Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

алтернатор - зареждане?????


f0f0

Recommended Posts

Здравейте всички фенове на Шкода!

От скоро чета този форум и досега не ми се е налагало да пиша в него, но така или иначе днес се регистрирах и ми е нужна помощ за 120-ката.

Имам проблем със зареждането на акумулатора. Повечето майстори дето ги има в списъците тук за съжаление не отбират много от тоци и никой не може да ми каже какво да правя.....

Проблема е следния:

Акумулатора ми пада периодично, на 4-5 седмици го свалям за зареждане. Притеснява ме дали някъде не се е забелил кабел и да дава на късо и от това да е проблема. Карах я на жичкаджия уж да ми даде неква идея, ама човека казва, че преди да си оправя зарядния ток нямало какво да се направи. Прати ме да търся майстор на алтернатори и като си оправя зарядния ток да му я закарам пак.

Зарядния ток, измерен на акумулатора, на свободен ход на ДВГ е 12.75 до 12.92 волта. Ако пусна консуматори, фарове, вентилатор и т.н. на свободен ход напрежението пада до 12.33, 12.45.

Самия алтернатор преди реле регулатора, на самите му клеми, дава около 13.97.

Смених релерегулатора преди няколко дни но нещата не се подобриха.

Майстора дето ми я оправя имаше оборотен алтернатор и сега съм с него за да мога да занеса моя на ремонт да го прегледат и да си кажат думата... но даже и с оборотния алтернатор зарядния ток не се е променил изобщо.

 

Имам няколко въпроса, понеже нямам книгите, които повечето от вас ползват, относно алтернатора и зарядния ток:

 

1. Колко волта трябва да дава самия алтернатор, преди релерегулатора? (един мяйстор вика, че трябва да дава до 18 - 20 волта, друг казва до 25, трети вика че толкова колкото дава в момента било добре)

 

2. Колко трябва да е зарядния ток на акумулатора на свободен ход на ДВГ. (пак едни майстори викат над 13.00 до 13,90 волта, други казват че 12.70 - 12.90 за 120-ка било нормално щото алтернатора им бил по-слаб)

 

3. Кажете некой майстор на алтернатори, където да го занеса за проверка и евентуален ремонт.

 

4. Кажете добър жичкаджия, който да я прегледа и да каже от къде може да ми пада толкова често акумулатора. Ама и да разбира от 120-ки поне мъничко ;)

 

П.П. акумулатора ми е на една година и вече е зареждан над 30 пъти. не е нормално побърквам се вече :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом ти пада толкова бързо акумулатора, значи или имаш утечка някъде по системата, особено ако се изтощава и докато не я караш - и аз имам подобен проблем, но не мога да го открия засега, затова му откачам клемите, когато няма да карам колата повече от седмица-две. Другия вариант е повреда в алтернатора, но не знам колко трябва точно да му е напрежението на изхода, само знам, че нормално на клемите на аку-то трябва да е над 13 волта при работещ мотор. За съжаление не мога да ти препоръчам добър жичкаджия, на мен обикновено ми помагат приятели при такива проблеми

 

успех!

 

П.П. Погледни в книжката "Аз ремонтирам шкода" може да са дадени стойностите на напреженията при зареждане - има я качена в раздела Литература на форума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А мерил ли си дали (и ако да - каква) консумация имаш при изгасен автомобил? Т.е. гасиш колата, откачаш едната клема на акумулатора и между акумулатора и кабела връзваш мултицет (включен да мери ампери). Ако имаш аларма - нормално е показанието да бъде около 20-30 mA. Ако отчетеш по-голяма консумация - лошо Седларов ;) Всъщност всеки жичкаджия при който си ходил би трябвало да е направил това упражнение, ама знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте всички фенове на Шкода!

От скоро чета този форум и досега не ми се е налагало да пиша в него, но така или иначе днес се регистрирах и ми е нужна помощ за 120-ката.

Имам проблем със зареждането на акумулатора. Повечето майстори дето ги има в списъците тук за съжаление не отбират много от тоци и никой не може да ми каже какво да правя.....

Проблема е следния:

Акумулатора ми пада периодично, на 4-5 седмици го свалям за зареждане. Притеснява ме дали някъде не се е забелил кабел и да дава на късо и от това да е проблема. Карах я на жичкаджия уж да ми даде неква идея, ама човека казва, че преди да си оправя зарядния ток нямало какво да се направи. Прати ме да търся майстор на алтернатори и като си оправя зарядния ток да му я закарам пак.

Зарядния ток, измерен на акумулатора, на свободен ход на ДВГ е 12.75 до 12.92 волта. Ако пусна консуматори, фарове, вентилатор и т.н. на свободен ход напрежението пада до 12.33, 12.45.

Самия алтернатор преди реле регулатора, на самите му клеми, дава около 13.97.

Смених релерегулатора преди няколко дни но нещата не се подобриха.

Майстора дето ми я оправя имаше оборотен алтернатор и сега съм с него за да мога да занеса моя на ремонт да го прегледат и да си кажат думата... но даже и с оборотния алтернатор зарядния ток не се е променил изобщо.

 

Имам няколко въпроса, понеже нямам книгите, които повечето от вас ползват, относно алтернатора и зарядния ток:

 

1. Колко волта трябва да дава самия алтернатор, преди релерегулатора? (един мяйстор вика, че трябва да дава до 18 - 20 волта, друг казва до 25, трети вика че толкова колкото дава в момента било добре)

 

2. Колко трябва да е зарядния ток на акумулатора на свободен ход на ДВГ. (пак едни майстори викат над 13.00 до 13,90 волта, други казват че 12.70 - 12.90 за 120-ка било нормално щото алтернатора им бил по-слаб)

 

3. Кажете некой майстор на алтернатори, където да го занеса за проверка и евентуален ремонт.

 

4. Кажете добър жичкаджия, който да я прегледа и да каже от къде може да ми пада толкова често акумулатора. Ама и да разбира от 120-ки поне мъничко ;)

 

П.П. акумулатора ми е на една година и вече е зареждан над 30 пъти. не е нормално побърквам се вече :(

Здавей и не се коси.При зарядка на големи обороти е нормално до 14.4v за зимно време и около 14 за през другото.Както си написъл се вижда,че държи напрежение на бавни обороти/значи и тока е добър/. Провери има ли консумация при всичко изгасено, ако ли не смени си батерията.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

 

В книжката пише че нормалната работа на алтернатора е да дава 14 волта при 2600 оборота да дава 26 А.

Което означава, че алтернатора ми би трябвало да е наред.

обаче на аку-то ми дава не повече от 12.85 - 12.90 волта.

Дори и да задържа известно време на високи обороти, около 3000 оборота, пак не се вдига над тези стойности :(

затова ми препоръчаха да сменя и релерегулатора, но нещата не се подобриха.

А това с мултимера ще трябва да го пробвам за консуматори.

имам и аларма и централно на предните две врати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Най-лесната проверка на алтернатор е като откачиш от релето проводника,който отива към четките и го закачиш на плюс.Тогава на празен ход на клемите при изправен алтернатор ще има 15-16 волта.

Нормално при изправен алтернатор и реле регулатор - празен ход без товар или при 2500 оборота и пълен товар - разликата е незначителна,

0.2-0.3 волта.Напрежението трябва да е 13.9-14.4 волта.

Присравнително къси пробези,често и относително трудно палене,акумулатора не успява да се дозареди и е нормално един път месечно да се зарежда със зарядно устройство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да в такъв случай съм съгласен да го зареждам на месеца веднъж.

Но на мен проблема ми е явно някъде в самото зареждане защото изобщо не съм виждал споменатите 13.9 - 14.0 В на празен ход измервано на акумулаторните клеми :(

А по книжките чета че алтернатора трябвало да дава не повече от 20 волта променливо напрежение. Моя в момента дава 13 - 14 волта.

Или проблема е в алтернатора или незнам къде да го търся :(

уговорил съм се във вторник да го нося на ремонт та да го видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега поглеждам за проблема ти. Аз съм от Дружба 2 и ако си наблизо мога да ти погледна колата и да видим къде е проблема. Така като гледам няма смисъл да давам идеи, по-лесно ще е да се погледне направо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

 

Оправихме проблема със зареждането, най-накрая.

Оказа се разхлабена гайка на едната клема на стартера.

След като я стегнахме всичко си дойде на мястото.

Лампичката спря да свети, на аку-то дойде 14.2 В, а самия алтернатор дава 18.8 В - 30 А максимално.

 

Интересно как е палела сутрин с разхлабена клема на стартера!?

но, това е друга тема ;)

 

Благодаря на всички, и най-вече на Белия_Лебед, за оказаното съдействие.

 

П.П. Сега съм спокоен за зимата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я, човек който знае кво е gza :))зарадва ме.

обикновенно си мислят че се чете гъзъ :)

защото 5 години съм учил в технологично училище което не е към МОН а към ТУ, и сега съм трети курс ту :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.