Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Карбуратори ESDR и SEDR


yosif

Recommended Posts

Най-общо казано заводът е направил стотици модификации, куриоз е, че всички са за един и същи двигател и всички гаче вървят добре.

Ставаше въпрос за разликата между ESDR и SEDR.

Според Haynes SEDR е по-сериозна модификация на добрия стар ESDR, който между другото освен на Вартбург е слаган и на Татра 603, 613( с дифузори 36 36) и на какво ли още не, май и на Полски Фиат - поне FSO 34DCHD и подобни мноооого му прилича и по пусковия карбуратор( шибърче и клапан с пружинка) и по мембраната за управление на втората клапа.

В литература съм дал един линк, където по години на производство са описани всички карбуратори за всички модели Шкода, заедно с дифузори, жигльори и прочие.

http://www.skoda-strakonice.estranky.cz ... karburator

Има варианти и с автономна система за ПХ - маркирани са с A преди поредния номер на типа.

 

Та какво пише Haynes по въпроса:

 

Jikov 32 EDSR carburettor - modifications

9. The Jikov 32 EDSR carburettor has been modified in various areas over the years to improve performance and fuel economy, and to give better starting. The following paragraphs deal with these changes.

 

Secondary stage throttle operation

10. The second stage throttle is operated by the diaphragm (item C in photo 3.0 of Chapter3)

o632973055509531250.jpg

 

11. The purpose of the secondary throttle is to act as the main system for higher engine

12. The Stage 1 throttle valve unlocks the second stage mechanically when it has opened through 43 deg. After which, the diaphragm, operating by air taken from the narrow part of the atomizer cover, will, through mechanical linkage, operate the second stage throttle valve.

13. Early (pre-1980) diaphragm housings were cast, the diaphragm being retained on its shaft by a nut. If this nut is not tight, it can cause leakage and subsequent failure of the second stage.

14. From 1980 the lower casing was made of steel, with the diaphragm riveted on to the pushrod.

 

Choke — improving control

15 on pre-1980 carburettors. the choke control was by means of a spring, piston and brass jet (see photo 6.9 in Chapter 3).

o632973055301718750.jpg

 

16 From 1980, this control was replaced by driflings in the carburettor body, and led to a tendency for the engine to run excessively fast when on choke.

17 This can be overcome by drilling a 1 mm hole in the choke plate, as shown In Fig. 12.13.

o632973056514687500.jpg

 

Jikow 32 SEDR carburettor

General description

18 The Jikov 32 SEDR fitted to all models from 1984 is very similar in operation to its predecessor, being of the same downdraught, two-stage principle of operation. Some minor changes in design are apparent but, in general, provided the servicing operations in Chapter 3 are followed, and attention given to the Specifications of this Chapter, no difficufty should be encountered on servicing the carburettor.

 

Разликата е главно в изменените канали за празен ход на карбуратора, оттам е променено и мястото на стоп-клапана, което на SEDR е почти в основата на карбуратора.

Haynes се кълне, че всички карбуратори, произведени след 1984 г. са взаимозамеянеми на всички коли, произведени след 1984 г., разбира се като се подберат жигльори според обема на двигателя.

Днес рових из мойта естелка и гаче съм със SEDR – стоп-клапанът е в основата на карбуратора, ама още не смея да го изкормя и да го разгледам отблизо.

А, и нека някой смелчага да пробва да пробие тая вълшебна дупка, която понижавала оборотите на «смукач».

ESDR

o632973055719218750.jpg

 

SEDR

o632973056727187500.jpg

 

SEDR

o632973055975781250.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, страхотен материал. Имам няколко карба в гаража, т.е. мога да експериментирам - до края на седмицата се надявам да намеря време и ще пиша за ефекта от този 1 мм ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то някой грижливец беше качил Haynes в литература и разни други помагала.

Пък и в Гуглата има сума нещо.

Само не смея да надупча шибъра, че после трудно ще занитя, а ии госпоДжата много хареса естелката и не ще да слезе от нея :mrgreen: та е нон-стоп в движение, само успявам да налея бензин :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко това хубаво, само не разбирам какъв е смисъла от понижаване на оборотите при включен смукач - може би за да забравиш да го върнеш, когато мотора загрее и цял ден да ти дава разход като камион:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми много реве, излишно много и Haynes си го е написал - грешка в SEDR-а.

Освен туй пусковите карбуратори, какъвто тип са използвали Jikov като пусково устройство НЕ УВЕЛИЧАВАТ РАЗХОДА НА БЕНЗИН даже когато се забрави включен "смукачът" защото самата идеология и конструкция на шибърните пускови карбуратори е: увеличаването на разхода на въздух през двигателя понижава нивото на бензина в кладенчето на пусковото устройство - по подобен начин са направени икономайзерите на главната система - когато потокът въздух се увеличи "натиска" бензина в кладенчето и променя състава на сместа към обедняване.

Така че можеш цял ден, а и цяла нощ да си караш на включен "смукач" на шкодилака( и на трабанта и на вартбурга и на полския фиат).

Не така стои въпросът с пусковите устройства, които са изградени с въздушна клапа над дросела на I-ва степен - ако не сработи автоматиката - една мембрана, телескопична тяга и прочие простотии - жална му майка на забраванкото, на, карбуратори с тоя тип "смукачи" горят като ЗИЛ ако се забрави включено пусковото устройство. Ама тогава и моторът се дави от прекалено богатата смес, а и въздух няма достатъчно та бързо се усеща човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 12 години по-късно...
На Tuesday, October 24, 2006 at 17:11, yosif написа:

Има варианти и с автономна система за ПХ - маркирани са с A преди поредния номер на типа

Какво ще рече това? Скоро си взех друг карб и е с белязано "А" преди номера и се чудех защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.