Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Метален шум от двигателя


dmilkov

Recommended Posts

От известно време имам един проблем с шум от двигателя. Отчетлив метален звук в горната част на мотора откъм 4-ти цилиндър. Звучи точно като нерегулиран клапан - като биене, чиято честота зависи от оборотите. Първоначално си помислих, че е клапан, но регулирах клапаните и шумът не спира. Някой има ли идея на какво може да се дължи?

 

Колата е Фелиция 1.3

 

781.135 мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дано не е бутален болт или биелен лагер... аксиален луфт.. Така се чуваше при мене със 100С-ката когато бяхме оставили по-голям аксиален луфт.. по-точно шест месеца след това :(

Я по добре поогледай за нещо механично около но извън ДВГ-то...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип нещата около биелите чукат неравномерно и зависят от оборотите... Първоначално при вдигане на оборотите шума изчезва... ако продължиш да караш нещата се влошават./Това за биелен лагер важи, за болта горе - незнам точно как е - не съм го преживявал, но трябва да е подобно./

Ама ако е това . кофти, щото - при всички положения си е отваряне на ДВГ и шлайф на вала. не може да се мине само със смяна на черупките примерно - не е решение. Дано е нещо друго.

Да не е все пак съединител нещо там да се е прецакало.. Тези мотори 135 мисля че са по-държеливи от 100 105 120 и се щадят с това безконтактно делко и т.н... Ако е било читаво маслото - не вярвам да се стигне до лагери току-така..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагери - биелни и основни съм сменял преди една година. На 8000км са, не мисля че проблема е там. За този биелен болт... Възможно е наистина, но дано да не е това, а може би шума от биелния болт е специфичен?... Но аз се чудя възможно ли е клапан да шуми, но да не е от разтоянието, а от нещо друго свързано с клапана?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагери - биелни и основни съм сменял преди една година. На 8000км са, не мисля че проблема е там. За този биелен болт... Възможно е наистина, но дано да не е това, а може би шума от биелния болт е специфичен?... Но аз се чудя възможно ли е клапан да шуми, но да не е от разтоянието, а от нещо друго свързано с клапана?!
Вземи един шлаух от система постави парче електрод в единия край и търси къде е мястото. Електрода на мотора другото на ухото.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Захладня и ако клапаните са правени по горещините нормално е да потропват на студено ако изчезва като загрее колата карай ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако изчезваше като загрее въобще нямаше да го мисля, обаче независимо дали е студена или топла се чува. Даже когато е студена, се чува малко по-слабо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи един шлаух от система постави парче електрод в единия край и търси къде е мястото. Електрода на мотора другото на ухото.

 

Добър съвет колега, не се бях сетил, ще го пробвам. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да отхвърлиш съмненията за проблем по бутала , биели и лагери последователно сваляй свещите и ако е някакъв луфт вътре по втулки и лагери ще изчезне , като свалиш свеща на съответния цилиндър. Ако не изчезне значи е проблем с луфтовете на клапаните , които са хлабави , а може и просто маслото да е за смяна / когато сипах новото масло мотора мъркаше , а сега на 9000 км. и кусур дрънчи отвсякъде/

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да отхвърлиш съмненията за проблем по бутала , биели и лагери последователно сваляй свещите и ако е някакъв луфт вътре по втулки и лагери ще изчезне , като свалиш свеща на съответния цилиндър.

Т.е. отвивам свещта и паля двигателя с една отвита свещ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. отвивам свещта и паля двигателя с една отвита свещ?!
Точно това има предвид. Буталния болт когато има луфт тропа на всякакви обороти, но най отчетливо на празен ход, а и си личи по това, че е само на един цилиндър.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключвах цилиндрите един по един и шумът не изчезна, а и разбрах че буталният болт звучи много по-различно от шума на клапан, а това си звучи точно като клапан. Сега ми хрумна друго, дали е възможно поради разтеглена верига, клапаните въпреки че са регулирани, да тракат? Как мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не казвам голяма дума , ам максималния пробег на веригата е около 100 000 км. ако е разтегната и тя дрънчи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажната верига трънка горе долу като хлабев клапан ,но се откроява отчтливо ,като застанеш пред колата, отляво на мотора по - ниско и е все едно всички лкапани са хлабави. Хлабав клапан на място най -отчетливо се чува на ниски обороти , а при форсиране леко позаглъхва, при движение се чува в колата като леко цъкане зависещо от оборотите на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.