Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турботаймер и има ли той почва у нас?


baijoro

Recommended Posts

Идеята е ясна: Спираш колата и я гасиш веднага без досадното чакане турбото да охлади /поне за мен е много досадно и никога не чакам/.

Някой виждал ли е кола с турботаймер и има ли впечатления, фирмите за тунинт в БГ не предлагат, доколкото съм се интересувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Ти от 3000++ оборота ли гасиш? Щото тогава и електрическа водна помпа ти трябва. Иначе е достатъчно 30 секунди да караш с до 2000 оборота и нищо няма да има нужда да чакаш....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Като кача Шипка /а често ми се налага/ и реша на върха да спра да изям една шкембе чорба 30 секунди въобще не са достатъчни.

Или пък "рендосваш" яко по магистралата и спираш да заредиш гориво на някоя бензиностанция - пак не ми се вярва за 30 сек. нещо да се промени, 2-3 минути са нужни, но е адски досадно чакането. Затова хората са измислили турботаймера - готови комплекти за вграждане за различни автомобили.

Но в България няма май такова животно.... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох една документация за двигателите на VW. Не знам дали може да и се вярва на 100%, но поне това което пишат е че дори напълно натоварен двигател са му достатъчни 60 секунди за да охлади турбото. Аз като реша да спирам на бензиностанция пускам колата по инерция последните 300-400 метра. Дори спирам на двигател. При спирането на двигател през него минава само въздух който достатъчно охлажда. Но дори така изчаквам още 15-20 секунди. В крайна сметка не е чак толкова много. За екстремни качвания като Шипка - пак не натоварвам двигателя на 100%. Принципно гледам да не натискам педала повече от 2/3 дълго време. Т.е. винаги имам приличен резерв. Но това е моя стил. Явно твоя е по-агресивен...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа - и аз съм чел за тези турботаймери, но не съм виждал в Бг. Иначе, като спирам да зареждам или за по кафе на пътя - не я гася просто :) Макар според мен да не е кой-знае-какво... Щот до 180 не качва над 4000, а аз и без това рядко я карам така. Ама то си и зависи от стила - както каза PRR - ти може по-агресивно да караш... Що не погледнеш в www.eBay.com

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми е страннно само защо не ги оборудват заводски новите коли с такива таймери? При цена на самата кола над 15 000$, какво са някакви си 150?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен не ми е странно! Както вече писах при нормално каране не е необходимо да се чака да изстине турбото. Да не говорим че аз лично винаги си оставям колата на скорост. А това означава че трябва да чакам прословутия турбо таймер да изключи. И в крайна сметка се получава че пак ще си чакаш или ще си оставиш колата да работи докато ти си извън нея и нямаш поглед в/у нея.

Айде че се отплеснах.

Аз съм доволен че няма такава "екстра"...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега турботаймера е много полезно нещо от гледна точка на продължителното използване на турбината и доста от модерните камиони с по-голямо налягане на турбината го имат като стандарт.При Шкода обикновенно се слага на претърпели оптимизиране автомобили(особено 1,8 и 2,0т) заедно с други готини работи като буустконтролерче например.Целта на подобна електроника е да предпазва турбината от продължително седене на висока температура и от там да удължава живота и.Друг е въпроса,че примерно .Друг е въпроса,че едно напомпано 2,0тфси на около 300коня му трябва 2-3 минути да охлади турбото(много бууст много загряване),а на нормален дизел примерно 20-30сек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте, колеги !

Извинявам се за късния отговор, но сега видях темата, и сега се регистрирам.

Не знам как се справяте с руския, но при братушките има доста интересни неща. Знам, че остава въпроса как евентуално да си купим това, за което те пишат. Но в повечето случаи "техните" неща са достъпни от e-bay или други зад граница, та все му се намира колая. А пък и информацията е най-ценна, нали ? Та да не се отплесвам, предлагам на вашето внимание нещо интересно :

http://passat-b5.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=19439&highlight=%F2%F3%F0%E1%EE+%F2%E0%E9%EC%E5%F0

В долния край "изскачат" и други подобни теми.

Успех, и весело посрещане на 2007 година !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.