Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремъчна шайба за Фаворит на 120ка!


Galliard33

Recommended Posts

Така...реших да се пробвам да сменя стандартната шайба Ф72мм с по-малка Ф61 от/за Фаворит с цел по-добро зареждане на акумулатора в градски режим на каране. От магазина на Симеоновско шосе ми взеха 12лв. за шайбата и онзи се кълнеше, че ще стане.

То стана, макар и не така гладко, както предполагах.

 

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/38/37935_921.JPG

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/38/37936_928.JPG

 

Както се вижда на снимките по-долу вътрешното Ф на двете шайби е еднакво, но това, което не е еднакво е самата дебелина...Старата е около 2см и нещо, новата около 1см и това същото нещо. Опитах да подложа шайби, но 1см си е много за подлагане на шайби и в крайна сметка го завих само с една шайба откъм 0,3 см.

 

По-големия проблем се оказа това, че на опашката на ротора резбата идва плитка - не може да се стегне новата шайба като хората. Решението на този проблем се оказа една шайба с много широка периферия - към 30-35 мм която опира с периферията си в новата ремъчна шайба.

 

И така - след една проба от 60-70 км всичко е наред. Получава се лека несъосност - новата шайба не е в една равнина с водната помпа и коляновия вал, но това предстои да се прави.

 

Надявам се, че ще даде ефект - предстои зимно каране с много ел.потребление и много кесене по задръствания на ниски обороти.

 

Ефекта от цялата галимация е, че на 1500/1600 оборота фаровете светват хуубаво и надявам се акумулаторчето се зарежда по-добре.8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата шайба няма за отнемане - V - образния профил не можеш да му намалиш Ф-то - просто няма материал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото на алтернатора е че като зареди веднъж акумулатора после си върти на празен ход, т.е. почти нулеви загуби.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tiny e с алтернатор от BMW 75A, мисля че щеше да е по - удачно да беше сменил него ;)

85 ампера колега , неприятното е че съм дал около 200 лв за него втора ръка . загубил съм около седмица обикаляне по моргите . алтернатора е valeo - слаган е на старите петици - доста редко изпълнение е с клиновиден ремък . резервния вариант беше алтернатор от кадет JSI (пак е valeo )- има го 75 ампера а захващането е почти същото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на 120ката и идва доста добре просто един алтернатор от Фаворит 55A. А междудругото на последните 120ки също са монтирали такива - поне аз съм виждал такива. Основната разлика между този алтернатор и по-старите е в това, че намотките на статора на Фаворитовия 55А са свързани под формата на триъгълник /на старите е звездообразно свързването/, което позволява отдаването на по-голям ток при едни и същи обороти спрямо 55 амперов алтернатор от 120ка от тези с външния регулатор. Аз карам с Фаворитвов алтернатор и съм доволен, а и освен това не се нуждае от никакво пригаждане - той просто си е за там, а и може да се разкара външния регулатор, понеже този алтернатор си има вграден регулатор, които върви заедно с четките на възбудителната намотка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Абе всичко е измислено. Незнам защо влизате насила в приключения.То е ясно че шкодата на мерцедес няма да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моита съм я пратил за да я оценят в Щутгард и сега чакам да ми пратят емблема :smt009 ... иначе относно алтернаторите и техния тунинг съм говорил на дълго и широко с мой приятел алтернаторджия и той ми е казал , че е най - добре ако имам нужда от повече ток да го сменя с друг и всички други дребни замени са безмислени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Тук смятам, че е най - подходящо да вметна, че има разлика в това колко е изнесен ремъка напред, тоест ако се слага фаворитова шайба на място където оригинално е била 120 кова следва да и се подложат 2 шайби с канал за шпонката. Утре ще дам точно колко е разликата в съосието в мм, ще гледам да щракна и една снимка за да е по - ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук смятам, че е най - подходящо да вметна, че има разлика в това колко е изнесен ремъка напред, тоест ако се слага фаворитова шайба на място където оригинално е била 120 кова следва да и се подложат 2 шайби с канал за шпонката. Утре ще дам точно колко е разликата в съосието в мм, ще гледам да щракна и една снимка за да е по - ясно.

 

Да, аз и сега ясно си спомням, че се получи несъосие като просто сложих фаворитова - защото е по-плитка...ако се прави на струг, може да се направи идеална, но пък ще трябва доста да се отнеме отвътре, където трябва да дойде гайката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.