Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Октавия или Корола


mathematician

Recommended Posts

Здравейте,

 

Гледах няколко коли от средния клас.

 

Форд Фокус, Опел Астра, Рено от тези дето ги рекламират. Тези са малко по-евтини и малко по-малки на размер.

 

В крайна сметка се спрях на избора м/у Октавия или Корола с малки колебания за Форд Фокус.

 

Октавията е малко по-голяма като размери: +16см на дължина, +6см на ширина и е с 1см по-ниска от Королата.

 

Спрял съм се на дизеловите варианти - 1.9 ТДИ на Октавия, Д4Д на Королата. Октавията е малко по-тежка с 100 кг. Съответно и двигателя и е малко по-мощен 105 коня с/у 90 коня на Королата. Двигателят на королата е с една идея по-икономичен, но не толкова много, което ме учудва, защо дават почти един и същи разход на гориво.

 

Като цена и двете коли са горе долу еднакви.

 

Не съм ги карал още, но мисля да направя тест драйв и на двете машини и на Форд Фокус също.

 

Малко инфо за качеството на различните производители и марки:

 

http://toyota-club.net/files/03-03-14/03-03-14_tuv.htm

http://toyota-club.net/files/04-05-10/04-05-10_mod_adac.htm

http://toyota-club.net/files/03-09-15/03-09-15_tuv2003.htm

http://toyota-club.net/files/05-07-20/05-07-20_mod_adac-2004.htm

http://toyota-club.net/files/04-04-10/04-04-10_mod_tuv-2004.htm

http://toyota-club.net/files/05-09-10/05-09-10_mod_tuv-2005.htm

 

Като гледам Тойта е номер 1 по качество. Което накланя везните в тяхна полза. Обаче Октавията е по-голяма като кола и по-агресивен външен вид има (като дизайн).

 

 

Вие какво ще кажете? Като фенове на Шкода, сигурно ще кажете Октавия. ;-)

 

Итересува ме някои да е карал и двете коли и какви са му впечатленията и защо е избрал едната (Октавията да кажем във този случай).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм карал тези коли, но съм се возил доста и в двете. Мога да кажа че Октавията вози много по-комфортно. Освен това в Королата аз не се чувствах добре - беше ми доста тесничко (193 см съм висок, не е чак толкова много), явно е съобразена с габаритите на японците ;) .

 

За надеждността да се изкажат колегите, които карат Октавия, но аз без колебание бих избрал нея, що се отнася до возия и комфорт в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз като теб много се чудех каква кола да си взема! Аз избирах между Октавия и Фокус! Фокуса определено е по-дървен като дизайн(особено отвътре)! Пък и много хора не ме съветваха да взимам Форд! И в крайна сметка от 2 седмици карам Октавия 1.9 тди само, че автоматик! Ако имаш възможност вземи си автоматика(DSG)! Колата е невероятна! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако говориш за нова кола имай в предвид, че corolla за България се доставя от Турция, а завода в Млада Болеслав има по - добри показатели по постигнато качество от всички други заводи, които произвеждат Volkswagen.

ако говориш за кола на старо - виж статията за octavia в mobile.bg. там имаше и таблица, в която са публикувани данни за обезценяването на тоя клас (за Германия). По тези данни най - малко се обезценява octavia, после е corolla, golf IV и т.н.

enjoy and think clever :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз избрах Октавията пред Авенсиса и 407, Королата изобщо не беше на дневен ред :)

 

Друг е въпросът, че съм леко запален по марката, все пак това ми е трета Шкода за 4 години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че Королите са с много ниско качество! Имам приятели които работят във фирми със служебни Короли и съобщават за проблеми в окачването, кормилната уредба предните лагери.

 

Съвсем обективно - бих избрал Октавията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че Королите са с много ниско качество! Имам приятели които работят във фирми със служебни Короли и съобщават за проблеми в окачването, кормилната уредба предните лагери.

 

Съвсем обективно - бих избрал Октавията!

Всичко е въпрос на късмет. Защото това, което пишеш ти за служебни Короли, мога да напиша и аз за служебни Октавии - всичките са 2.0 бензин, комби. 5 или 6 на брой са. На едната за 85000 км бяха сменени 2 комплекта спирачни дискове (дефектираха на около 30000 км и на около 65000 км), 4 броя предни лагери на главините (отново поради дефектни части). На друга й дефектира скоростната кутия (смениха я). На трета кола отказаха да влизат скоростите (пак дефект). Държа да подчертая, че всички тези Октавии са служебно-лични (най-хубавата кола), не се юркат и се поддържат изрядно. Така че - всичко е до късмет.

И една подробност - наскоро четох в Ауто Мотор унд Спорт, че немеца скоро няма да настигне японеца по качество на дизеловите агрегати. И във връзка с това - имам двама приятели - единия с последния Пасат, другия - с последния Авенсис. Като пътувахме това лято до морето Пасатчето от време на време като го резнеш изпушваше (макар и минимално), докато Авенсиса грам сажди не извади за 5000 км. Освен това как хубаво мъркаше японския дизел 8)

Толкова с клюките :) Мнението ми - идеална кола няма - винаги трябва да се съобразяваш с нещо. Така че си купи това, което ти грабне окото и това, в което се чувстваш най-комфортно. Всичко останало, както написах вече, е късмет.

И това моето ако не е безпристрастно мнение на шкодаджия :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че Королите са с много ниско качество! Имам приятели които работят във фирми със служебни Короли и съобщават за проблеми в окачването, кормилната уредба предните лагери.

 

Съвсем обективно - бих избрал Октавията!

Тук мога да потвърдя за тези проблеми-мой приятел смени тези работи а колата му беше на 35000км.

Обективно бих избрал Октавията,честно от този клас незнам дали има кола която да ме кефи повече като оформление на интериора.Дори големия батко |Голф 5 е по дървен вътре!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги,

 

То за сравняване на качеството си има статистики. И там не се взема отделната кола на някои познат, а става въпрос за статистики на бройки над 20 хиляди продадени автомобила.

 

Информацията е на база на TUV - германската стандартизационна агенция (нещо като нашето БДС, само че то си работи, за разлика от нашето) и ADAC - съюза на автомобилистите в Германия. Вторите правят класация на марки, продали над 20 000 бройки.

 

 

Рейтинг на надеждността за 2001 първа година.

http://toyota-club.net/files/03-03-14/03-03-14_tuv.htm

 

Включват се колите от 1991 до 2001 (т.е. 90-те години).

 

Тойота държи първите места в три категории, в четвъртата категория е на 3-то място. Последните места се държат от френски и италиански автомобили. В средния клас Карината се разваля 5.2%, а Пасата е 12.24%. Т.е. Пасата се разваля 2 пъти по-често от Тойотата.

 

 

 

АДАС - 2001-2002

http://toyota-club.net/files/04-05-10/04-05-10_mod_adac.htm

 

Тойота пак е окупирала първите места в повечето класове.

 

Фелицията твърдо държи последно място с 32 на 1000 развалени коли. За сведение Тойота имат 6 на 1000. Интересното е за 2002 година, че Октавията се представя също зле (това е единственото място, където е дават толкова зле). Има 25,4 на 1000, Авенсиса/Карината е 7,6 в същия клас. Това е 3 пъти разлика.

 

 

 

TUV 2003

 

http://toyota-club.net/files/03-09-15/03-09-15_tuv2003.htm

 

Данните са дадени за коли в следните граници: 1-3 год, 4-5 год, 6-7 год, 8-9 год. и 10-11 год.

 

Тойота вкарва всичките си модели в десятката. Има едно РАВ4 на 11 място, но не е толкова важно.

 

Извадка за автомобили на възраст от 1 до 3 год.

1 - Ярис - 1.3%

2 - Мазда нещо си - 2.1%

3 - Тойота Корола - 2.2%

 

Още няколко Тойоти с малко други

 

16 - Форд Фокус - 3.9%

 

49 - Октавия - 4.9%

 

Средно - 5.2%

Последно място

110 Крайслер Вояджер - 14%

 

 

Коли от 4-5 год. положението е подобно. Тойота малко отстъпва фронта. Средно 10%. Октавията и тук е над средното ниво.

 

1. Порше - 3.5%

Тойота Пикник - 3.5%

3. Тойота Старлет - 3.7%

 

10. Корола - 5.4%

 

36. Октавия - 8.2%

 

 

В останалите класации за години положението е подобно. Тойота отсъпва леко първите места, но вкарва всичките си модели в десятката, нещо което друг производител не може да го достигне. Октавията я няма в класациите, защото явно още не се е произвеждала или не е минала 20 000 продадени бройки в Германия, за да влезе в класациите. За сметка на това старите модели на Шкода (Форман, Фелиция) държат твърдо последното място.

 

 

Другото интересно нещо, което ме изненадва е задните позиции на Фолцваген. В смисъл след средата. Японците са преди средата. Форд, Фолцваген, Опел са леко сред средата. Французи и италианци държат последните места.

 

 

АДАС - 2004

http://toyota-club.net/files/05-07-20/05-07-20_mod_adac-2004.htm

 

Тази класация е на база обаждания за пътна помощ отправени към немското автомобилно дружество и включва автомобили произвениде м/у 1999 и 2004. Според коментарите в статията, до 2003 год японските автомобили са били най-надеждни. Но 2004 собствениците на немски автомобили са се обаждали най-малко да ги теглят.

 

Тойота е вкарала всичките си марки в първата 5-ца.

Корола е на 3-то място. Преди не я е (ИЗНЕНАДА) Форд Фокус и един мерцедес в този клас. Фабията е в долната половина в класа си. Октавията се намира в средата на таблицата като автомобили произведени през 2004 на 1000 са аварирали 5 на пътя, 6.3 производство 2003 год., 7.8 произвдени през 2002., 12.5 произвдени 2001 и 19.4 произвдени 2000 и 27.8 произведени 1999. Вижда се че Октавията задобравя. Последните модели са доста качествени и не дават доста дефекти. Конкурират се другите. Моделите от преди 2000 год ги дърпат назад.

 

 

Рейтинг TUV за 2004

http://toyota-club.net/files/04-04-10/04-04-10_mod_tuv-2004.htm

 

Тук има и едни други таблици, в които се вижда какви са проблемите на колите. Т.е. дава се проблеми с корозията, двигателя, предно окачване, задно окачване, спирачки, съединител, електроника и пр. Там може да се види кой производител и кой модел с какво имат проблеми.

 

 

За който му се чете е интересно и който иска да си избира нова кола да сравнява таблиците.

 

Ако някой изкопае по-нови данни, да ги пусне да ги видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите Селики и Авенсиси са адски далеч от понятието надеждни.Тва не вие Карина,която си е почти неразрушима.Особено в България Тойотите на са това дето са в Япония например,но все пак си остават сравнително надеждни коли.Просто цялата им концепция се основава на непрекъснато осъвършенстване на моделите,което води до адски висока надеждност в крайните серии на моделния живот.Королата е надеждно решение,но ако е с изпитан двигател-по-добре бензин.При дизелите весната от към надеждност е почти уравновесена

 

Горното мнение за резултатите от Адак и Тюв има едно много сериозно обяснение.Тъй като тримата големи в Германия Ауди ,БМВ и Мерцедес,показваха в тая класация много лоши резултати,се направи една по-конкретна такава.Защото съгласете се ,че в една С-класа има адски повече чарколяци от която и да е била Тойота.Та измислиха точкова система са различните проблеми(колкото повече процента от цената на колата са необходими за поправката,толкова повече точки се дават.Оказа се,че да дефектираш малко,може да се окаже недостатъчно да вкараш кола в десетката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мishelle,макар, че карам Фиат Пунто 2001г, купен от тук за тези 5 години абсолютно нищо не съм сменял по предница, задница и к'вото се сетиш.За двигателите няма да коментирам..също без проблем.Но, какво да кажем за прехвалените мотори на TOYOTA и по-специално този 1.6 бензин.. на когото почти на 6-7 от всеки 10 коли се налагаше отваряне на двигателя около 80-100 хил.км и гаранционна смяна на сегменти, гумички на клапаните..!!! ](*,) Ако не вярваш попитай някой.Проблемът е отстранен достатъчно късно 2003-2004!!!!

Една средностатистическа дизелова Фабия, Фиат струват около 25К.

Един базов дизелов YARIS е 28.5К.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе миналата година четох извадка от престижно западно автосписание,че шкода е най-здравата кола за 2005.смятано по посещения в сервиз.изведнъж стана най-лошата.сигурно на европейците е умръзнало да си оправят колите сами и са почнали да ходят по сервизи :lol: и защо всички линкове с класациите на ADAC и незнам кой си са от сайта на Toyota-club ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мishelle,макар, че карам Фиат Пунто 2001г, купен от тук за тези 5 години абсолютно нищо не съм сменял по предница, задница и к'вото се сетиш.За двигателите няма да коментирам..също без проблем.Но, какво да кажем за прехвалените мотори на TOYOTA и по-специално този 1.6 бензин.. на когото почти на 6-7 от всеки 10 коли се налагаше отваряне на двигателя около 80-100 хил.км и гаранционна смяна на сегменти, гумички на клапаните..!!! ](*,) Ако не вярваш попитай някой.Проблемът е отстранен достатъчно късно 2003-2004!!!!

Една средностатистическа дизелова Фабия, Фиат струват около 25К.

Един базов дизелов YARIS е 28.5К.

Защо се обръщаш към мен :?: Аз споделих преки впечатления от колите около мен. Не казвам Шкода е по-доброто, не твърдя и че Тойота са по-добри. Просто написах - въпрос на късмет ;) От друга страна не съм коментирал бензиновите двигатели, а дизелите. Всеки, който се интересува от коли знае, че японският дизел е един от най-добрите :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи представете си го този въпрос във форума на Toyota.

Мисля че това не е въпрос за форум на определена марка.

Тук мненията ще са за шкода във форума на тойота ще за за тойота.

Просто тази тема е безмислена тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление в всички форуми има теми като Шкода или ....., Опел или ... и други. Намирам това за доста едностранно, дори абсурдно защото тех. данни са само една малка част от купуването на кола.

Има много други неща като:

1. Въпрос на вкус или харесване. Човек харесва една кола повече от другите на външен вид да речем и това решава нещата.

2. Въпрос на имидж. Например ако имаш фирма или си високо поставен служител не е добре да отидеш при клиент с по-хубава кола от неговата. Не е добре и да движиш с много луксозна кола пред работниците и др. служители, защото трудно щи ги накараш да правят разумни разходи или икономии. В случая Шкода е изключително подходяща за фирмена кола.

3. Въпрос на привързване. Има хора, които са фенове на опр. марка и те ще я купуват независимо от недостатъците и цената.

4. Въпрос на бюджет, независимо дали е семеен или фирмен.

5. Въпрос на целесъобразност. За какво ти трябва кола и кой модел е достатъчен да ти върши работа и кое ниво на комфорт или екстри ти трябват реално.

6. Въпрос на експлотационни разходи. Може да имаш пари за скъпа кола, но дали ще можеш да я издържаш. То май и при жените е същото.

Мисля, че ако човек се опита да си отговори на тези въпроси ще намери правилния избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така е във всеки форум има теми за сравняване на коли. Не съм го пускал във форума на Тойота, щото е на доста по-ниско ниво от този форум. ;-)

 

Иначе донякъде нещата са въпрос на късмет, но по-често не са. Просто статистиките си влизат в ролята.

 

Иначе Шкодата е по-напред в класациите от Фолкцваген и Ауди.

 

Статистиките идват от един форум на Тойота в Русия. Ясно е що са там. Щото те могат да се фукат най-много с тях. Но това не прави тези данни по-малко валидни. Като гледам са от руското издание на АутоБилд.

 

 

А защо обсъждам Октавия и Корола, щото са доста идентични. И разликите откъм цени, оборудване, екстри, разход на гориво и пр. са много малки.

 

 

Октавията е малко по-голяма - с 16 см по-дълга. Но разстоянието от предната до задната и ос е по-малко от на Королата (1-2 см). Така, че едва ли купето е кой знае колко по-малко. Въпреки, че Королата изглежда доста малка като я гледаш. Не знам как са го постигнали този дизайн. Королата изглежда горе долу като Клиото, въпреки че е с цели 20 см. по-дълга. Както и да е. По-мъничка е малко, но толкова много, че да е фатално.

 

Двигателите имат идентични характеристики. Оборудването е почти същото. За Королата казват, че използват същите материали в купето като за Авенсиса, който е един клас по-голям (т.е. че материалите за интериора на Корола са най-качествени в класа и).

 

 

Както и да е. Май ще е Октавия и то щото имат 2000 промоция + още 1000 като върнеш стара бракма, което прави 3000 лв по-малко от Королата, което си е 10%. (без това имам една стара жигулка дето ръждясва пред блока). Отделно имат собствена лизингова компания и готови схеми за мързели като мен, на които не им се разправя с ходене по банки за лизинг. (мисля да я взема на лизинг, щото имам само половината пари). Та така.

 

И взех да се замислям за Форд Фокус напоследък. Хвалят го, че е добра кола, но пък гамата двигатели не са толкова добри (гори повече).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисълта ми беше малко по ралична

Все пак в този форум пишат "фенове" на марката Шкода

едва ли можеш да попучиш безпристрастно мнение.

За това казвам че според мен такава тема е безмислена.

Някой тук да ти каза да избереш Королата - НЕ

 

Моето мнение

Вземи Октавията

(Сега карам Фабия но преди време карах един Авенсис имах и един форд. Трябевва да ти кажа че ако взимаш тойота просто не е истина за какво става дума с ТМ Ауто след гаранцията пък и преди това - като цени говоря. Форда си е форд няма да го коментирам - просто кажи на някой майстор Форд и гледай как се изприщва. За сега не съм имал проблеми с Фабията но тя е нова все още. И само за малко сравнение смяна на масла филтри алабала в ЕураТек ми излезна около 130 лв. а на авенсиса смяната беше към 400 лв )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.