Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем, незнам какъв!!!


f0f0

Recommended Posts

Братлета, помагайте.....

Тази сутрин като запалих, както обикновено на бензин със смукач, след като поработи 2-3 минути започна да глъхне и да пърпори, като че ли прескача един цилиндър.

Изфорсирах няколко пъти до към 4000 оборота обаче нищо не се промени :(

Като задържа на около 2000 оборота, работи обаче много пърпори.

Ако пусна газта веднага гасне :(

А като изгасне трудно мога да запаля след това :(

Също така... започна много да пуши, като че ли гори много масло.

 

Снощи, към 20:30 се прибрах от Панчарево, и както обикновено си я обърнах на бензин. Оставих я работеща деба.

 

Да уточня: Като казвам пърпори, имам предвид, че работи като трактор на ниски обороти.

 

Дайте некви идеи, какво може да се е случило?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше задавена нямаше ли да се оправи като изфорсирам няколко пъти яката? И друг път съм я давил, но се е оправяла сравнително лесно с форсаж, докато продуха остатъците от горивото.

Възможно ли е да се е запушил жигльор или нещо такова по карба?

Ако се е запушил жигльор, като прехвърля на газ би трябвало да работи нормално, или не е така!?

Напомням, че карба е с щуцери, за газта, не с плочки.

Възможно ли е да е от карба изобщо, и дали ще мога да прехвърля на газ?

От друга страна, може ли да е от свещ или кабел на някой цилиндър?

 

Поне да мога да я подкарам та да я закарам на човек дето разира от тея неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно и да е от свещ/кабел. За да си сигурен дали проблема е там на работещ двигател започни да откачаш/закачаш всеки един от кабелите от делкото. Ако при откачането на някой от тях не забележиш разлика в работата на мотора, значи проблема е там.

Лично аз свързвам работата на мотора като на трактор с неработеща свещ/кабел, но не ми се връзва с трудното палене - то обикновенно е породено от лоша центровка или пък от кофти свещи. Всъщност ти свалял ли си свещите да ги видиш на какво дередже са. Ако са мокри, със сигурност са сдали багажа и трябва да ходиш за нови, т.е. голяма е вероятността проблема да е и от тях.

Гасненето също може да е от лоша центровка, но може да е и от повреден електромагнитен клапан (устройството, завито отдясно на карбуратора с една жичка, която е захваната за клемата му. Като дадеш на контакт - иди отзад и махни тази жичка. Ако чуеш "цък" значи клапана е изправен. Може обаче да се е запушил жигльора под него - развива се клапана и се вади жигльора.

За друго в момента така от разстояние не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две години имах подобна история с ладата - качи се госпожата, запали и се удави яко.

Теглиха ме до сервиза.

Два часа не можаха да я запалят и в сервиза.

Накрая едно момче се сети и отвори мембранката дето връща автоматично смукача - виснала като...

Даваш газ, реве и се дави та гасне и после няма палене.

Пътьом се разбра че има и пукнатина на капака на делкото, един цъфнал кабел и една духната свещ.

И това посред лято.

Смениха капака на делкото, туриха някакви сухи свещи, кабели от една бракувана морга и нова мембранка - стана чакмак.

Та понякога се събират много неща отведнъжм, а някои се влошават когато грохне нещо друго.

 

Шкодака обаче не е с въздушна клапа, а с пусков шибърен карбуратор :cry:

Така че мятай свещите както рече ШЕФА :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да проверя първо свещите и след това, ако не е от тях да гледам последователно, Кабели, делкото и карба. Ако не стане... на сервиз :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин като запалих, както обикновено на бензин със смукач, след като поработи 2-3 минути започна да глъхне и да пърпори, като че ли прескача един цилиндър.

- Като почне да загрява трябва да върнеш смукача, защото почва да се дави от богатата смес. В началото ще са все още ниски оборотите, но не трябва да гасне. Не задържай дълго време дръпнат смукача. Ако си с новия модел карбуратор трябва да можеш скоро след като е запалила да намалиш оборотите със смукача до към 1000 и да работи спокойно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, че на загряла кола като дръпнеш смукача започва да се дави. На моята като й дръпна смукача и на студено и на топло - все си вдига оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да... на мойта верно беше така..... Като дръпна смукача на загряла кола се давеше. Но определено не е от смукача защото съм му свикнал и си знам, че като вдигне над 40 градуса го връщам и си работи нормално.

Все пак не я карам от вчера..... Но това е нещо различно и изобщо не прилича на задавена кола :(

И изобщо се съмнявам да е от богата на гориво смес... ама знае ли човек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още една опция - износена игла на карба, не затваря и дави.. но при всички положения на газ трябва да е ок тогава. И мойто мнение клони към свещ/кабел - обаче пък ако е така - тогава на газ ще е по-зле отколкото но бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай следното:

Вадиш свещите (на студена кола!) слагаш ги на един добре загрят котлон да се понапекат, слагаш ги обратно и пробваш САМО на газ, с малко цъкане на обогатителя, с пълна газ и трябва да запали. Дори на 3 цилиндъра да е ще запали.

 

След като запали и поработи (дотук не става дума изобщо за смукач - не е нужен) отиди отзад и виж по онзи метод с ваденето на кабелите един по един, да видиш дали от тях е проблема.

 

А за бензина - напълно излишно е да я прехвърляш на бензин за паленето - на -20 съм палил без грижи на газ. Бензина ти трябва само в случай, че ти свърши газта. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Galliard33 - Това с нагряването на свещите е интересен подход и ще го пробвам, дано да мога да запаля :)

 

А за паленето на бензин не съм съгласен с теб по няколко причини...

(изказвам лично мнение и не искам да обиждам никой)

1. Ако я работиш само на газ не е особено добре за мотора, карба и бензиновата помпа и маркучите край нея.

2. Ако не си я карал дълго време на бензин и ти свърши газта, както ми се случи на връщане от морето миналото лято, карба може да се е разсъхнал, да е запушил жигльор или каквото и да е, и да не работи на бензин. Как тогава се прибираш до вас? (мене ме дърпаха 4 мацки с форд фиеста, няма да ти казвам какъв срам брах)

3. На бензин определено паля МНОГО по-лесно особено при ниски температури.

4. Нищо не ми пречи да си я паля на бензин и след това да прехвърля на газ. Все пак за едното палене не изгаря литър бензин ;)

 

И все пак, всеки си има право да си кара колата както намери за добре ;) Имам и други приятели които си карат колите само на газ, и зиме и лете, въпрос на личен избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На четири винта е мембранката на ускорителната помпа. Тя се намира от дясно на карба като застанеш отзад. Прегледай дали е читава, да не е скъсана. Лесно е и отстраняваш тази възможност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

аз имах подобен проблем ....

оказа се че делкото ми беше се раздробило.

 

Както си карах от Банско към София и край Дупница колата започна да губи мощност да забива нос в земята кадо подам газ да пука яко от към двигателя и всякакви странни звуци.

Първо си помислих че е от бензина който съм налял, после след като заредих пак до горе нищо не се оправи, после си помислих че е задрустен карбуратор, но явно не беше, запалих трудно на бензиностанцията. Можех да карам на 3-та с малко газ което е не повече от 60-70км/ч. На Перник угасна след като пуснах газта и ми стана ясно че проблема е сериозен. Все пак запали, но като пусна газта започваше да губи обороти и да гасне... Е все пак стигнах до София с 1000 зора и хубаво че угасна на 300м от нас. Повече не можах да я запаля до като не смених делкото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,

Работи като трактор значи не работят цилиндри ( един или няколко). Сега, на 3 пали та даже и върви ама на 2 нема да стане.

Цилиндрите може да не работят защото няма искра. Газоразпределението е по-малко вероятната причина.

Така че сложи едни чисти свещи и пробвай. Ако става -> цапа свещите и не е добре.

Ако пак не става, проверяввай тоците капачка, коксче, палец, чукче да не замасява някъде, кондензатор .,... много са, по-добре да те дръпнат до някой сервиз със стенд

 

Айде успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пробвах почти всичко, описано по горе :)

Топлих свещи на котлон, сменях ги, гледах кабелите, делкото и т.н.

Ето какво стана......

Запалих някак си и дадох междинна степен, газ - бензин, изчаках да изгори бензина, докато изгасна. Прехвърлих на газ и опитах да запаля. Запали :) и си работи прекрасно. От няколко дни карам така :( трудно е малко..... но пък на газ паля ужасно и сутрин не смея да се опитвам изобщо.

Изключих възможностите да е от:

Свещи, Кабели, Делко или изобщо от тока.

Сега, явно проблема е в карба някъде..... но не съм много вещ в тия неща :( и ще трябва да я карам на майсторче.

Днес сутринта обаче, като запалих на бензин, като че ли работеше нормално :?: а може да е временно явление :(

Притеснявам се, ако го сваля и разглобя, дали ще мога да го събера след това. Иначе съм изчел почти всичко във форума, що се отнася до карбуратори.

Чудя се дали да не си взема един, на който да се обучавам известно време, преди да се пробвам на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам едни дето нещо му запича 2ра степен и не може да се оправи, а и капака не е мн прав. стой ми някъде в мазето изчистен. ще го намеря и ако искаш кажи да ти го донеса на срещата в събота да го разглобиш 10 пъти и да го сглобиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капак съм изправял с елементарна преса или менгеме, но с променлив ефект, защото понякога се пукат. Такава преса съм виждал и при Сашо на Брегалница до една купчина с карбуратори. Между другото при него си намерих и оригинален циферблат за километраж/спидометър на 120-ка в mph :) Мога да го сканирам, ако иска някой да го репликира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

corropt sorry за грешката :oops: - ако можеш го вземи на срещата. Но не съм сигурен дали ще успея да дойда.

Все пак ако не ти представлява трудност го вземи със себе си.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.