Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Безоловен 95???


yosif

Recommended Posts

Признавам, тоя въпрос ме човърка здраво. Ладата съм й прекарал около 5.5 тона безоловен 95 за 13 години и пее, но за шкодата от едно време знаех, че не се препоръчва - още в Авто-мото свят имаше въпрос и отговор и тази изрезка доскоро я пазех - всички соцвозила нямат проблеми с безоловния, само заводът Шкода се бяха изказали против.

Обачееееееее, пак Haynes :mrgreen:

Ето какво е написал по въпроса:

 

Unleaded fuel

5. The existing range of Skoda models is not designed for the continuous use of unleaded fuel, but it can be used on all models, subject to certain conditions - двигателите Шкода не са разработвани за непрекъсната и продължителна употреба на безоловен бензин, но при определени условия могат да работят с такива бензини.

6. If one tank of leaded fuel is used for every tank of unleaded fuel, no alterations to the vehicle or routine maintenance schedules are necessary - ако се редуват резервоар безоловен с резервоар обикновен двигателят не се нуждае от специално внимание и поддръжка освен обичайната.

7. Alternatively, unleaded fuel may be used on the basis that at least one tank of leaded fuel is used every 1700 miles (3000 km) This approximates to one tank of leaded fuel to every four of unleaded, and this amount of unleaded fuel should not be exceeded - друг вариант е поне един резервоар обикновен бензин на 3000 км пробег или на всеки 4( четири) резервоара безоловен, но не повече.

8. When using unleaded fuel in the proportion given in paragraph 7, the valve clearances must be checked every 3000 miles (5000 km) or three months - в горния случай клапаните трябва да бъдат проверявани( хлабините) всеки 5000 км или на три месеца.

 

Това е.

 

Аз ще налея, макар за градско 95 безоловен да идва малко силен и придърпва като необязден кон, но на дълъг път разликата в разхода е драстична - на ладата беше 1-1.2 литра на 100 км в сравнение с 92 бензин.

 

П.П. Той и 92 е свръхнискоетилиран( 40 пъти по-ниско) от едновремешните бензини и практически е безоловен.

Има три главни възражения срещу използването на безоловен бензин в двигатели от по-стар тип:

1. Оловото от бензина маже стъблата на клапаните инак ще задерат - интересно като се кара на газ кой аджеба маже стъблата клапаните?

2. Безоловният бензин е "по-силен" и гори изпускателните клапани - всъщност е по-свестен и си отговаря на октановото число, та двигателят трябва да се пререгулира( предварението на запалването) за да свари сместа да изгори без да се повреждат изпускателните клапани.

3. Безоловните бензини горят в старите двигатели с повишено отделяне на азотни окиси - трябва колата да има катализатор - тук генерално се забравя, че дори сегашните масови модели имат двупътен катализатор - трипътния, дето обработва и азотни окиси е доста скъпичък и се слага само на многолитрови мотори.

То и в много малко сервизи имат газоанализатор за азотни окиси, та... кусур им безоловния.

Цялата хватка е, че има висока себестойност и държавата не може да докара такава печалба от безоловния каквато си докарва от оня боклук 92, който всъщност е ЕВРО 88 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата се кара на безоловен от 7-8 години и не сме имали проблеми с нея. С основния ремонт на двигателя сменихме и клапаните,сложиха им гумички и колата пее просто. Напоследък я карам със смес от 95 и Ви-Пауър (един път сипвам 95, един път Ви Пауър) и съм по-доволен от гледна точка на вървенето.Чувал съм,че в България 98 октановия бензин, в това число и ви пауъра максимално се доближавали по характеристики до 95 октановия бензин, който продават в Европа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 1,5 резервоара насам слагам една добавка на АРАЛ. предвидена е за двигатели който са проектирани за оловен бензин и се карат с безоловен. Течността е синя на цвят, шишенцето си има дозатор,разграфен на литри бензин ...друго не знам. не се усеща никаква разлика във вървене и начин на работа на двигателя.

на мен ми я подари един съсед като ми каза, че вдигала мощността, но не съм усетил някаква разлика>>52 охлюва са си 52 охлюва!!!

не бих си дал парите за подобно нещо поради причината, че за първи път виждам, че има нещо такова, а ако се разваляха стеблата на клапаните досега да бяха пропищели хората от половината форум.

 

до сега си карах и си свирках с безоловен 92 и като свърши тази добавка за ""невероятна мощност"" пак ще си сипвам 92.

 

ПП.аз разлика в 95 и 92 не намирам, може би защото не съм засичал разхода, но на вървене ми се струва, че е все едно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе не е съвсем едно и също, поне при мен се усеща кога е на 95 и кога - 92... на баирите най се усеща :) затова наливам само 95, а когати съм на шел - ви-пауър...добавки не добавям, да си ги слагат на издуханите кадети (ш`мъ извиняват) :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От години карам само с 95 октанов бензин. С двигателя проблеми нямам (чукнах току що на дърво). Разбира се предварението е пипнато. От чисто любопитство съм правил сравнение между 92 и 95 октана като цена. 92 не излиза по-евтино! Цената и на двете горива е еднаква на 100 км пробег. Едното гориво е по-евтино, но го харчи малко повече, другото е малко по-скъпо, но го лапа малко по-малко. А разлика във вървежа има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ако оловото мажеше досега 100 пъти да бяха направили оловна грес :mrgreen:

Добре че така е направена маслената инсталация, че да пръска директно в стъблата на клапаните, че да може и с гумички да караме :mrgreen:

 

2. Изгаряли клапаните - нищо подобно - когато бензина беше евтин си сипвах и 95 и V-Power колата си вървеше по-различнооо и клапаните си бяха ОК...НО си трябват регулирани клапанчета и аванс

 

Моята кола от година-две не е вкусвала бензин и си върви на пушка - извод в бензина няма нищо незаменимо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй, де :D

Навремето, преди 13 години трима колеги купихме ненадейно лади - аз 21043 - комби с 1500 cc с веригата от Лада 1500, другите двама 21053 - туй е нормална каруца на 5-тица с 1500 cc мотор с верига от Лада 1500, всичките с 5-степенни кутии.

Оплакаха ме жив, дето наливам безоловен, отначало 93, после 95.

Навъртяли сме горе-долу еднакви километри - по 120 000 - техните морги пушат та пушек се вдига ти казвам, а аз първите свещи оригиналните ги смених на 60 000 от срам, ама не ги хвърлих, сега пак съм с тях, щото българските ВМЗ издържаха само 55 000 :mrgreen: И нито гори масло, нито ще хлопне клапан.

За естелката имах леки съмнежи, щото навремето още заводът писа , че не бива с безоловен да се кара, явно са се презастраховали.

Но чета, че много наливат, наливам и аз!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и накрая няма ли някой да обобщи, за нас по-непросветените, добре ли е да се кара с 95 или не?

и ако може да се кара с 95 променя ли се поддръжката на автомобила?

Променя ли се мощноста на ДВГ и какви са последствията за него и т.н.

 

Не че смятам да излитам със 120L но ако е по-добре за мотора, разликата в парите си струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като по-прост :mrgreen: искам да карам с добрия стар оловен войник А96 и дори да си добавя съответното количество тетра-етил-олово :P пък нека моторът да не харесва етилирани бензини :lol::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или старият оловен А98 поради лиспа на друг дядото сложи един път на джогана на връщане от Варна аз бях къмто 10 годишен леле невчрвах че москвича можел да върти толкова яко гуми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.