева сплав, с височина около 2-3 мм. и диаметър 3-4 мм.

Относно щита под мотора. Наистина оригиналните са пластмасови, но ако не се лъжа в сервизите на Шкода предлагат метални. Някъде във форума има писано по въпроса. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно щита - няма голяма полза :evil:

Оказва се че при Octavia като моята има една греда която е по-ниско от щита! Не знам кой кретен го е измислил но аз съм я кривнал. Тия от Еуратек казаха че не е нищо сериозно но са били длъжни да ми го кажат....

 

Поздрави

 

PS: Май и аз ще взема да питам за втулки за моята. Много е ниска тая кола :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно щита - няма голяма полза :evil:

Оказва се че при Octavia като моята има една греда която е по-ниско от щита! Не знам кой кретен го е измислил но аз съм я кривнал. Тия от Еуратек казаха че не е нищо сериозно но са били длъжни да ми го кажат....

 

Шантава работа :roll:. А коя точно е тази греда (или къде е)? Че ми стана интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да погледна как е при мен. Когато си оправях пооткъснатата кора, бая си полежах отдолу... но явно не ми е направило впечатление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.