Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бутала и сегменти от ЗАЗ на 120L


biser.or

Recommended Posts

Чудя се, дали да не пробвам и аз?! Един познат го направи и е супер доволен. Престърга оригиналните ризи, сложи бутала и сегменти от ЗАЗ 968м, глава от 105L и колата стана самолет .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мераклия може да знае нещо...

image012.jpg

Модел: 120L

Собственик: Павел Янков гр. Варна

Произведена: ноември 1985 г., форсиран двигател с руски бутала и сегменти, фрезована глава, 62 к.с.;

Пробег: 78 000 км

Член от: 03.03.2003 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросният господин е бащата на Ясен, и сигурно се сещате, че Яската му ги е слагал. А относно буталата от ЗАЗ - това е вариант "Дефорсиран", т.к. с тези бутала горивната камера става по-голяма. Най-добрият вариант за 120-ка е 120-кови бутала + сегменти ЗАЗ + 100/105 глава. Дори аз лично препоръчвам повече 100С глава защото стъблата на клапаните са 7.5мм, а на 105/120 са вече 8мм. (има повече спорт в 100С-ката) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм пробвал - стават заз-овите сегменти, но са по-дълбоки - трябва да се престъжат буталата, да стане по-дълбок канала.

Далаверата е с масленият сегмент - казват, че е по-добър, защото е от 4 части. А иначе другите сегменти май са по-твърди - така казват разбирачите! Аз лично не мога да кажа - карах ги около половин година и нямаше видима разлика на ризите(ръб).


А иначе аз съм със 100s-кова глава и изпъкнали бутала (GLS?) и колата върви добре. А за 100с-ковата глава ми се струва, че е по-успешна от оригиналната 120кова. Пробвал съм и 105, ама далавера никаква :(


Според мен, една добра комбинация би била 120кови първи и втори сегмент (има български 28лв.?) и маслени заз-кови(18лв.?).
Успех!
;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Малко ъп на старата тема.Откъде да намеря маслени сегменти от ЗАЗ 72мм,че ми трябват за 120-ката? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Какъв е замисъла с тези сегменти от ЗАЗ?Да не би да са по-износоустойчиви или с тях колата да не пипа маслото?А самите бутала по-добри ли са като концепция от 120-ковите и къде всъщност е далаверата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно заради харчалъка на масло се слагат сегменти от ЗАЗ.Синята ми 120-ка е с такива и при нормално каране не бара маслото,ако я вкараш в лютеницата вече е друг въпрос. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Точно заради харчалъка на масло се слагат сегменти от ЗАЗ.Синята ми 120-ка е с такива и при нормално каране не бара маслото,ако я вкараш в лютеницата вече е друг въпрос. smile021

Според мене не са добър вариaнт от гледна точка, че са по-твърди и има по-голямо износване на ризата. A ако ме питате РБС от VW на 120 ката и хвърчите smile035
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

А още по-добре 135-6 мАтор с Kолбеншмит сегменти (само за 90 кинта) и си ти човека. :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пък и разхода на масло не идва само от сегментите.. А и липсата на гумички на клапаните. Проблема с гумичките се решава, когато се направят легла за тях на самата глава. Но хич не го препоръчвам , че ще се чудиш що ти се натягат клапаните на 1000 км . С една дума не слагай гумички ако мислиш да слагаш де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно предимството на ЗАЗ-овите и VW костенуркови бутала и сегменти - ами помислете, това са мотори-въздухари и работната им температура е около 100 градуса, така че материалите издържат без проблем на прегряване... въпросът е останалата част от шкодовия мотор /глава, лагери.../ доколко ще издържи. Разправяли са ми старите майстори и още много "хватки" за удължаване живота на шкодовите мотори, но това е дъъълга тема... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Аз се извинявам за късното включване, но аз имах шкода 120Л от 1988 до 1996г. Тя беще колата, която ме научи на автомеханика. По въпроса:

1. Маслени сегменти на ЗАЗ стават перфектно след престъргване на буталата, защото имат разлика в дебелината на сегмента.

2. Сегментите от ЗАЗ са перфектни по отношение на разхода на масло/без пипане оригиналните на Шкога горят около 0,5л/1000км/. 

3. В допълнение към темта, за по-евтино намаляне на разхода на масло се добавят гумички на клапаните. НО, ако са от Жигула/Лада/, ремонта е наистина евтин!!!

На моята "Японка" съм го тествал, с години нямах АБСОЛЮТНО никакъв разход на масло!!! Сегменти от ЗАЗ и гумички от Жигули - Верния начин/И изпробван най-важното/!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. В допълнение към темта, за по-евтино намаляне на разхода на масло се добавят гумички на клапаните. НО, ако са от Жигула/Лада/, ремонта е наистина евтин!!!

На моята "Японка" съм го тествал, с години нямах АБСОЛЮТНО никакъв разход на масло!!! Сегменти от ЗАЗ и гумички от Жигули - Верния начин/И изпробван най-важното/!

За преди години и оловен бензин може .  Пробвай със безоловен бензин и със гумички на клапаните , за 10 000 км изгаряш леглата на клапаните и хвърляш главата . А и сега със безоловния бензин +разхода на масло ( 300-500 мл. на 1000 км ) запазваш мотора в пъти по-дълго време ...

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...
  • 4 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.