Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Неравномерен празен ход


txl

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Имам такъв проблем от известно време. На празен ход оборотите не са постоянни, променят се може би в границите на около 250 оборота, дори и повече.

За тези симптоми знаем две възможни причини:

- двигателят дърпа въздух от някъде, откъдето не трябва

- запушване някъде в карбуратора

 

По тези две точки сме направили следното:

Колекторът е добре почистен и изгладен в повърхността си, с която ляга към главата, гарнитурата не е сменяна, но изглежда добре. Притегнат е. Изчистен е много добре и от другата страна - откъм карбуратора. Ламаринката под карбуратора също е изчистена, карбураторът е шлайфан и също е идеално прав и чист. Гарнитурите между карбуратора и колектора са сменени, карбураторът е притегнат добре. Карбураторът е разглобяван, като от него е сваляно всичко и е чистен с вряла вода. Жигльорите са чисти, специално внимание е обърнато на жигльорите за празен ход. Преди 5000км карбураторът е чистен пак, също с основно разглобяване и киснене в кореселин.

 

Тъй като проблемите се появиха, след като сваляхме карбуратора и пипахме по дроселовата клапа на втората степен, се съмнявахме, че проблемът може да е в лоша регулировка на отварянето на клапата, когато е напълно затворена. Въпреки това, дори и при лоша регулировка, симптомите би трябвало да са нисък или висок празен ход, но не и неравномерен. А и днес промених малко регулировката и, но отново няма подобрение.

 

Някой може ли да помогне с други идеи за това къде и в какво може да е проблемът?

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ладите това става като се износи лагера на плочката на делкото.

Сигурно и тук има някоя втулка или лагер - тогава постоянно се променя луфта на чукче наковалня и даже може да прекъсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, виж белега на шайбата на коляновия вал как се държи! От карбуратора не ми се вярва да идва проблема- щом е проверен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валът на делкото има две втулки, а и самият вал се износва, и става голяма хлабина между чукчето и наковалнята. Така че провери тая хлабина дали не е прекалено голяма. Но все пак прекалено голям е диапазона на тая промяна - да попитам ако спадне с 250 оборота под нормалните 750 не гасне ли двигателя?

Мисля, че не трябва да изключваш и по-комплексна причина, т.е две или повече неизправности наведнъж - карбуратор, свещи, запалване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но все пак прекалено голям е диапазона на тая промяна - да попитам ако спадне с 250 оборота под нормалните 750 не гасне ли двигателя?

 

Ами принципно работи и около 500 оборота, но сега ако се регулира нормално празния ход на около 700 - гасне.

 

Днеска ще пробваме някои други експерименти и ще видим дали има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, приятелче!

Я кажи защо трябваше с вряла вода да го чистите това нещо? После слагахте ли спирт?

Този симптом през многото години на работа съм го виждал при различни модели карбуратори и почти винаги се е оказвало, че някъде вътре из каналите се движи, като живак капчица вода...Премахването й става или с много силен въздух - над 5 атм. или с добавяне на спирт /Метанол/.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз понеже знам, че са проверили със стробоскоп съм почти сигурен, че дроселната клапа на 2рата камера е отворена повече от нужното. И тогава не се получава по-високи обороти, а точно ритмична промяна на оборотите и нестабилен празен ход. Двете дроселчета трябва да са почти затворени! Нали Митко беше писал, че има плочка и индикаторен часовник - звънни му и действайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

scorost: това за водата беше полезно да го знаем, не сме слагали спирт после... Но все пак проблемите започнаха още преди това.

 

Иначе днес сложихме друг карбуратор (за жалост и него не сме го пробвали на друга кола), но положението никак не се промени към по-добро :roll: Наблюдавахме следното явление: двигателят е топъл, палим и оборотите са под 500, едва се държи. Оставяме го да работи, оборотите постепенно се повишават, стигат 1000, после 1500, дори повече :? Това е без да се пипа педала на газта, отзад следим двете клапи на карбуратора - затворени са. Така че вече втори карбуратор, с който се случват странни неща, и си мислим, че проблемите може и да не са в карбуратора.

 

Запалването не сме го гледали със стробоскоп още, но ще трябва да го направим. Иначе свещите изглеждат прилични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой го знае по тези тънки каналчета как ще кондензира и после пак ще стане на капка!

Аз понеже от скоро съм с компресор ще взема да ги продухвам след промивката. А всъщност така направих последния път за Гардето, но не съм задълбочавал:) :smt006

Инъче горещо съветвам да се провери белега на шайбата как се държи.

А и се сетих друго нещо - от както не работи добре двигателя един и същ бензин ли е налят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пипнахме отново регулировката на клапите - затворихме ги повече, и разменихме карбураторите с друга кола - работеща :) Проблемът ни явно е в карбуратора, но като че ли сега е малко по-добре. Вероятно причината е или регулировката на дроселовите клапи (ще ги регулираме с плочка и индикатор), или в жигльорите, защото сме пипали по тях също и може да сме прекалили...

Благодаря на всички за идеите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.