Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с парното


zloQQ

Recommended Posts

Темата е на chakalcheto

 

зравейте! аз съм съвсем пресeн шкодаджия. имам октавия tdi 99 (от 5 дни), парното работи само на мах, на 4-та степен! 1,2,3, не. и климатика духа само на 4-та. моля да ми дадете някакъв съвет какво да правя.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само и аз да спеделя опит.

 

Може и да е от самия ключ на вентилатора, но може и да е по-натам по системата.

Хич ме няма по жичкаджийските работи, но съм виждал как е реализиран ключа на вентилатора на Citroen ZX (нямам представа дали при Шкодата пак е така). Значи при "0" е ясно - веригата се прекъсва, при "4" - пак ясно пуска се максимален ток към вентилатора. Междинните позиции обаче прекарваха веригата през странен... да го наречем "резистор" (беше нещо като реотанче за бързовар ). Това реотанче се намираше в тръбопровода на вентилацията... явно за да се охлажда, защото когато аз го видях беше изкарано на открито и се загряваше до червено (съвсем сериозно), когато беше на междинна степен. Само незнам дали се е ползвал само един такъв резистор, или за всяка междинна степен на вентилатора е имало отделен. Аз видях само един.

 

Идеята ми е, че ако реализацията е подобна, проблема може да е не точно в самото копче, а някъде по-натам по жиците. Хрумна ми този вариант, точно защото казваш, че вентилатора ти работи само на "4" - тогава веригата се затваря директно без да отива към въпросния резистор. Разбира се... ако въобще системата е реализирана по този начин

 

Поздрави.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички предполагам че аз мога да помогна защото работя в EURA TEK.Проблема е в реостата на парното ,нов не е толкова скъп

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го Човекът

Добре дошъл.

Имам питания - приемаш ли

 

Поздрави

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да питам нещо.Когато работи вентилатора на парното издава едни такива стържещи звуци.Като вляза в някоя дупка спира после пак тръгва и т.н.

 

Знам че повредата ми е че е изхабена тая повърхност в която се трият четките на моторчето.Тва оправя ли се ?

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление колектора неможе да се поправи защото самият вентилатор е с набита перка и е балансирана много прецизно и ако успееш да я извадиш без да я счупиш ,което е малко вероятно то след това неможеш да и оцелиш баланса и всичко отива на вятара.

 

ПС> за фабия или октавия е моторчето

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам следното въпросче - Мога ли да си сложа мулти-функционален волан на Октавиата? Става дума за Octavia II. Мерси предварително

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да можеш , но за мулти волан ти трябва и оригинален касетофон ,stream za oktawia II, но волан е трудно да намериш,а в магазина е скъп и то доста

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат:

Значи при "0" е ясно - веригата се прекъсва, при "4" - пак ясно пуска се максимален ток към вентилатора. Междинните позиции обаче прекарваха веригата през странен... да го наречем "резистор"

 

Абсолютно същият беше принципа на ключа на вентилатора на голфа който карах преди време. Тогава проблемът ми беше идентичен с колегата т.е. работеше само най-бързата скорост. Останалите не работеха защото съответните резистори които намаляват напрежението за съответните по-слаби скорости бяха изгорели. Почти на 100% съм сигурен, че и в случая с октавията проблемът е в ключа. Просто се сменя с нов това е решението!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

yohi написа

Marinov написа:
Останалите не работеха защото съответните резистори които намаляват напрежението за съответните по-слаби скорости бяха изгорели. Почти на 100% съм сигурен, че и в случая с октавията проблемът е в ключа. Просто се сменя с нов това е решението!

 

99% съм сигурен че това е проблема и ще внеса лека корекция- резисторите не намаляват напрежението а тока.

И това което казва човека от ЕураТек е вярно сменя се ключа и нещата ще се оправят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

yohi поствах и двете мнения за да се внесе яснота. Резисторът/съпротивлението В СЛУЧАЯ намалява големината на напрежението( U=RI), колкото и да не е "коректно" формулирано. Имаме класически случай на реостат(съпротивление с променлива стойност) и затваряйки веригата през съответната степен на съпротивление променяме(намаляваме) стойността на U(напрежението) съответно намаляват оборотите на вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.